Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 18:01
  #1
Medlem
Lamperouges avatar
Ska påbörja min första kur någonsin inom en snar framtid. Älskar idrott, kost och träna. Har läst på detta forumet och andra forum runt ett års tid nu om anabola.

Statistik:
Ålder: 30-35
Längd: 178 cm
Vikt: ca 78 kg
Kroppsfett: ca 17%
Bänkpress: 100kg
Marklyft: 170kg
Knäböj: 150kg
Tidigare kurer: Inga
Träningserfarenhet: Sysslat med olika sporter sedan barnsben och tog första klivet in på gymmet när jag var 14-15 år. Har idag tränat 3 år utan uppehåll.

Mål med kuren:
Har inga höga förväntningar om att få 5kg rena muskler t ex, men jag vill se bättre ut helt enkelt.

Jag kommer att ta Werlabs XL test innan jag startar kuren och sen 6 veckor in i kuren för att se östro-värdena.

Kuren:
Testo E 250mg e5d 12-14 veckor. Ska man fronta de två första sticken med 500mg? Har läst överallt och ena säger att man inte ska fronta första kuren och andra säger att man ska fronta.
Ska jag börja med att ta Arimidex 0.25 eller 0.5 e3d från början eller ska jag undvika och enbart börja ta så fort jag får gyno-känningar? Har än en gång läst och sett att vissa börjar med Arimidex direkt och andra väntar.

PCT:
Nolvadex 40/40/20/20
Tas 2 veckor efter sista sticket.

I övrigt kommer jag träna på som vanligt vilket blir 6 dagar i veckan med en PPL-split och jag kommer köra på ett kalori-överskott.

Finns det några synpunkter?
Citera
2018-05-17, 23:07
  #2
Medlem
fronta, du når steady state snabbare, finns inget att debattera här, kolla roidcalc själv

tar du huvudvärks tabletter för säkerhets skull också? ..... hoppas du tar min sarkasm med en nypa salt

man tar inte medicin för att man är orolig över att man har cancer.. känns ju smartare att ta den om man har cancer
Citera
2018-05-18, 01:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
fronta, du når steady state snabbare, finns inget att debattera här, kolla roidcalc själv

tar du huvudvärks tabletter för säkerhets skull också? ..... hoppas du tar min sarkasm med en nypa salt

man tar inte medicin för att man är orolig över att man har cancer.. känns ju smartare att ta den om man har cancer

Åå Herregud ännu en idiot... arimidex skall du givetvis ta genom hela kuren då du kommer få förtöjd östro, börja med 0.25 e3.5d mån/torsdag ta werlabs å se
Citera
2018-05-20, 19:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
Åå Herregud ännu en idiot... arimidex skall du givetvis ta genom hela kuren då du kommer få förtöjd östro, börja med 0.25 e3.5d mån/torsdag ta werlabs å se


ännu en idiot? haha du har verkligen ingen koll på vem fan du skriver med...

du vet om att östro är anabolt?

du vet om att du vill ha ett förhöjt östro om du har förhöjt testo? det kallas ratio och det kommer flera andra aktuella biverkningar när du rubbar kroppens testo östro ratio, annat än enbart ifall östrot går för högt

värt o ta med i beräkningen är ett kraschat östro, ben skröhet som känns jätte passande när kroppens muskler fucking exploderar i tillväxt.. också underbart med ut torkade leder som även här är ett känt problem med för lågt östro.. känns även helt fantastiskt att inte ens kunna komma upp ur sängen för du är en zombie med kraschat östro men fuck it bomba på med letro för fan då behöver du inte oroa dig för gyno överhuvud taget...

jävla snor unge lär dig något om endokrinologi innan du öppnar käften

dom 2 senaste nybörjar rapporterna som skrev här som är avslutade nu fick båda kraschat östro och ångrar sig att de inte lyssnade på mig första gången bara för att lämna ''refferenser''
Citera
2018-05-20, 20:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
'

Kan börja med att skriva att det var väll opassande att kalla dig idiot då du öppenbarligen har koll men,

Först och främst "kraschat" östro på lågdos adex? Har jag nämnt letro? tagga ner på trenet och bete dig... är väl medveten om ratio men att ligga på exempelvis 450>pmol östro det är "bra" på en 1ml e5d kur tycker du eller?
För överdrivet högt östro de har inga biverkningar nä
__________________
Senast redigerad av preppberra 2018-05-20 kl. 20:22.
Citera
2018-05-20, 20:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preppberra
Kan börja med att skriva att det var väll opassande att kalla dig idiot då du öppenbarligen har koll men,

Först och främst "kraschat" östro på lågdos adex? Har jag nämnt letro? tagga ner på trenet och bete dig... är väl medveten om ratio men att ligga på exempelvis 450>pmol östro det är "bra" på en 1ml e5d kur tycker du eller?
För överdrivet högt östro de har inga biverkningar nä


tycker jag verkligen var opassande

jag kan säga att 0,5 adex eod på en så klen dosering testo så är chansen att östrot kraschar betydligt mycket större än vad det är att den hamnar på 450>pmol och det tror jag både du o jag vet om men nu använder du detta i en diskussion likaväl som jag använde letro i diskussionen för att hellre ha rätt än att fakiskt försöka hjälpa killen här

tycker du att man ska börja med adex innan man ens vet ifall man behöver det så tycker du det men tycker DEFFINITIVT att detta är öppet för egen tolkning då det går att göra på båda sätten och det kan varken du eller jag neka..

jag tycker inte att man ska använda adex förens man vet att man behöver det

värt o tillägga är att ett kortsiktigt högt östro inte har några som hällst biverkningar nej för att svara på din fråga och det är ju därför jag skriver att han ska dosera vid behov

långsiktigt finns det en hel drös med biverkningar men det kan vi ju inte ta med i aspekten då det inte är relevant till mitt påstående, dock kan ju du berätta för killen att om han krashar sitt östro tar det typ en månad innan det kommer vara balanserat igen och om du behöver dosera AI så kontrollerar du östro inom ett par dagar... men men vad vet jag
Citera
2018-05-20, 21:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
tycker jag verkligen var opassande

jag kan säga att 0,5 adex eod på en så klen dosering testo så är chansen att östrot kraschar betydligt mycket större än vad det är att den hamnar på 450>pmol och det tror jag både du o jag vet om men nu använder du detta i en diskussion likaväl som jag använde letro i diskussionen för att hellre ha rätt än att fakiskt försöka hjälpa killen här

tycker du att man ska börja med adex innan man ens vet ifall man behöver det så tycker du det men tycker DEFFINITIVT att detta är öppet för egen tolkning då det går att göra på båda sätten och det kan varken du eller jag neka..

jag tycker inte att man ska använda adex förens man vet att man behöver det

värt o tillägga är att ett kortsiktigt högt östro inte har några som hällst biverkningar nej för att svara på din fråga och det är ju därför jag skriver att han ska dosera vid behov

långsiktigt finns det en hel drös med biverkningar men det kan vi ju inte ta med i aspekten då det inte är relevant till mitt påstående, dock kan ju du berätta för killen att om han krashar sitt östro tar det typ en månad innan det kommer vara balanserat igen och om du behöver dosera AI så kontrollerar du östro inom ett par dagar... men men vad vet jag


Absolut bara att jag sa 0.25mg e3.5d jag föredrar icke kliande tuttar innan man får reda på det menmen, du har inte fel, somsagt onödig attityd men vi har 2 sätt båda utgår från werlabs så antar att jag hellre kör den lite giftigare vägen men säkra!
Mvh
__________________
Senast redigerad av preppberra 2018-05-20 kl. 21:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback