Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 18:01
  #1
Medlem
Är med i en förening som har en hemsida hos Loopia. Dels är den inte världens mest användarvänliga, men framför allt är den ful i layouten och resultatet känns gammaldags och amatörmässigt. Jag har därför fått igenom att vi ska byta.

Själv är jag mycket svag för Wordpress men antar att det finns andra alternativ.

Min fråga just nu är ffa hur man går tillväga för att kunna använda den ursprungliga webbadressen och automatiskt hamna på den nya sidan. Det måste väl gå på något sätt att ställa i det i något system?

Är det i så fall något man kan göra själv som glad amatör, eller ska man ta hjälp av hemsidesexperter?

Vi har även e-postadresser kopplade till Loopia men det är kanske enklast att låta dem ligga kvar där? Vad jag förstår är abonnemanget billigt.

Tacksam för svar och synpunkter.
Citera
2018-05-17, 18:33
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Loopia erbjuder Wordpress i allla deras paket så kontakta deras support och förklara vad problemet är och att ni vill gå över till Wordpress. De kan hjälpa er med att ställa in Wordpress och kanske tom överföra existerande data.
Citera
2018-05-17, 21:28
  #3
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Webbhotell och webbserver
/Moderator
Citera
2018-05-17, 21:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Loopia erbjuder Wordpress i allla deras paket så kontakta deras support och förklara vad problemet är och att ni vill gå över till Wordpress. De kan hjälpa er med att ställa in Wordpress och kanske tom överföra existerande data.

Det var ju riktigt goda nyheter! Tack så jättemycket för hjälpen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback