Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 17:57
  #1
Medlem
80231s avatar
Min gamla trotjänare, en IPhone 4s, har börjat få fel.

Det började med att meddelandefältet fick en liten pil på sig, och sedan så började även telefonen hänga sig lite då och då.


https://imgur.com/a/GseECos

Varför ändras utseendet på meddelandena? Texten är inte felvänd i min mobil. Det var bara kul att göra så.
__________________
Senast redigerad av 80231 2018-05-17 kl. 18:02.
Citera
2018-05-17, 18:16
  #2
Medlem
Crashs avatar
Alla har väl sådan ruta, har du uppdaterat från något uråldrigt ios?
Citera
2018-05-17, 23:29
  #3
Medlem
kl4sseKocks avatar
Är inte pilen till för att visa mottagare och avsändare?
Att luren hänger sig gissar jag på att appar blir mer och mer tungdrivna.
Citera
2018-05-18, 15:36
  #4
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Alla har väl sådan ruta, har du uppdaterat från något uråldrigt ios?
Jag uppdaterade mitt uråldriga IOS* för ett antal månader sedan, men detta med den tillkomna pilen är rätt nytt, och så sammanfaller tillkomsten av pilen med att annat hänger sig en halvsekund eller så (var ej så tidigare).

Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Är inte pilen till för att visa mottagare och avsändare?
Att luren hänger sig gissar jag på att appar blir mer och mer tungdrivna.
Det är möjligt, men varför har den tillkommit nu, och varför har luren börjat konstra i samband med det?

Jag har inga appar som är aktiva vad jag vet. Allt är iaf avstängt där jag kan se att jag kan stänga av om jag säger så.


*
Citera
2018-05-18, 17:12
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Min gamla trotjänare, en IPhone 4s, har börjat få fel.

Det började med att meddelandefältet fick en liten pil på sig, och sedan så började även telefonen hänga sig lite då och då.


https://imgur.com/a/GseECos

Varför ändras utseendet på meddelandena? Texten är inte felvänd i min mobil. Det var bara kul att göra så.


Vilken av pilarna har tillkommit ? ser bara en textruta pratbubbla grön med texten bla bal osv samt en likadan uppochner, samt en tjocj röd pil mellan bubblorna och sen en liten smal pil som pekar mot den högra bubblan ..
Citera
2018-05-18, 17:16
  #6
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vilken av pilarna har tillkommit ? ser bara en textruta pratbubbla grön med texten bla bal osv samt en likadan uppochner, samt en tjocj röd pil mellan bubblorna och sen en liten smal pil som pekar mot den högra bubblan ..
Det är den lilla gröna pilen som pekar nedåt från meddelanderutan till höger i bild.
__________________
Senast redigerad av 80231 2018-05-18 kl. 17:39. Anledning: n
Citera
2018-05-18, 17:21
  #7
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det är det lilla gröna pilen som pekar nedåt från meddelanderutan till höger i bild.


OK ingen aning, jag tolkade ju dem som pratbubbla, kan det inte plötsligt blivit så om en app för meddelanden uppdaterats, kanske lite design finputsning som kan ske ibland ?
Citera
2018-05-18, 17:24
  #8
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
OK ingen aning, jag tolkade ju dem som pratbubbla, kan det inte plötsligt blivit så om en app för meddelanden uppdaterats, kanske lite design finputsning som kan ske ibland ?
Jo, det skulle kunna vara som så, men jag har inte uppdaterat IOS, utan ändringen bara skedde så att säga.
Citera
2018-05-18, 17:30
  #9
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jo, det skulle kunna vara som så, men jag har inte uppdaterat IOS, utan ändringen bara skedde så att säga.

Hm ok, Jag är själv ny på iOS och iPhone då jag nyligen skaffat mig en SE, men appar uppdateras väl utan att Operativsystemet gör det?
Så är det på Android att de sätter sig ju igång och uppdateras då och då, med automatiska uppdateringar.

Om inget uppdaterats kanske det är någon inställning du råkat komma åt. Annars har inget svar
Citera
2018-05-18, 17:34
  #10
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hm ok, Jag är själv ny på iOS och iPhone då jag nyligen skaffat mig en SE, men appar uppdateras väl utan att Operativsystemet gör det?
Så är det på Android att de sätter sig ju igång och uppdateras då och då, med automatiska uppdateringar.

Om inget uppdaterats kanske det är någon inställning du råkat komma åt. Annars har inget svar
Mobilen är så pass gammal att jag tror att den uppdatering av IOS jag gjorde sist, är den sista som går att göra. Sedan så brukar en behöva godkänna uppdateringar. Jag har en nyare IPad, och där godkänner jag varje uppdatering som presenteras innan den genomförs.
Citera
2018-05-18, 17:49
  #11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Mobilen är så pass gammal att jag tror att den uppdatering av IOS jag gjorde sist, är den sista som går att göra. Sedan så brukar en behöva godkänna uppdateringar. Jag har en nyare IPad, och där godkänner jag varje uppdatering som presenteras innan den genomförs.

Ok jag vet inte, jag tänker dock inställningar på hur man vill sina rutor ska se ut, nu med pil liknar det som pratbubblor i serietidningar.

Att den sen hänger sig är väl att den är väl sex år och din telefon inte längre hänger med..då säkert nya appar kräver mer kraft för fungera optimalt..
Var 4:an den sista Steve Jobs var med och gjorde?, han dog 2011.
Citera
2018-05-18, 18:01
  #12
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ok jag vet inte, jag tänker dock inställningar på hur man vill sina rutor ska se ut, nu med pil liknar det som pratbubblor i serietidningar.

Att den sen hänger sig är väl att den är väl sex år och din telefon inte längre hänger med..då säkert nya appar kräver mer kraft för fungera optimalt..
Var 4:an den sista Steve Jobs var med och gjorde?, han dog 2011.
Mobilen är nog från 2011 skulle jag tro (här är vi miljövänliga - T39:an ersattes av en 4s ) så Jobs var säkert involverad i utvecklingsarbetet av den 4s jag har.

Jag har försökt att finna inställningar som skulle kunna ändra utseendet, men det finns inte några sådana.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback