Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-17, 21:07
  #13
Medlem
Börja duscha kallt/basta så blir kroppen bättre på att reglera kroppstemperaturen och hantera värme/kyla.
Förövrigt många goda hälsoeffekter på det med.
Bästa pvon du kan göra är att ta en svinkall dusch på gymmet på cirka 5 min sen drar du igång

En kall dusch efter träningen innan du ska äta hjälper också aptiten.

Man mår som en kung efter ett isbad både fysiskt och psykiskt.

På tal om is https://m.youtube.com/watch?v=mxCGDFlH1_k
__________________
Senast redigerad av Regnpojken 2018-05-17 kl. 21:10.
Citera
2018-05-17, 22:44
  #14
Medlem
Värme? Vilken då värme? Mig veterligt har det inte varit varmare än 28 grader ungefär under den här "värmeböljan". Idag 23 grader mitt på dan, 12 grader just nu.

Det vill säga helt normala sommartemperaturer?
Citera
2018-05-17, 22:52
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Värme? Vilken då värme? Mig veterligt har det inte varit varmare än 28 grader ungefär under den här "värmeböljan". Idag 23 grader mitt på dan, 12 grader just nu.

Det vill säga helt normala sommartemperaturer?

Vad fan är värme för dig egentligen? Det är varmt jämfört med 10 minus.
27 grader här inne oavsett hur det är ute nu.
Citera
2018-05-18, 09:14
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Brukar alltid gå ned 1-2 kg dagarna det är som varmast, vilket jag även gjort denna vecka. Försöker överleva dagarna med snickers och kitkat.

Helt rätt haha
Har själv inga problem med matlust vid värme. Men låter underbart med snickers och kitkat!
Citera
2018-05-18, 10:00
  #17
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Helt rätt haha
Har själv inga problem med matlust vid värme. Men låter underbart med snickers och kitkat!
Absolut. Sen är det inte bara matlusten, den försvinner såklart inte helt, men det går åt mer energi vid olika aktiviteter när det är såpass varmt, t.ex gymmet jag tränar på har ingen luftkonditionering så luften står helt still. Självklart är det inte 100-tals kalorier i skillnad vi pratar om, men definitivt en skillnad.
Citera
2018-05-18, 11:08
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Absolut. Sen är det inte bara matlusten, den försvinner såklart inte helt, men det går åt mer energi vid olika aktiviteter när det är såpass varmt, t.ex gymmet jag tränar på har ingen luftkonditionering så luften står helt still. Självklart är det inte 100-tals kalorier i skillnad vi pratar om, men definitivt en skillnad.

Att träna utan bra luftkonditionering tar verkligen på krafterna. Det märker man på sommaren när man ska köra kondition på vissa gym och ställer in maskinen på den hastighet och motstånd som man är van vid. Det känns som man brinner upp och krafterna går ur en snabbare. :/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback