Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-17, 17:01
  #1
Medlem
snivlems avatar
Ja som sagt aptit och matlust när det 20-30 grader.

Jag får jättesvårt att äta .. känner mig hungrig osv, men halvvägs genom så går det inte.

Väldigt jobbigt när man tränar och måste äta tillräckligt.

Nu känns de omöjligt att äta som jag gjorde efter träning bara för en månad eller två sedan.


Är jag ensam om detta? Nån som har några tips?
__________________
Senast redigerad av snivlem 2018-05-17 kl. 17:02. Anledning: Glömde en grej
Citera
2018-05-17, 17:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Ja som sagt aptit och matlust när det 20-30 grader.

Jag får jättesvårt att äta .. känner mig hungrig osv, men halvvägs genom så går det inte.

Väldigt jobbigt när man tränar och måste äta tillräckligt.

Nu känns de omöjligt att äta som jag gjorde efter träning bara för en månad eller två sedan.


Är jag ensam om detta? Nån som har några tips?

Ät i skuggan, alternativt inomhus där det är svalt och skönt med fläktar.
Citera
2018-05-17, 17:46
  #3
Medlem
Jag förlorar också aptiten i värmen. Börjar svettas när jag äter. inte sugen på ngt. så nej du är inte ensam
Citera
2018-05-17, 18:05
  #4
Medlem
Qusimotos avatar
Nog ganska vanlingt att man inte har aptit, man är mer sugen på nått. Laga mat när det är varmt vill ingen utan då vill man helst trycka en burgare eller en pizza iställe.
Citera
2018-05-17, 18:09
  #5
Medlem
jpettersson1991s avatar
Brukar alltid gå ned 1-2 kg dagarna det är som varmast, vilket jag även gjort denna vecka. Försöker överleva dagarna med snickers och kitkat.
Citera
2018-05-17, 18:25
  #6
Medlem
Enzymes avatar
Jag löser det genom att undvika varm mat och kör mycket kallskuret på sommaren. Har precis tryckt i mig rostbiff och potatissallad med ett stort glas mjölk. Allt direkt från kylen.
Citera
2018-05-17, 18:44
  #7
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag löser det genom att undvika varm mat och kör mycket kallskuret på sommaren. Har precis tryckt i mig rostbiff och potatissallad med ett stort glas mjölk. Allt direkt från kylen.
Med rätt märke på potatissalladen hoppas jag!
Citera
2018-05-17, 18:46
  #8
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Med rätt märke på potatissalladen hoppas jag!

Vad är rätt märke? Nu blev jag nyfiken!
Citera
2018-05-17, 19:10
  #9
Medlem
drick fler shakes/smoothies

verkar vara ganska vanligt att värme går ut över aptiten
Citera
2018-05-17, 19:14
  #10
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Ja som sagt aptit och matlust när det 20-30 grader.

Jag får jättesvårt att äta .. känner mig hungrig osv, men halvvägs genom så går det inte.

Väldigt jobbigt när man tränar och måste äta tillräckligt.

Nu känns de omöjligt att äta som jag gjorde efter träning bara för en månad eller två sedan.


Är jag ensam om detta? Nån som har några tips?
Nu har det varit varmt i några dagar i Sverige och folk får smått panik. Jag lever i tropiskt klimat vintertid och där är normaltempen ca 30 grader dagtid har inte ont av värmen och vill säga att man vänjer sig. Jag tränar dagligen i denna temperaturen och har lika mycket ork som här i Sverige, skillnaden är att jag svettas lite mer och lättare men det är bara bra.

Som jpettersson nämner så tappar man bra med vikt i värmen också, man svettas inte bara ut vätska utan det följer med en massa annat från kroppen som är bra att bli av med.

Med detta vill jag säga att ni vänjer er och glöm fläktar och AC när ni tränar för det är inte bra för musklerna tydligen, det är vad som sagts till mig när jag frågade varför det aldrig är fläktar på gymmen i varma klimat.

Edit: Matlusten kommer om inte annat till kvällen när det svalnat lite så var lugna. Proteindrink är väl bra att mätta med skrivs det ju mycket om här och det verkar va en bra idé.
Citera
2018-05-17, 19:31
  #11
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Vad är rätt märke? Nu blev jag nyfiken!
Rydbergs är ett självklart val.
Citera
2018-05-17, 19:49
  #12
Medlem
MuscleSharks avatar
Fullkomligt normalt. När det börjar bli riktigt varmt brukar jag bli illamående om jag ska äta när jag inte är speciellt hungrig. Brukar göra som så att jag helt enkelt äter när hungern infinner sig.
Jag lyssnar på min kropp med andra ord. Jag är inte den som tror på att man ska tvinga i sig mat om man inte är hungrig.
Ganska dumt att äta mat om man ska må dåligt sen i flera timmar efteråt.
När jag va yngre däremot så åt jag mat även om jag inte alls va hungrig. Hjärntvättad som man va så trodde man ju på alla dumheter man läste i träningstidningarna på den tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback