Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 17:01
  #1
Medlem
Jag har ett aktiebolag som bedriver konsultverksamhet och jag fakturerar kunder mina konsulttimmar varje månad, aktiebolaget äger även en app som är internationell och finns lanserad i 155 länder. Mina konsulttimmar jag fakturerar nu är verksamhet som bedrivs i Sverige (jobbar som inhyrd konsult på ett svensk företag) så om jag ska ta ut dom pengarna så ska det givetvis betalas svensk skatt på det.

Kruxet är att jag under vinterhalvåret kan jobba på appen som vi har som är internationell (kanske inte ens befinner mig i Sverige under den tiden), kan jag inte då ha ett estländsk bolag och fakturera mitt andra aktiebolag och ta ut pengar som lön för programmering av appen som är internationell och inte alls fokuserad på den svensk marknaden enbart? Rent konkret kan jag behålla pengar i det svenska aktiebolaget och sedan skicka en faktura från mitt estländska bolag för "jobb på appen" och slippa betala svensk skatt på det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback