Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 16:17
  #1
Medlem
Kaustis avatar
Jag har köpt på mig ett antal blanka tärningar och tänkte skriva ut lite egna etiketter så att jag på så vis kan skapa egna tärningar.

Är det nån som har erfafenhet av detta och vet hur man ska lösa etiketterna? Finns det nåt bra papper för detta, gärna nåt som sitter rätt bra också? Bäst hade ju varit med färdigutskurna etiketter som man får en mall till och kan skriva ut hemma själv.
Citera
2018-05-18, 07:49
  #2
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jag har köpt på mig ett antal blanka tärningar och tänkte skriva ut lite egna etiketter så att jag på så vis kan skapa egna tärningar.

Är det nån som har erfafenhet av detta och vet hur man ska lösa etiketterna? Finns det nåt bra papper för detta, gärna nåt som sitter rätt bra också? Bäst hade ju varit med färdigutskurna etiketter som man får en mall till och kan skriva ut hemma själv.
Beror lite på om du ska rita/måla något, eller om du ska trycka något, bilder, text.
Citera
2018-05-19, 14:29
  #3
Medlem
IlluminatedAliens avatar
Enklast är väl att formge sina egna etiketter i nåt lämpligt program, jag använder exempelvis Scribus som är Open Source.

För utskrift finns sedan etikettpapper som är självhäftande, ända upp till A4 vad jag vet. Bara att skriva ut på sånt papper och klippa/skära ut sina etiketter.

Enklaste lösningen jag kan komma på (och som jag själv tänkt använda, om jag bara formger ett spel som behöver specialtärningar...!)
Citera
2018-08-07, 19:26
  #4
Medlem
https://www.thegamecrafter.com/
Är ganska bra. Kan vara lite rörigt att beställa därifrån, men när det väl funkar så funkar det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback