Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-17, 15:45
  #1
Medlem
rostigamazons avatar
Moderaterna avslöjar att man är ett EU-kramande parti i mängden. Man vill ge bort allt mer makt åt EU. Det innebär att grundstommen i Moderaternas politik, är densamma som den rödgröna regeringens.

Vad tror ni, kommer Moderaterna tjäna eller förlora på det här utspelet ?
Citera
2018-05-17, 15:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Moderaterna avslöjar att man är ett EU-kramande parti i mängden. Man vill ge bort allt mer makt åt EU. Det innebär att grundstommen i Moderaternas politik, är densamma som den rödgröna regeringens.

Vad tror ni, kommer Moderaterna tjäna eller förlora på det här utspelet ?

Det enda som vanligt (ointresserade) folk vet är att moderaterna vill sänka skatterna och bidragen. Ingen annan information går in. Detaljer fastnar inte. 180-graders vändningen i invandringspolitiken har registrerats av en del men då har också budskapet trummats ut 100 ggr. Att de för fyra år sedan höll öppna-era-hjärtan-talet är sedan länge glömt.
Citera
2018-05-17, 15:54
  #3
Medlem
rostigamazons avatar
Kommer Moderaternas valslogan bli, en röst på oss är en röst på EU.
Citera
2018-05-17, 15:56
  #4
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Moderaterna avslöjar att man är ett EU-kramande parti i mängden. Man vill ge bort allt mer makt åt EU. Det innebär att grundstommen i Moderaternas politik, är densamma som den rödgröna regeringens.

Vad tror ni, kommer Moderaterna tjäna eller förlora på det här utspelet ?

Var står detta?
Jag kan bara se att de vill ha fördjupat EU-samarbete bland annat inom fred och säkerhet, migration och gränskontroll, miljö och klimat samt forskning och utveckling.
Det tycker jag är bra.
Och att avgiften inte skall höjas.
Och att jordbruksstödet minskas.
Men att lämna över makten? nej.
Frivilliga överenskommelser inom ovanstående områden är ju jättebra för oss.
Citera
2018-05-17, 15:56
  #5
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1anonymous1
Det enda som vanligt (ointresserade) folk vet är att moderaterna vill sänka skatterna och bidragen. Ingen annan information går in. Detaljer fastnar inte. 180-graders vändningen i invandringspolitiken har registrerats av en del men då har också budskapet trummats ut 100 ggr. Att de för fyra år sedan höll öppna-era-hjärtan-talet är sedan länge glömt.

Jo men ska dom ge bort mer makt åt EU, så lär vi inte få se skattesänkningar, och lägre bidrag. Vi kommer nog få se det motsatta.
Citera
2018-05-17, 16:00
  #6
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1anonymous1
Det enda som vanligt (ointresserade) folk vet är att moderaterna vill sänka skatterna och bidragen. Ingen annan information går in. Detaljer fastnar inte. 180-graders vändningen i invandringspolitiken har registrerats av en del men då har också budskapet trummats ut 100 ggr. Att de för fyra år sedan höll öppna-era-hjärtan-talet är sedan länge glömt.

Ja det är sanningens ord, svensken har förvånadsvärt lätt att glömma. Någon borde göra en research på tidigare års val och statistiskt göra en "vallöfte vs bryter vallöfte" samt "utspel vs fakta" gäller både sossar och moderater.
Citera
2018-05-17, 16:07
  #7
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Moderaterna avslöjar att man är ett EU-kramande parti i mängden. Man vill ge bort allt mer makt åt EU. Det innebär att grundstommen i Moderaternas politik, är densamma som den rödgröna regeringens.

Vad tror ni, kommer Moderaterna tjäna eller förlora på det här utspelet ?

(Min fetning) Har du någon källa på detta påstående?
Citera
2018-05-17, 16:08
  #8
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Var står detta?
Jag kan bara se att de vill ha fördjupat EU-samarbete bland annat inom fred och säkerhet, migration och gränskontroll, miljö och klimat samt forskning och utveckling.
Det tycker jag är bra.
Och att avgiften inte skall höjas.
Och att jordbruksstödet minskas.
Men att lämna över makten? nej.
Frivilliga överenskommelser inom ovanstående områden är ju jättebra för oss.

Du kan gå in på Fria Tider och läsa det. Vi ser hur EU styr EU-länderna allt hårdare. Och du kan fråga England, hur det är att förhandla med EU. Du kan rösta på 7 partier, så får du samma politik.
Citera
2018-05-17, 16:08
  #9
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
(Min fetning) Har du någon källa på detta påstående?

Läs på Fria Tider.
Citera
2018-05-17, 16:11
  #10
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Läs på Fria Tider.

Tack. Här är länken om någon annan undrar: Fria Tider - "M-ledaren vill ha mer EU och mindre nationalism"
Edit: Fria Tider hänvisar till Europaportalen som källa. Länk: Europaportalen - "M-ledaren vill se ett större eu"
Citera
2018-05-17, 16:14
  #11
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Du kan gå in på Fria Tider och läsa det. Vi ser hur EU styr EU-länderna allt hårdare. Och du kan fråga England, hur det är att förhandla med EU. Du kan rösta på 7 partier, så får du samma politik.
Jag hänvisar till mitt förra inlägg. Där står det att jag inte finner att de vill ge bort mer makt.
Det står inte heller i Fria Tider.
Det står att de vill utöka samarbetet kring viktiga frågor.
Genon frivilliga överenskommelser
Och det är ju bra för Sverige.
Du ser inte skillnaden på att ge bort makt och att genom förhandlingar påverka och skaffa mer makt
Det är alltså TVÄRTOM vad du skriver.
Citera
2018-05-17, 16:22
  #12
Medlem
crawlys avatar
Värt att notera från den intervjun i den ursprungliga källan (Europaportalen) är att Kristersson säger sig vilja minska bland annat jordbruksstödet för att finansiera höjningarna i EU's budget. Det lär dom knappast trumma ut över svensk landsbygd. Som tur är har redan tidningen Land snappat upp detta i en bra artikel som finns här: Länk till artikel i Land

Här kan man längst ner också se vilka områden M istället vill satsa EU pengar på och föga förvånande handlar det om klimat, miljö, integration osv. Jadajada.

Mina spontana frågor:
1. Varför ska vi ens vara med i EU om vi inte ens kan få stöd till jordbruket?
2. Borde vi inte försöka satsa på att landet skall kunna klara sin egen matförsörjning istället för annat trams?
3. Är det någon som tror att M har förändrats ens lite grann sedan Reinfeldts tid, annat än rent retoriskt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback