Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 14:57
  #1
Medlem
Hur fungerar voxra riktigt? vet att vissa får den utskriven tillsammans med CS läkemedel, men vad jag förstår så fungerar inte voxra likt CS alls, den fungerar ungefär som SSRI fast på dopamin/noradrenalin istället.

Så eftersom droger såsom SSRI inte funkar med tillexempel droger som MDMA beror väl på att SSRI "håller kvar" serotoninet, tänker att det då borde bli samma om man blandar voxra med CS?

höjer voxra ens dopamin, eller gör den bara så mindre dopamin släpps ut vid varje dopamin utsöndrande aktivitet? varför blandas den då med CS i vissa fall? har ingen aning om någon förstår vad jag svamlar om, men om någon gör det så får gärna du/ni förklara :P
Citera
2018-05-30, 13:45
  #2
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Hur fungerar voxra riktigt? vet att vissa får den utskriven tillsammans med CS läkemedel, men vad jag förstår så fungerar inte voxra likt CS alls, den fungerar ungefär som SSRI fast på dopamin/noradrenalin istället.

Så eftersom droger såsom SSRI inte funkar med tillexempel droger som MDMA beror väl på att SSRI "håller kvar" serotoninet, tänker att det då borde bli samma om man blandar voxra med CS?

höjer voxra ens dopamin, eller gör den bara så mindre dopamin släpps ut vid varje dopamin utsöndrande aktivitet? varför blandas den då med CS i vissa fall? har ingen aning om någon förstår vad jag svamlar om, men om någon gör det så får gärna du/ni förklara :P
Jo Voxra liknar väl CS? De gör att både dopamin och noradrenalin ökar i hjärnan. Förmodligen genom att minska nedbrytningen om jag minns rätt. Voxra har inget vidare rekreations-värde vilket jag tror du frågar efter?
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-05-30 kl. 13:52.
Citera
2018-06-11, 18:12
  #3
Medlem
st33rs avatar
på psykiatrin skrev dom att dom skulle kolla värden pga jag får "centralstimulerande medicin"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback