Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-20, 03:50
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Jo visst måste man ju ha någon slags definition för vad som är normalt och inte, det är ju så att säga det som avgör huruvida man ska ha insatser från sjukvård eller inte.
Om det nu är så att samhället inte accepterar vissa beteenden borde detta då inte anges i form av en lagtext till exempel så att alla medborgare var medvetna om vilka spelregler som gäller i samhället. Det borde väl knappast vara vården som skulle ta hand om dessa individer, snarare Tankepolisen (storebror ser dig).
Citera
2018-05-22, 19:41
  #38
Medlem
SvingadKycklings avatar
Psykiatrin är ten och skär bullshit. Det börjar jag inse. Jag säger inte att hjärnan inte finns. I neurovetenskapen kommer vi hitta alla svaren. MEN psykiatrin är i grund o botten ren och skär bullshit

https://youtu.be/mvgNQn-p6IM
Citera
2018-06-04, 11:20
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvingadKyckling
Psykiatrin är ren och skär bullshit. Det börjar jag inse. Jag säger inte att hjärnan inte finns. I neurovetenskapen kommer vi hitta alla svaren. MEN psykiatrin är i grund o botten ren och skär bullshit

https://youtu.be/mvgNQn-p6IM
Den dag då neurovetenskapen kan ge alla svar känner vi till varenda liten detalj om universums skapelse, kan dock hålla med dig om att psykiatrin (tankepolisen) är ren och skär bullshit.
Citera
2018-06-11, 18:15
  #40
Medlem
st33rs avatar
en jätte stor del av alla m psykiska problem skulle kunna bli medicin fria med psykosociala åtgärder, tänk aktiviteter, jobb mm. såg ett program från england där dom hade nån sorts aktiviteter för folk som var ensamma. samma sak med arbetsförmedlingen som funkar bara om man kommer direkt från ett jobb o ska hoppa till ett annat. hade man haft mer breda verksamheter med aktiviteter och samordning utanför psyket hade många blivit friska

har själv problem m jobb o självförtroende osv. tänk om man kunde erbjudas nån sorts grupp-terapi eller möjlighet att utveckla sina intressen i grupp med andra - inget dagcenter för muppar menar jag - men att dra ut folk ur sig själva och hjälpa dom på traven lite och hitta sin plats i livet liksom. tror mångas problem baseras på att dom misslyckas
__________________
Senast redigerad av st33r 2018-06-11 kl. 18:17.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback