Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 11:20
  #1
Medlem
Hej på Er vänner.

Ätit Nardil några år.

Bakgrund: Efter att ha provat många saker så var det ända som gav effekt Seoxat/paroxetin som efter långt kämpande med olika mediciner i typ 6 veckor- Gått igenom insättningsfaserna med alla dessa försök med försämrat mående, för att sedan konstatera att aktuell medicin inte funkade🙈
Var samma med Seoxat, men under nedtrappning för att lägga ner så märkte jag helt plötsligt en bra effekt äntligen

(Åt sen lägsta dos många år..
Testade att ta bort den, och sen upplevde jag ingen verkan längre av dom sen när jag återinsatte)
Men iom bra flow i livet just då och en antidepressiva som äntligen fungerade så vände det mitt liv rätt radikalt under den period jag fick stor hjälp av Seroxat.
Byggde upp självkänsla osv som var inpräntat dåligt sen uppväxt i hemnet
- Somnade Tacksam i nästan 10 bast.

För mig vart social fobi det största oket, som rann av mig efter ca 15 bast, just pga att jag lärde mig och tränade på att acceptera mitt ”Jag”, och tom vara tacksam över den person jag var med faktiskt god hjälp av nämnda Seroxaten, och vidare bra flow, och positiva vändningar i livet.



Nu efter dessa nästan 10 bast av att äntligen njuta av livet- och otrolig tacksamhet över detta gjorde jag bort mig- ordentligt.
Kände ingen med utmattningssyndrom och tog inte så allvarligt på det.
Slet som en galning ned massa projekt i många år under konstant stress och gick sakta ner mig... Ordentligt

Då plötsligt fungerade Seroxaten/paroxetin inte längre. Provat måånga Antidepp, och enda som funkat så det iaf blir lite mindre jävligt vart Nardil.



Man kan ju tycka en medecin ska bota- men sällan man hör att människor får hjälp ordentligt i djungeln av antidepressiva - stor industri, dålig effekt, och man vet knappt varför/om/ hur olika medeciner gällande detta egentligen
fungerar.

( OM jag Jag bidra till någon nyttig tanke med detta inlägg;
- Tror nyckeln till alla manifisteringar/ psykiska problem bara är olika symptom på att man helt enkelt inte tycker om sitt ”Jag”... Kommer i symptom vitt spridda som Fobier, ångest, ätstörningar osv.
Och psykvården arbetar bara på symptomen om jag får vara kritisk efter egna erfarenheter..Och anledningen är att dom inte kan/ lärt sig arbeta mot grundproblemet som skapar symptomen: Personen i fråga med problemsymptom är ju beroende på att deras liv, minnen, känslor mm skapat en känsla av att inte tycka man duger, trivs i sig själv och tom självförakt och egenhat när man sjunkit djupt.
- Så Ett bra råd: Ägna ständigt på att lära dig bli mästare på sympati, empati och kärlek- både till dig själv och andra människor... Enda vägen till en fin tillvaro, och känner man sådant för sig själv så vill man verkligen inte skada sig själv eller andra. Destruktiva mönster försvinner med automatik, istället för att bara strida mot symptomen) iaf min upplevelse iom att både fått växa upp med självförakt jag fick genom yttre faktorer i hemmet, till att sedan få leva nästan 10 år som sagt med ett ”uppvaknande” där jag kunde tom Älska mig själv, hur flummigt det än låter.
Och iom detta ännu varmare mot min omgivning som bara genererade alltmer välmående

Nu till min fråga- Måste komma åt detta för annars blir det konstant benso, vilket aldrig slutar bra.

Hade En ”vän” här som var väldigt kunnig, men jag ”tappat” bort.
- DU kanske läser detta nu? Och du vet vem jag är

Min stora fundering, fråga och halmstrå;
Nardil som ju är en MAO- hämnare är stygg på det sättet att i kombo med vissa ämnen så kan blodtrycket dra iväg.
Varningar på all annan Antidepp i kombo.
- Dock så drar man ju på för att säkra sig helt i Tex FASS
- Fubderar helt enkelt på att trots detta prova att lägga till liten dos av annan Antidepp med Buspar/one som första försök - gäller mycket GAD ( dessa jävla bokstäver vi sätter på oss
Är så galet att jag får labba med min fysiska hälsa för att eventuellt bli funktionell i samhället efter ca 5 års totalmörker, där jag var så låg så jag levde med dödslängtan, totalt handikappande social fobi utan benso osv.

Så efter lång tankeverkstad: Någon som själv Provat tillägg till Bardil eller bra påläst om hur stor risk det innebär i praktiken. Inga saxade formuleringar ur FASS, tack. Där kunskapen stannar ungefär där. - Inget illa menat med det

- Otroligt Tacksam för råd av någon som kan relatera, och inte ser allt i svart eller vitt baserat på att bara läst på lite i förbifarten.☀️

- TACK Till dig iaf som orkat läsa såhär långt🙏☀️
__________________
Senast redigerad av KI999 2018-05-17 kl. 11:47.
Citera
2018-05-17, 21:07
  #2
Medlem
SvartaBjorns avatar
Medicin och hälsa --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback