Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-17, 19:21
  #13
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
En bra anledning till att folk inte bör röka över huvud taget.
Vape är inte rökning. Folk borde inte vara idioter, men det är de i största allmänhet.

Historik beskrev det bra i inlägget ovan - offret har modifierat sin "e-cigarett". Det här är lite som att whina över att ens barn förlorade fingrarna på sin otroligt farliga fidget spinner, när det i själva verket var farsan själv som stod och öste på tryckluft.
Citera
2018-05-17, 21:23
  #14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Vape är inte rökning. Folk borde inte vara idioter, men det är de i största allmänhet.

Historik beskrev det bra i inlägget ovan - offret har modifierat sin "e-cigarett". Det här är lite som att whina över att ens barn förlorade fingrarna på sin otroligt farliga fidget spinner, när det i själva verket var farsan själv som stod och öste på tryckluft.
Hur vet du att han hade modifierat den?
Citera
2018-05-17, 22:04
  #15
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hur vet du att han hade modifierat den?
Sorry, jag förhastade mig. Vi vet inte vilken mod det handlade om eller om offret moddat den. Min erfarenhet säger mig dock att det är mer regel än undantag mickla med moddar, som Historik beskriver i sitt inlägg. Jag vågar sätta en tusing på handhavandefel. Det kan såklart vara fabrikationsfel också, men det har inte varit det vid de fall jag hittills läst om.
Citera
2018-05-17, 22:06
  #16
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hur vet du att han hade modifierat den?

Den är inte modifierad per se, dessa kallas moddar.
Det är i praktiken en ficklampa utan säkerhetsfunktion som man använder för att vejpa med.
Endast väldigt erfarna vejpare bör använda dessa, tyvärr finns det väldigt många okunniga som använder dessa. Framförallt då de är oftast estetiskt tilltalande samt att de har en liten "kult" bakom sig att använda.
Men det kan gå åt helvete även för de som kan sin sak, framförallt för att de pushar gränsen som jag skrev i förgående inlägg med att bygga på tok för låga ohm coils. Det är inte bara kortslutning som kan sabba batteriet, utan även om man pushar dom för hårt över gränsen. Däremot så märks det väldigt tydligt om man gör det, då hela modden blir svinvarm.
De fanns en gång en snubbe på youtube som blev avstängd p.g.a han va tvungen att använda en handuk för att ens hålla i modden och i med detta så tyckte han att det var en cool / bra idé och propsade på andra det... idiot helt enkelt.

Å andra sidan så har man större kontroll över sin vape med en mekanisk mod gentemot reglerade moddar. Men vanliga moddar har kommit så långt idag så att det är rätt meningslöst med mekaniska moddar.


Denna var det han använde, den har kassa ventilationshål trots att just denna snubbe påstår att så inte är fallet.
Citat:
Smok-E Mountain Mech Works Vanilla Mod
https://www.youtube.com/watch?v=h1D4jIsB_T0

Edit: kom även på nu att dessa använder så kallad hybrid topcap vilket är djävulenspåhitt. Då anslutningen sitter direkt emot batteriet, så om man har otur och säg råka slå till modden/tappa den så blir det kortslutning direkt.
Knappt de erfarna vill / våga använda hybrid topcaps då det bara är dumheter.
__________________
Senast redigerad av Historik 2018-05-17 kl. 22:11.
Citera
2018-05-17, 22:47
  #17
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Sorry, jag förhastade mig. Vi vet inte vilken mod det handlade om eller om offret moddat den. Min erfarenhet säger mig dock att det är mer regel än undantag mickla med moddar, som Historik beskriver i sitt inlägg. Jag vågar sätta en tusing på handhavandefel. Det kan såklart vara fabrikationsfel också, men det har inte varit det vid de fall jag hittills läst om.


Jupp lite som i även detta fall, här kan man se hur fort det kan gå!
Killen hade jävligt tur som inte skadade sig.

Felet här var en felande RDA. Killen som aldrig hade vejpat förr inte ville ha en reglerad setup då den tydligen var för dyr, så butiken fixade en mech + rda klon setup åt honom.
Redan efter första vejpen när han inser att något är fel så skulle ha tagit isär den direkt inte fortsätta vejpa lite mer...
https://www.youtube.com/watch?v=4VsgG5pzk7Y

Detta klipp samt en del andra borde fler kanske ta och se och lära sig utav.
__________________
Senast redigerad av Historik 2018-05-17 kl. 22:51.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback