Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 10:29
  #1
Medlem
Mackan52s avatar
OKQ8 har goda mackor som de värmer i ugn men de envisas alltid med att vira in den i nåt missfoster som är hälften plast, hälften papper som man ändå bara direkt river av och kastar.

Det är ett fruktansvärt slöseri med tid, pengar, resurser och är dåligt för miljön. Jag förklarade detta för kassören som verkade bli helt skärrad av att någon ifrågasätter OKQ8s plastnazism och försökte bortförklara sin arbetsgivares brott mot mänskligheten med "att alla vill ha det så".

Jag tvivlar starkt på att någon ens bett om att få en specialtillverkad plastkondom att ha sin smörgås i när en jävla servett duger hur bra som helst.

Vilka andra onödiga produkter och förpackningar har ni stött på i matväg?
Citera
2018-05-17, 10:41
  #2
Medlem
Drama-Llamas avatar
Det mesta som går att köpa i en mataffär borde gå att sälja i lösvikt och förpacka i medhavda glasburkar/-flaskor, så mitt svar på din fråga blir "nästan alla engångsförpackningar jag någonsin har sett".
Citera
2018-05-17, 11:26
  #3
Medlem
Något som stör mig är alla förpackningar som är större än nödvändigt, som chipspåsar som till kanske ca 20% är luft. Att sånt slöseri inte är olagligt än är bortom mig. Borde inte iaf dårarna i MP försöka göra något åt det? Jag kam inte tänka mig att något parti skulle vara emot ett förbud.
Citera
2018-05-17, 11:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Något som stör mig är alla förpackningar som är större än nödvändigt, som chipspåsar som till kanske ca 20% är luft.
Just chips har man väl luft i för att de inte skall krossas så lätt.

Det som förbryllar mig är folk som tar frukt som bananer som växer färdigförpackade och i alla fall lägger ned dem i en plastpåse. De där plastetiketterna på äpplen är rätt äckliga också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback