Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 21:49
  #1
Medlem
trueforgoods avatar
Frågade för ett tag sen och fick svaret att det inte är några problem, men vill dubbelkolla då jag tänkte ta imorgon och inte vill få nån magsjuka.

Köpte för 1,5-2 år sedan "svampchoklad" som ser ut som Aladdin-choklad typ. Innehåller ca 1g svamp och dom ser helt okej ut, luktar normalt och har inte något mögel. Jag har provat käka dom förra året och då funkade det bra, men det är ju ett tag sen och nu vill jag bara försäkra mig om att det är okej att äta dom?

Tack!
Citera
2018-05-16, 22:40
  #2
Medlem
SameOldStorys avatar
Kör! I värsta fall blir du lite risig i kistan.
Citera
2018-05-16, 23:11
  #3
Medlem
De är nog ingen fara. Var svampen torkad innan denna choklad tillverkades så är de ingen big deal.
Torkad svamp håller länge. Det är ett sätt att bevara svampen längre iaf.
Hade den vart färsk dock hade jag inte rört chokladen.
Citera
2018-05-16, 23:12
  #4
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Kör! I värsta fall blir du lite risig i kistan.

Super, tack! Tror du potensen har minskat avsevärt? Jag har haft dom undangömda från solljus i rumstemperatur...
Citera
2018-05-17, 00:59
  #5
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
De är nog ingen fara. Var svampen torkad innan denna choklad tillverkades så är de ingen big deal.
Torkad svamp håller länge. Det är ett sätt att bevara svampen längre iaf.
Hade den vart färsk dock hade jag inte rört chokladen.

Den var torkad. Snubben som skickade den hem till mig när jag inte var hemma, mitt i sommarvärmen, sa att den kan ligga i veckor i hetta utan att den ens smälter.
Citera
2018-05-17, 07:20
  #6
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Super, tack! Tror du potensen har minskat avsevärt? Jag har haft dom undangömda från solljus i rumstemperatur...

Pass på den. Som sagt, prova. Antingen blir du risig i kistan en kväll eller så får du en göddig stund.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback