Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-19, 10:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Den undersökningen är inte trovärdig. Titta vilka bilar som klassas som billigast när det gäller bilmodeller så är det små skitbilar som honda jazz. Dom har inte tagit med körsträcka i beräkningen vilket är ganska väsentligt. Små bilar körs kortare sträckor.
Finns undersökningar som säger att audi gör bäst bilar en annan säger att volvo gör bäst bilar.
Ts får helt enkelt gå på sin magkänsla när ts testar bilar. Budgeten är ju inte väl tilltagen så det blir ju en lite äldre bil. Att köpa en äldre bil är som ett lotteri.

Som sagt, deras garantier är knappast välgörenhet. De vill tjäna pengar, och man tjänar inte pengar på att ge bort billiga garantier till bilar som inte håller.

Från hemsidan:
Citat:
As a guideline, the average RI number on the 250 models we compare is 100.The Reliability Index figure is calculated as a combination of:

the number of times a car fails,
the cost of repairing it,
the average amount of time it spends off the road due to repairs
the average age and mileage of the vehicles we have on our books.
Citera
2018-05-19, 11:53
  #14
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Som jag säger till alla som går i biltankar, undvika allt franskt det är skit.
Själv köpte jag en Golf för 150k ca för 1.5 år sedan och är väldigt nöjd fortfarande.



Det är snarare VW man bör undvika om man prioriterar driftsäkerhet.
Citera
2018-05-23, 19:16
  #15
Medlem
tack alla för era inlägg

Men många missförstår oss helt, är helt enkelt inte intresserad av en "bra" billig bil..

vill lägg 150k och få den snyggaste med komfortabla bil jag kan få, sedan är de ju gärna bra om den håller och inte kostar för mycket i drift.
men v50, s50, v70 är otroligt fula bilar, skrämmade faktiskt, dör hellre än bli sedd bakom ratten.


men tack för hjälpen vi åker på tripp till gbg för att provköra lite modeller och kanske uppdaterar er här efteråt
Citera
2018-05-23, 20:48
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbebabbe95
tack alla för era inlägg

Men många missförstår oss helt, är helt enkelt inte intresserad av en "bra" billig bil..

vill lägg 150k och få den snyggaste med komfortabla bil jag kan få, sedan är de ju gärna bra om den håller och inte kostar för mycket i drift.
men v50, s50, v70 är otroligt fula bilar, skrämmade faktiskt, dör hellre än bli sedd bakom ratten.


men tack för hjälpen vi åker på tripp till gbg för att provköra lite modeller och kanske uppdaterar er här efteråt

Se om det finns några Lexus i din prisklass. Lyx och är dessutom pålitliga som fan. Kollar du på rätt modell finns det även de som är relativt snabba. Eller så finns CT200h som är bekväm och snål.
Citera
2018-05-23, 20:50
  #17
Medlem
quinoans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbebabbe95
Hej!
Dags för mig och sambon att köpa bil ihop, vi är inte så jätte kunnig så tar gärna all eran expertis.

Budget: 100-150k (går väl att rubba om de är välmotiverat)

Storklek: ja gärna större än nuvarande Peugeot 207, t ex lik A4 eller v60?

Motor: ja de ska gå att köra om helt enkelt men behöver inte vara någon värsting

Vill gärna ha lite motivering kring varför och varför inte, samt årskostnader på bilen osv.

Vi har tittat lite på mercedes a180, Volvo v60, Mazda 3/cx3

Vi anser att de är viktigt me utseende och prylar, uppskattar backkameror/sensorer, snygg interiör, touchskärmar och sådant som jag antar att bilkunniga anser som små onödiga detaljer.

Tack så mycket på förhand för all hjälp!


Hej,

den bil jag kan rekommendera i den klassen är en Volkswagen Passat.
Komfort, bränslesnål, den har sin kraft tack vare TDI:n, snygg på utsidan.

I den prisklassen hade jag nog lagt till lite pengar för att iallafall få en bra och ny 2015-2016 års modell.

MVH,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback