Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-17, 16:43
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Högdos l-theanine med eller utan kombination av låg dos övrig medicin som nämns i tråden kanske.
käkar voxra men det vet ju du redan 😆 käkar l-theanin redan, vet dock inte hur bra kvaliten är tabletten innehåller också zink, magnesium och nått ämne jag inte minns namnet på som ska förbättra sömnen.
Citera
2018-05-17, 17:49
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
käkar voxra men det vet ju du redan 😆 käkar l-theanin redan, vet dock inte hur bra kvaliten är tabletten innehåller också zink, magnesium och nått ämne jag inte minns namnet på som ska förbättra sömnen.

Ah okej dosen kanske är liten "suntheanine" är en patenterad version av teanin med endast den effektiva isomeren. Sedan antar jag att du vet om att man måste ta den på fastande mage för att få effekt. Aminosyran konkurreras ut annars av övriga aminosyror.
Citera
2018-05-17, 19:36
  #27
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
käkar voxra men det vet ju du redan 😆 käkar l-theanin redan, vet dock inte hur bra kvaliten är tabletten innehåller också zink, magnesium och nått ämne jag inte minns namnet på som ska förbättra sömnen.

Det är mycket viktigt att notera att det krävs en bra formulering av l-theanine för att man skall känna av den.

Billig skit l-theanine känner man ingenting på.

Suntheanine brukar jag använda mig av, och då känner jag av 100-200mg och det räcker. Över detta blir jag bara dåsig.

Finns ännu potentare former som sagt som är betydligt starkare.
Citera
2018-05-17, 19:54
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är mycket viktigt att notera att det krävs en bra formulering av l-theanine för att man skall känna av den.

Billig skit l-theanine känner man ingenting på.

Suntheanine brukar jag använda mig av, och då känner jag av 100-200mg och det räcker. Över detta blir jag bara dåsig.

Finns ännu potentare former som sagt som är betydligt starkare.
Ja, det måste väl vara bättre än inget iallafall? eller? hur är det med NAC då? man skulle haft mer pengar och tålamod. Jobbigt att testa en massa olika tillskott hela tiden...
Citera
2018-05-17, 19:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Ah okej dosen kanske är liten "suntheanine" är en patenterad version av teanin med endast den effektiva isomeren. Sedan antar jag att du vet om att man måste ta den på fastande mage för att få effekt. Aminosyran konkurreras ut annars av övriga aminosyror.
Brukar ibland ta den på kvällen, men då innan jag lägger mej och då har det gått flera timmar sen jag åt sist, och ibland på morgonen och jag äter sällan frukost så.. men får tänka på det mer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback