Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 20:10
  #1
Medlem
Körandes på motorvägen flög en "plastlist" vid rutan av och nu undrar jag vart jag kan hitta en ny? Problemet är att jag inte lyckas få fram vad delen heter?!

Länk till bild med inringad del:
http://i65.tinypic.com/35hqvq9.jpg
Citera
2018-05-16, 20:15
  #2
Medlem
Ser ut som en list till B-stolpen.
Citera
2018-05-16, 20:16
  #3
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Körandes på motorvägen flög en "plastlist" vid rutan av och nu undrar jag vart jag kan hitta en ny? Problemet är att jag inte lyckas få fram vad delen heter?!

Länk till bild med inringad del:
http://i65.tinypic.com/35hqvq9.jpg

B-stolpen höger sida.

Edit: Nej list till dörren ser det ut att vara. Dörrlist.
Citera
2018-05-16, 20:17
  #4
Medlem
Knucklehugss avatar
Panel b-stolpe
Citera
2018-05-16, 20:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Körandes på motorvägen flög en "plastlist" vid rutan av och nu undrar jag vart jag kan hitta en ny? Problemet är att jag inte lyckas få fram vad delen heter?!

Länk till bild med inringad del:
http://i65.tinypic.com/35hqvq9.jpg

Ja varför inte kolla vad delen kostar som original reservdel till din bil, den kanske inte kortar särskilt mycket och då kan du ju lika gärna köpa den där.

Är den för dyr så kan du ju kolla på bildemonteringar. Finns nog inget specifikt namn på just den delen mer typ täcklist rutram dörr t ex. Men sök på din bilmodell och årsmodell på bildelsbasen.se så kan du se vilka demonteringar som har en sådan bilmodell inne. Sen mailar du dem eller ringer och frågar om de har en sådan list, vad de vill ha för den om de skickar den etc.
Citera
2018-05-16, 20:21
  #6
Medlem
Du måste nog gå till ett återförsäljare av din bilmodell.. Eller en verkstad för dem, för piratdel lär du inte hitta över nätet. Original kommer du inte hitta på nätet utan det är nog bara verkstan/återförsäljaren som kan få fram de,t för det mesta är det så när det gäller originaldelar.

Eller som han ovanför skrev, bildemontering kan ha kanske
Citera
2018-05-16, 20:50
  #7
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja varför inte kolla vad delen kostar som original reservdel till din bil, den kanske inte kortar särskilt mycket och då kan du ju lika gärna köpa den där.

Är den för dyr så kan du ju kolla på bildemonteringar. Finns nog inget specifikt namn på just den delen mer typ täcklist rutram dörr t ex. Men sök på din bilmodell och årsmodell på bildelsbasen.se så kan du se vilka demonteringar som har en sådan bilmodell inne. Sen mailar du dem eller ringer och frågar om de har en sådan list, vad de vill ha för den om de skickar den etc.


De finns i kolfiber också, då är de realtivt dyra mellan 1000-1500 styck som nya, men Bildelsbasen är ju bra och då kostar en panel till B-stolpen inte så mycket.Men nu vet vi ju inte vilken bil det handlar om eller dylikt..
Citera
2018-05-16, 22:22
  #8
Medlem
Du har förvisso ringat in b stolpen. Men den är ju täckt av framdörren.

Så jag gissar att det är en karosseridetalj på dörren som lostnat.

Ser ut att vara neutral färg och inte lackad Bör finnas på bildemontering. Kan vara skruvad innifrån insida dörren och isf lätt att demontera kanske...
Citera
2018-05-17, 10:41
  #9
Medlem
Blir ju lite lättare om du tar en bild på din bil så man kan se vad det är som saknas!
Citera
2018-05-17, 17:13
  #10
Medlem
Nu har jag tagit kort på min bil och delen som saknas.

http://sv.tinypic.com/r/24vs1vc/9

Bilden blev roterad...
Citera
2018-05-21, 22:23
  #11
Medlem
Så vad var det? Panelstolpe? Dörrlist?
Citera
2018-05-22, 07:40
  #12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Så vad var det? Panelstolpe? Dörrlist?

Ser ju ut att tillhöra själva dörren inte B-stolpen.

List, dörrfönster, vänster, bakre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback