Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-16, 19:28
  #1
Medlem
trailblasers avatar
Jag tränar på ett gym och olyckligtvis så har detta gym endast en skivstångsställning där man kan göra knäböj och alla dessa övningar. Ja, ni vet vilken ställning jag pratar om.

Nästan alltid så har jag oturen att träna samtidigt som en snubbe som alltid använder denna ställning hela sitt träningspass (ca 1.5 tim). Han barrikerar sig alltså runt ställningen och släpper inte greppet.

Är detta OK beteénde? Borde jag säga något?
Jag skulle kunna fråga om man kan hoppa in emellan men han kör löjligt låga vikter så det blir ett jäkla skiftande med vikter.
Citera
2018-05-16, 19:35
  #2
Medlem
Qusimotos avatar
Självklart kan du fråga om du får hoppa in mellan seten, han borde väl fatta att det bara fins en och att andra även vill använda den. Inte så att han äger ställningen
Citera
2018-05-16, 19:45
  #3
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Självklart kan du fråga om du får hoppa in mellan seten, han borde väl fatta att det bara fins en och att andra även vill använda den. Inte så att han äger ställningen

Jo jag nämnde ju att jag skulle kunna hoppa in, men jag tycker fortfarande att det är ganska oförskämt att lägga beslag på ställningen så länge. Finns det inga "oskrivna lagar" så att säga?
Citera
2018-05-16, 19:56
  #4
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jo jag nämnde ju att jag skulle kunna hoppa in, men jag tycker fortfarande att det är ganska oförskämt att lägga beslag på ställningen så länge. Finns det inga "oskrivna lagar" så att säga?

Många gym brukar ju ha skyltar där man påpekar att inte vila för länge då nån annan kanske vill använda redskapet. Har själv en idiot som sitter med sin mobil i vissa maskiner och han kan sitta 30min och göra max 1set. Nån tröttnade och sa till personalen för nu har jag inte sett han på 2mån 😀
Citera
2018-05-16, 20:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Finns det inga "oskrivna lagar" så att säga?

Jo, djungelns lag finns.
Är han en skitstor biff som grymtar och stönar under passen och är den brudarna spanar in medan du själv ser ut som en liten mesig och tanig räka så kanske han tar det på fel sätt. Typ som att du försöker rubba statushierarkin inne på gymmet så till den grad att övriga i gymmet lackar ur och man går ihop för att få dig utslängd och bannad på livstid.

Förvisso använder han den 1.5 h i princip varenda gång du är men jag skulle nog säga att det är bäst att bara knyta näven i fickan som alla andra svenssons och låta honom få fortsätta köra på som han vill. Bättre att du anpassar dig istället för att riskera något.

Nej, men vad fan är det med dig? Skaffa ett par cojones och tala om läget att du skulle också vilja använda ställningen.
Citera
2018-05-16, 20:19
  #6
Medlem
ingetbranicks avatar
Snubben är en självisk idiot med noll social kompetens, men tyvärr finns det såna människor, även på gymmet. Du kan ju alltid fråga lite oskyldigt om han har långt kvar, då vet han åtminstone att han inte är ensam om att vilja använda ställningen. Gör du det varje gång du tränar kanske han fattar vinken . Annars tycker jag rent generellt att det är helt ok att säga till personalen, det ligger ju faktiskt i deras intresse att kunderna är nöjda och det är deras jobb att se till att reglerna efterlevs, skrivna såväl som oskrivna.

Inget vidare gym förresten som bara har en enda ställning där man kan köra knäböj och marklyft.
Citera
2018-05-16, 20:20
  #7
Medlem
crispy-lips avatar
Sådana där finns det på varje gym... Speciellt irriterande är det med folk som kommer in och sedan sitter de och SMS:ar samtidigt som de tar upp plats. Jag kallar detta beteende för "textercising". En del är där över 1 timme och spenderar långt över häften av tiden till att kolla sina telefoner.
Citera
2018-05-17, 03:12
  #8
Medlem
Heauxms avatar
Det är absolut inte ok att han använder den så pass länge.
Folk brukar fråga om de får köra emellan när jag inte ens börjat använda maskinen, stången eller vikten etc.
Pressa honom nu, få honom att förstå att andra vill ja stången.
Citera
2018-05-17, 05:02
  #9
Medlem
libbens avatar
Det som är sorgligt är att gymmet bara har en sådan ställning.
Men det är inga konstigheter att folk har setvilor på 1 - 15 minuter osv.

Byt gym om det är dåligt med grejer eller bli social och ta för dig på gymmet. Ifall personen ifråga kör knäböj så kanske det är lite svårt att köra bänkpress tillsammans med han.

Alternativt ändra dagar du tränar just den övningen på. Men helt ärligt. Ett gym som bara har en ställning. Räkna med att aldrig kunna använda den ifall ni är fler än 2 personer på gymmet samtidigt som vill använda den.

Börja träna bröst med hantlar t.ex. eller börja bli social och ta reda på vilka dagar han tränar olika övningar på och fall in i samma övningar och dela skiten när ni väl är där. Eller byt gym.
Citera
2018-05-17, 05:33
  #10
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag tränar på ett gym och olyckligtvis så har detta gym endast en skivstångsställning där man kan göra knäböj och alla dessa övningar. Ja, ni vet vilken ställning jag pratar om.

Nästan alltid så har jag oturen att träna samtidigt som en snubbe som alltid använder denna ställning hela sitt träningspass (ca 1.5 tim). Han barrikerar sig alltså runt ställningen och släpper inte greppet.

Är detta OK beteénde? Borde jag säga något?
Jag skulle kunna fråga om man kan hoppa in emellan men han kör löjligt låga vikter så det blir ett jäkla skiftande med vikter.

Du råkar inte träna på Nordic Wellness i södra Sthlm? Har exakt en likadan kille på mitt gym som kör knäböj i 1,5 timme också helt sjukt.
Citera
2018-05-17, 05:41
  #11
Medlem
Gurglarens avatar
Även gymmets fel, borde finnas minst två racks helst fler. Kör man stronglifts t ex kör man ju nästan alla övningar i rack.
Citera
2018-05-17, 06:10
  #12
Medlem
Pocarisweats avatar
Fråga honom snällt om du kan få köra medan han vilar? Vad är problemet? Vad kan han göra åt saken? Säga nej? I så fall så får du väl gå till personalen och påpeka detta. Vad är problemet? Är du rädd att göra honom förbannad? Du har väl betalt lika mycket som han att använda utrustningen?

Fattar inte problemet. Skapar en tråd på Flashback istället för att ta det direkt med vederbörande.

Eller du kanske målat upp ett skräckscenario typ du är påväg hem, plötsligt dyker PRESSAREN upp bakom din rygg och vill ta ett "snack" om den där "gym-incidenten" ???
__________________
Senast redigerad av Pocarisweat 2018-05-17 kl. 06:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback