Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 15:54
  #1
Medlem
MysticLampShades avatar
Hej! Min kille fyller 20 om ett tag och han har även börjat bli mer och mer förtjust i det här med fiske på senaste.

Då han faktiskt fyller 20 vill jag lägga lite extra på att det ska bli så bra som möjligt och då kanske köpa någon guidad fisketur eller liknande.

Är det någon som har varit på någon sådan och kan tipsa om den?

Finns det någon som har andra tips för bra presenter till fiskeintresserad kille?

Alla tips mottages och budgeten är max 2000kr beroende på vad det är för present. Kan tänka mig lägga mer pengar på en upplevelse till exempel.
Citera
2018-05-16, 16:19
  #2
Medlem
Sigstens avatar
Ett presentkort hos den lokala fisketursbåten?
Citera
2018-05-16, 16:20
  #3
Medlem
För den budgeten så skulle jag som fiskenörd önskat mig av min kvinna en röklåda att ta med på fiskeutflykter för att röka fisken i och en bra fiskekniv med filéblad för rensning och filéande av fisken... Dessa två grejer går lös på c:a 1000:- tillsammans så då har du ju lika mycket till att hitta på något mer för
Citera
2018-05-16, 16:23
  #4
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
För den budgeten så skulle jag som fiskenörd önskat mig av min kvinna en röklåda att ta med på fiskeutflykter för att röka fisken i och en bra fiskekniv med filéblad för rensning och filéande av fisken... Dessa två grejer går lös på c:a 1000:- tillsammans så då har du ju lika mycket till att hitta på något mer för

Detta låter som en väldigt bra ide. Sedan kan du ta den tusingen som blir över och käka middag eller ta in på hotel eller nått mysigt.
Citera
2018-05-16, 17:46
  #5
Avstängd
Är själv fiske intresserad och skulle verkligen uppskattat om jag fick en guidad fisketur i present, det är sånt man ofta tänker på men som aldrig blir av. Röklåda och filékniv köper man själv när behovet finns.

Sen blir man ju lite nyfiken på vad din pojkvän fiskar? Att hyra en stuga vid en fiskrik älv eller i skärgården är också ett förslag.

Är stockholmare och för 2000kr kan du och din pojkvän få en riktigt bra helg ute i Stockholms skärgård inklusive roddbåt. Gissar att det inte kostar mer i andra skärgårdar.

Satsa på upplevelse istället för prylar om din pojkvän inte är extremt fattig. Upplevelser minns man.
Citera
2018-05-16, 19:45
  #6
Medlem
Svantevits avatar
2000:- låter lite mycket om man antar att du är i hans ålder. Köp några drag eller så. Det räcker till en grabb i hans ålder.
Citera
2018-05-16, 22:41
  #7
Medlem
En sån där sjungande fejkfisk på trätavla?
Citera
2018-05-16, 23:11
  #8
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Fråga vilken fisk han fiskar efter. Gå sedan till någon fiskebutik och be om råd om bra fiskedrag till just den fisken. 2000 kr räcker till en bra uppsättning drag som han garanterat kommer vara tacksam för.
Citera
2018-05-17, 00:02
  #9
Medlem
Snapcounts avatar
I.o.m att ts är villig att sätta 2000kr..., så om du nu är på "god fot" med din pojkväns föräldrar.., så kanske dryfta tankarna med dessa.., och kanske få de att "pytsa" in en slant så att det blir en fiskresa en helg till Norge tex !

Citera
2018-05-17, 00:21
  #10
Medlem
En gemensam vandring/fiskeresa i fjällen!

Är han fiskeintresserad så har han garanterat redan de prylar han behöver och om du köper en massa drag eller liknande så blir det bara något som kommer försvinna i mängden av prylar han redan har. En guidad fisketur riskerar också att bara bli "en vanlig dag" på sjön fast med en guide. En resa däremot blir en upplevelse som kommer att sticka ut och som ni gör tillsammans och därmed blir ett fint minne.

Har inte stenkoll på priser men om du lägger till lite så borde du ha råd med tågbiljetter och någon stugövernattning, alternativt så tar du med tält.

Inspiration:
http://www.swedishlaplandfishing.com...fiske/img1.jpg
http://taigaphoto.se/wp-content/uplo...9/04-03026.jpg
https://www.friluftsframjandet.se/gl...g/vandring.jpg
https://i.pinimg.com/originals/aa/54...fed2f79279.jpg
Citera
2018-05-21, 08:18
  #11
Medlem
MysticLampShades avatar
Tack för svar!

Han är ganska så nybörjare på det här med fiske men jag vet att han verkligen tycker det är kul och något som jag tror han hade uppskattat hade varit att få ta med mig ut någon gång och lära mig.

Jag är emellertid inte alls intresserad av fiske men jag vet att han kommer känna sig sjukt stolt och kunnig när han berättar sakar för mig och lär mig liksom. Funderar därmed på att "bara" hyra en stuga vid en sjö och låta honom lära mig hur man fiskar. Båt ska ingå vid stugan. Att göra detta över en helg skulle nog vara uppskattat då det blir en mysig helg tillsammans som bara fokuseras på hans fiske.

Just på hans födelsedag kommer jag inte kunna punda upp med 2k utan det får isåfall bli några veckor efter när jag har fått lön men det kommer han att förstå och acceptera liksom.

Funderar på det här med guidade fisketurer men samtidigt känner jag att då blir det en sak han gör ensam och jag hade hellre gjort något med honom. Känns meningslöst att köpa en guidad tur till mig med då det kommer bli väldigt väldigt dyrt och jag inte kommer uppskatta det på samma sätt som han kommer.

Dock skulle jag ju kunna hänga hemma och ha en dundermiddag klar tills när han kommer.

Röklåda och kniv känns lite dumt faktiskt, det är ju bara saker. I julas fick jag en mindre spaupplevelse av honom och jag känner att det definitivt var mysigare och roligare än bara saker då vi gjorde det tillsammans. Annars hade en sån grej kunnat vara roligt som något extra ju!

Jag ska fundera lite mer, har ni andra tips så mottages de gärna!
Citera
2018-05-28, 08:43
  #12
Medlem
MysticLampShades avatar
Ingen som har fler tips?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback