Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-16, 18:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Det behövs inga större mängder.

Komplettera det vanliga energiintaget med ett par skedar kvarg varje dag så får du i dig all protein som behövs. Det som är så bra med kvarg är att det har ett fullvärdigt proteininehåll. Svårt att uppnå annars.Man behöver inte tänka på vad man äter i övrigt i proteinväg om man äter det. Man äter normalt bara.

Komplettera med vitamin/mineral tabletter från t.e.x Apoteket och du får allt som behövs till en billig peng. Förutom att det ger ett bra och hälsosamt näringsintag.

Till blodpuddingen äter man kött, bacon, korv etc.

Tack för tips :-)

Om kvargen inte fungerar för min hy, hur mycket kött borde jag då äta till blodpuddingen dom dagar det fuskas?
Citera
2018-05-16, 18:46
  #14
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Tack för tips :-)

Om kvargen inte fungerar för min hy, hur mycket kött borde jag då äta till blodpuddingen dom dagar det fuskas?

Det beror ju självklart på hur du och din livsstil ser ut.

https://www.livsmedelsverket.se/livs...gsamne/protein
Citera
2018-05-16, 18:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Okej. Ha kvar det i kosten om du vill, när det gäller proteinet så finns ju ägg, kyckling, kött, fisk m.m. Det finns även proteinpulver som är ett billigt alternativ, mjölkfria i ditt fall finns också. Överlag bör det även finnas grönsaker på tallriken, kolhydrater är oftast billigt såsom potatis, havregryn, pasta. Det behöver inte vara komplicerat, om man inte vill det.

Proteinpulver är inte så studentvänligt. Iaf inte sist jag googlade mjölkfria alternativ. Håller med om grönsakerna. Har nog blivit lite bekväm som singel. Att laga mat till bara sig själv tar emot en smula
Citera
2018-05-16, 19:07
  #16
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Lägg på en brynt äppelskiva på blodpuddingen. Smaksymbios. Ger väl även lite mineraler.
Citera
2018-05-16, 20:48
  #17
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Proteinpulver är inte så studentvänligt. Iaf inte sist jag googlade mjölkfria alternativ. Håller med om grönsakerna. Har nog blivit lite bekväm som singel. Att laga mat till bara sig själv tar emot en smula
Detta t.ex:https://www.gymgrossisten.com/soy-protein-isolate1.

Ca 840 gram protein för 1 kg och 199 kr. Bra mycket billigare än kött/kyckling.

Ha i åtanke att t.ex 1 kg kyckling är, vad, runt 200 gram protein, kött är väl runt 220-250 gram protein per 1 kg. Så med proteinpulver får du mer protein per krona.
Citera
2018-05-16, 20:58
  #18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Tack för tips :-)

Om kvargen inte fungerar för min hy, hur mycket kött borde jag då äta till blodpuddingen dom dagar det fuskas?


Det är inte mängden protein som är intressant utan kvaliteten. Oavsett hur mycket kött du äter till b-puddingen så blir det inte bättre än vad ditt totala intag av essentiella proteiner är. Det är det viktigaste, tillsammans med mineralintaget.
Citera
2018-05-17, 09:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Detta t.ex:https://www.gymgrossisten.com/soy-protein-isolate1.

Ca 840 gram protein för 1 kg och 199 kr. Bra mycket billigare än kött/kyckling.

Ha i åtanke att t.ex 1 kg kyckling är, vad, runt 200 gram protein, kött är väl runt 220-250 gram protein per 1 kg. Så med proteinpulver får du mer protein per krona.

Tack, det verkar intressant :-)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback