Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 08:05
  #1
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Försöker hitta någon typ av avlång lamphållare (likt ett lysrör?) som jag ska sätta RGB led-belysning på. Tanken är att själva led-slingan ska vara riktat uppåt mot taket.

och hänga 1-2 cm under taket, och att fästena på båda sidorna går upp. Svårt att förklara med den ska ungefär se ut såhär : [ <- fast mot taket.

Har letat i evigheter men finner ingeting som liknar det. Ni som har något hum det, ös på med kommentarer. ALL hjälp uppskattas.
__________________
Senast redigerad av Skrattgrabben 2018-05-16 kl. 08:20.
Citera
2018-05-16, 08:10
  #2
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Försöker hitta någon typ av avlång lamphållare (likt ett lysrör?) som jag ska sätta RGB led-belysning på. Tanken är att själva led-slingan ska vara riktat uppåt mot taket.

och hänga 1-2 cm under taket, och att fästena på båda sidorna går upp. Svårt att förklara med den ska ungefär se ut såhär : [ <- fast mot taket.

Har letat i evigheter men finner ingeting som liknar det. Ni som är fenor på fix & knåp när
det gäller inredning, hjälp XD

Aluprofil, typ nått sånt här?
Citera
2018-05-16, 08:14
  #3
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Aluprofil, typ nått sånt här?

Exakt. Något åt hållet! Men hade helst haft utan att det går upp sådär på sidorna, utan att det går rakt, likt en linjal, och sen fästena rakt upp.
Citera
2018-05-16, 08:19
  #4
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Men om det inte finns något så får jag nöja mig med det.
Citera
2018-05-16, 09:46
  #5
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Exakt. Något åt hållet! Men hade helst haft utan att det går upp sådär på sidorna, utan att det går rakt, likt en linjal, och sen fästena rakt upp.

Lätt att den hänger ner sig i mitten om den är helt slät, sen döljer kanten sidoljus från led-listen så tror inte det är så tokig variant... finns ju flera liknande i olika mått.
Citera
2018-05-16, 10:56
  #6
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Lätt att den hänger ner sig i mitten om den är helt slät, sen döljer kanten sidoljus från led-listen så tror inte det är så tokig variant... finns ju flera liknande i olika mått.

Så du rekommenderar den? ^^ Tycker du 1 meter eller 2?
Citera
2018-05-16, 11:39
  #7
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Så du rekommenderar den? ^^ Tycker du 1 meter eller 2?

Det måste väl du bestämma beroende på hur lång led-list du vill ha
Citera
2018-05-16, 15:09
  #8
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Det måste väl du bestämma beroende på hur lång led-list du vill ha

Men du värkar jävligt vettig och kvick i huvudet, så jag undrar vad du skulle ha tagit. Du kanske skulle tycka att 2 Meter är för långt.
Citera
2018-05-16, 15:19
  #9
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Men du värkar jävligt vettig och kvick i huvudet, så jag undrar vad du skulle ha tagit. Du kanske skulle tycka att 2 Meter är för långt.

Upp till 5 meter brukar det gå att köra utan extra matning (beroende på typ av LED/Effekt per meter etc).
Jag vet ju inte hur det ser ut hemma hos dig där denna skall sitta.. ta ett måttband och kolla hur lång du tycker verkar bra, köp sedan vad du vill ha. Går lätt att kapa ner med bågfil så 1 eller 2 meter är ju inte några bestämda mått.

Har du en Bauhaus/Hornbach nära dig så åk dit och kläm och känn lite.
Citera
2018-05-17, 08:09
  #10
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Upp till 5 meter brukar det gå att köra utan extra matning (beroende på typ av LED/Effekt per meter etc).
Jag vet ju inte hur det ser ut hemma hos dig där denna skall sitta.. ta ett måttband och kolla hur lång du tycker verkar bra, köp sedan vad du vill ha. Går lätt att kapa ner med bågfil så 1 eller 2 meter är ju inte några bestämda mått.

Har du en Bauhaus/Hornbach nära dig så åk dit och kläm och känn lite.

Efter lite klämm o känn på Bauhaus så fick det bli den på 2 meter. Om du vill kan jag lägga upp bild vid senare tillfälle så får du se hur det blev
__________________
Senast redigerad av Skrattgrabben 2018-05-17 kl. 08:13.
Citera
2018-05-17, 08:23
  #11
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Efter lite klämm o känn på Bauhaus så fick det bli den på 2 meter. Om du vill kan jag lägga upp bild vid senare tillfälle så får du se hur det blev

Bra jobbat!
Kollar gärna lite bilder sedan, alltid kul att se olika designlösningar.
Citera
2018-05-18, 12:58
  #12
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Bra jobbat!
Kollar gärna lite bilder sedan, alltid kul att se olika designlösningar.

Väntar endast på att belysningen ska trilla i brevlådan! Den kommer antingen idag eller på Måndag. Kul att någon är intresserad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback