Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-03, 09:28
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Om vi som är lite bättre hela tiden skulle behöva anpassa oss efter dom odugliga skulle utvecklingen gå bakåt.

Alltså vad ligger din IQ på? 60-70?
Ett samspel i trafiken betyder inte automatiskt att den andre föraren är dålig. Eller att du ska köra lika dåligt som den.
Citera
2021-09-03, 09:47
  #146
Medlem
Scalpings avatar
Ungefär som förarna som säger att bälte är onödigt för dem, eftersom de är såna bra och säkra förare. Vad de missar är att man inte är ensam på vägen. En olycka sker ju ofta pga nån annans bil, ett djur eller annat oförutsett. Att ligga nära nån och hävda att man har bra reaktionsförmåga är bara en försvarsmekanism mot sin omedvetna dumhet. Tror han riktigt att han vet vad bilen framför tänker göra? Bara för att den kör i 90 just där och då, så kanske han bromsar in till 60 sekunden efter och då smäller det.
Citera
2023-08-27, 22:24
  #147
Avstängd
Senaste veckorna har jag haft problem med motorn.
Den börjar låta när man kommer upp kring 80kmh.

Jag pendlar 3 mil till jobbet så kör på 50,70, och 100 väg.
Det hände hela jävla tiden att folk kommer ikapp mig, sen ligger dom 1-2 sekunder bakom mig och väntar på att köra om.

Jag brukar vrida bort backspegeln så jag slipper se hur nära dom ligger och sen sänka hastigheten några kmh till, bara för att jävlas.

Hur ska jag agera vid sånna här tillfällen?
Dom kan ligga bakom en minuter i sträck och vänta på läge att köra om.
Inte för att vägen är skitdålig eller väldigt kurvig, men visst finns det lägen dom inte kan kö om på.

När jag råkar ut får nån snigel i trafikekn, inte fan köra jag upp på dom i baken och ligger 1 sekund bakom och vänter på att köra om.
Nej, istället håller jag avståndet och väntar på att bra tillfälle för omkörning, är inte det det korrekta?

Att ligga tätt bakom någon som kör 80kmh bara för att man är så kåt på att köra om, det är väl inte vad man lär sig på körskolan?
Citera
2023-08-28, 15:10
  #148
Medlem
Bjurras avatar
Det är ju oerhört irriterande.

Om det går kan du ju sakta in till 60 och blinka höger, då kanske de kan köra om snabbt på en sträcka där man inte hade kunnat köra om ifall du hållit 80. Kanske smärtar att underlätta för idioter men å andra sidan slipper du stressen.
Citera
2023-09-01, 06:21
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelkniven
Händer lite då o då att man har nått pucko bakom sig som verkar köra 160 på alla vägar dom kan hitta och de är samma idioter som lägger sig så pass nära bakom så de känns som om dom skulle sitta i baksätet.
Kan nån förklara va fan man ligger o kör 0,5 cm ifrån bilen framför?
Är de bara ja som irriterar mig nå kopiöst på detta?
Har alltid lust att tvärnita då så dom får in nått i deras tomma skalle.
Är ju bilen främst som kör för sakta.
Citera
2023-09-01, 06:40
  #150
Medlem
Det som irriterar mig mest med dessa arselstrykarna är att alldeles för ofta som de ligger där 1 m från bakluckan, så brukar de ofta köra så i några gator för att liksom plötsligt svänga av och parkera. Varför ligger man i arslet när man ändå liksom snart har planerat att stanna och gå ur. Har ett flertal gånger sett hur de lunkat ur och då verkar de inte ha bråttom.
I går när jag var ute och körde, så hade jag en sådan bakom mig och han låg typ 1 m från bakluckan. Sedan så vid en korsning där jag tycker det var tämligen säkert, så blinkar jag in till höger för att släppa förbi idioten och va fan tror ni inte händer då, förutom att han självklart glad i håg kör om, efter ungefär 30 m så svänger idioten in vid gatan för att gå ut till en kiosk!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback