Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 07:31
  #1
Medlem
Händer lite då o då att man har nått pucko bakom sig som verkar köra 160 på alla vägar dom kan hitta och de är samma idioter som lägger sig så pass nära bakom så de känns som om dom skulle sitta i baksätet.
Kan nån förklara va fan man ligger o kör 0,5 cm ifrån bilen framför?
Är de bara ja som irriterar mig nå kopiöst på detta?
Har alltid lust att tvärnita då så dom får in nått i deras tomma skalle.
Citera
2018-05-16, 07:44
  #2
Medlem
moongoats avatar
Du har rätt, men samtidigt blir jag förbannad när folk kör långt under hastighetsbegränsningen.
Jag gör dock inte som i din beskrivning.
Citera
2018-05-16, 07:47
  #3
Medlem
blodigdiarres avatar
En brutal tvärnit är en jävligt bra medicin mot såna. Vet inte vad de har för syfte, men vad det än är så nerprioriterar de det behovet många snäpp.
Citera
2018-05-16, 08:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Du har rätt, men samtidigt blir jag förbannad när folk kör långt under hastighetsbegränsningen.
Jag gör dock inte som i din beskrivning.

Hur förbannad man än är så är det rätt ointelligent att lägga sig så knappt ett fitthår får plats mellan kofångarna.

Själv brukar jag bli jävligt nitisk på hastighetsbegränsningen när fölk lägger sig nära.
Annars kör jag ofta 5-10 för fort. Men så fort jag får en ofrivillig släpvagn så blir jag jävligt noga.

Eller en kraftig inbromsning om jag är själv i bilen utan barn och tjej
Citera
2018-05-16, 08:27
  #5
Medlem
Det är ingen fara dom har en reaktionstid på 0,00000001 sekunder och kör bilar som har en stoppsträcka på 2 decimeter.
Citera
2018-05-16, 08:50
  #6
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelkniven
Händer lite då o då att man har nått pucko bakom sig som verkar köra 160 på alla vägar dom kan hitta och de är samma idioter som lägger sig så pass nära bakom så de känns som om dom skulle sitta i baksätet.
Kan nån förklara va fan man ligger o kör 0,5 cm ifrån bilen framför?
Är de bara ja som irriterar mig nå kopiöst på detta?
Har alltid lust att tvärnita då så dom får in nått i deras tomma skalle.

Jag brukar köra fort på motorvägen men ligger aldrig upp i arslet på folk och avskyr folk som gör så. Däremot har jag sett en dramatisk ökning av idioter som ligger i vänsterfilen på två och trefiliga vägar och kör saktare än de som ligger i högerfilerna, det är ta mig fan ännu värre.

Brukar behövas ett par hundra blink med helljuset innan idioterna fattar att dom ska flytta på sig.

Min teori är att många som jag, blir förbannade när folk ligger och såsar i vänsterfilen(som är omkörningsfil) och lägger sig väldigt nära för att framförvarande fordon ska flytta på sig. Oförsvarbart och idiotiskt beteende oavsett.
Citera
2018-05-16, 08:52
  #7
Medlem
De gångerna jag gör det är för att markera. Du behöver inte ligga i 30 på en bred 50-väg även om det är i ett bostadsområde, ibland passar det sig inte att köra om och då stressar jag upp föraren framför mest för att jävlas då jag känner att denne jävlas med mig.

Andra fall jag gör det i är när man ligger i vänsterfilen, t.ex. på Essingeleden, och ska prompt hålla 70 istället för att låta trafiken flyta och ligga till höger. Generellt gör jag det mot just såna, som ska ligga och cruisa i vänsterfilen när de lika bra kan ligga till höger och sluta störa flödet. Brukar även blinka ibland. Statsmakten kan få bötfälla mig, men att ha egenutnämnda trafikpoliser orkar jag inte med, dessutom är det inte lagligt att ligga till vänster heller och bromsa upp för uppbromsandets skull, även om du håller farten.

Sedan finns det idioter som ska stressa i 160 när man håller på att kör om osv, mycket obegripligt beteende, oftast turkar i bmw.
Citera
2018-05-16, 08:53
  #8
Medlem
rostigamazons avatar
Man ska inte ligga och hetsa någon, har man bråttom får man köra om personen.
Citera
2018-05-16, 09:27
  #9
Medlem
Ok, då har vi alltså ännu en tråd om en sak i trafiken som nån tycker och frågar om, som borde vara helt självklart att begripa själv utan att ens fråga andra....

Och givetvis så trillar det in kavata personer som kaxigt upplyser om att de vet hur det ligger till och vad man då ska göra, men istället visar att de har noll koll ger idiotiska råd....

Att folk kör bil på olika sätt, har olika bra riskanalyser och förståelse för vilka risker och konsekvenser deras beteende i olika situationer kan ge, det är väl allmänt känt sedan massor av år....?

Så, de som kör allt för nära beter sig fel, och fattar antagligen inte ens själva, eller bryr sig inte förrän den dagen det är för sent.

Samtidigt har man ungefär lika stora brister under svålen, som den som ligger för nära bakom, om man tycker att tvärnitför att hantera dessa bakom är en bra medicin.....

Ibland verkar det som ett under att vi har så låga olycks-/döds-tal i trafiken, när man ser allt idiotiskt som folk skriver i dessa trafiktrådar....
Citera
2018-05-16, 09:31
  #10
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
En brutal tvärnit är en jävligt bra medicin mot såna. Vet inte vad de har för syfte, men vad det än är så nerprioriterar de det behovet många snäpp.

Instämmer.. Åker med min gamla Volvo 740 då och då.. Den har även dragkrok Så den är perfekt att lägga på ett tvärstopp med. Har vid två tillfällen fått in dessa marodörer i kroken.. Inga skador på gamla Volvon men speciellt ena av gångerna så blev det dyrt för den som körde in i mig. Dagens bilar har en masa plastkåpor som kostar skjortan att byta ut.. de går lätt söner om de åker in i en stabil dragkrok modell Volvo original

Det kan bli en del tjafs om varför man bromsat. Men man kan köra med "fridlyst Igelkott" eller katt så brukar resonemanget avta.. Man bör också välja sina offer.. Är man ensam i bilen och det är en bil full med ilskna och påtända n*ggers i så kanske man inte skall tvärnita. Men en eller två pensionsräddare är ganska lugnt dom är oftast ganska små och fega. Ha kameran i beredskap utifall de smiter, innan ni bromsar. Ta bilder/film på personerna och bilen.

Det är ett mysterium varför en del ligger nära, speciellt folk med fina bilar. Man tycker att de borde vara rädda om sina bilar och hålla ett vettigt avstånd. Förmodligen oerfarna förare som överskattar sin förmåga.. Inte nog med att många ligger för nära de skall också pilla med mobilen/paddan/stereon samtidigt för att gföra det än värre..
__________________
Senast redigerad av Milldue 2018-05-16 kl. 09:36.
Citera
2018-05-16, 09:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Jag brukar köra fort på motorvägen men ligger aldrig upp i arslet på folk och avskyr folk som gör så. Däremot har jag sett en dramatisk ökning av idioter som ligger i vänsterfilen på två och trefiliga vägar och kör saktare än de som ligger i högerfilerna, det är ta mig fan ännu värre.

Brukar behövas ett par hundra blink med helljuset innan idioterna fattar att dom ska flytta på sig.

Min teori är att många som jag, blir förbannade när folk ligger och såsar i vänsterfilen(som är omkörningsfil) och lägger sig väldigt nära för att framförvarande fordon ska flytta på sig. Oförsvarbart och idiotiskt beteende oavsett.


Bor själv ute på landet och vi har som mest 2 filigt o de är motorvägen, så stopp i vänsterfilen är väl inget ja själv har problem med direkt, men som ja förstår så får man väl köra om i högerfilen om de inte är motorväg då förstås.
Citera
2018-05-16, 09:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
De gångerna jag gör det är för att markera. Du behöver inte ligga i 30 på en bred 50-väg även om det är i ett bostadsområde, ibland passar det sig inte att köra om och då stressar jag upp föraren framför mest för att jävlas då jag känner att denne jävlas med mig.

Andra fall jag gör det i är när man ligger i vänsterfilen, t.ex. på Essingeleden, och ska prompt hålla 70 istället för att låta trafiken flyta och ligga till höger. Generellt gör jag det mot just såna, som ska ligga och cruisa i vänsterfilen när de lika bra kan ligga till höger och sluta störa flödet. Brukar även blinka ibland. Statsmakten kan få bötfälla mig, men att ha egenutnämnda trafikpoliser orkar jag inte med, dessutom är det inte lagligt att ligga till vänster heller och bromsa upp för uppbromsandets skull, även om du håller farten.

Sedan finns det idioter som ska stressa i 160 när man håller på att kör om osv, mycket obegripligt beteende, oftast turkar i bmw.

Fast du beskriver dig ju själv som om du är just en egenutnämnda trafikpolis, och du gör ju själv en hel radda fel på det sätt du beter dig.

Lärde körskolan ut att du skulle bete dig så som du beskriver att du gör, om man råkar ut för andra trafikanter som kör på annat sätt än man själv önskar att de gjorde....? Tror inte det va? Så om du är sur för att andra inte följer reglerna eller kör som du tycker de borde, så rättfärdigar det väl inte att du också ska börja bete dig fel och svina?

Hastighetsbegränsningen betyder INTE att man skall köra så fort som skyltat hastighet, bara att man inte får köra fortare än så. Vilket betyder att väljer någon att köra 50 på 70-sträcka så må det kunna vara drygt och irriterande för bakomvarande. Men det är inte upp till dem att bestämma vad framförvarande ska hålla för hastighet. Och de visar stora brister i trafikvett etc om de låter sådana saker irritera dem så till den grad att de själva börjar uppföra sig som idioter i trafiken och försöka stressa framförvarande att öka hastigheten genom att lägga sig nära och provocera etc.

Se istället till att följa trafikreglerna och vad körskolorna lärt dig, alltså att man ska ha tålamod och visa hänsyn till andra trafikanter, även om dessa klantar sig och gör fel. Det blir liksom inte bättre om även du då börjar göra fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback