Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 01:48
  #1
Medlem
Farmakologis avatar
Hallå

Som ni ser så gäller det en Samsung I9305 Galaxy S III vilket inte är den nyaste på marknaden, den kör Android 4.4.4 och är jailbroken/superSU flashad.

Men kör allt annat original, Android OS 4.4.4 kitkat. Kör en Launcher som heter Nova och väldigt minimalistisk designat.

Den är dock riktigt seg rent allmänt och överallt, den kan frysa i sekunder åt gången när man försöker öppna en app.
Men denna Extrema slöhet kommer enbart när jag har WIFI eller mobildata påslaget.... så tips där?

Har installerat en app vid namn Maid som man kan rensa oanvändna filer, skräp, kakor, etc.
Finns det någon app ni rekommenderar mig ?

Tack på förhand!
Citera
2018-05-16, 02:04
  #2
Medlem
Testa:

About phone, klicka på build number 7 gånger.

I Developer options:
Runtime: ART (istället för Dalvik)
Window Animation Scale: Off
Om dessa finns:
Transition animation scale: Off
Animator duration scale: Off
Citera
2018-05-16, 02:04
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Hmm... minns att jag hade en sådan.
Det fanns något problem med minneskretsarna ("SSD") kretsarna med denna modell.

Men rent allmänt var det gäller Android så det som växer mest är Google's egna program tro det eller ej. Och i de flesta fallen så är det Google själva som gör din äldre mobil/platta segare och segare... Och troligen inte pga av någon lömsk anledning utan att de faktiskt adderar "features" hela tiden till sina program...

Så även om du kör samma Google OS (i ditt fall något äldre) så blir Googles program (som man givetvis vill ha) bara större och fetare och mer krävande. Det är ju helt förståeligt dock då hårdvaran blir snabbare och lagringen blir större i både RAM form och persistant...

Det blir tyvärr i slutändan som att sitta med en dator ifrån 2005 men att "vilja" den skall vara lika snabb 2018 med uppgraderade program...

Så alltså... S3'an hade något problem med lagringen (som gjorde den seg tyvärr) samt vill man vara uppdaterad med Google så är inte dagens Google programvara (alltså inte Googles Android OS, utan deras program ovanpå) inte direkt gjorda för 2012 hårdvara.

Använd den som en telefon (återställ den, installera enbart det du behöver) så kommer den fungera utmärkt...
Citera
2018-05-16, 02:53
  #4
Medlem
Farmakologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Hmm... minns att jag hade en sådan.
Det fanns något problem med minneskretsarna ("SSD") kretsarna med denna modell.

Men rent allmänt var det gäller Android så det som växer mest är Google's egna program tro det eller ej. Och i de flesta fallen så är det Google själva som gör din äldre mobil/platta segare och segare... Och troligen inte pga av någon lömsk anledning utan att de faktiskt adderar "features" hela tiden till sina program...

Så även om du kör samma Google OS (i ditt fall något äldre) så blir Googles program (som man givetvis vill ha) bara större och fetare och mer krävande. Det är ju helt förståeligt dock då hårdvaran blir snabbare och lagringen blir större i både RAM form och persistant...

Det blir tyvärr i slutändan som att sitta med en dator ifrån 2005 men att "vilja" den skall vara lika snabb 2018 med uppgraderade program...

Så alltså... S3'an hade något problem med lagringen (som gjorde den seg tyvärr) samt vill man vara uppdaterad med Google så är inte dagens Google programvara (alltså inte Googles Android OS, utan deras program ovanpå) inte direkt gjorda för 2012 hårdvara.

Använd den som en telefon (återställ den, installera enbart det du behöver) så kommer den fungera utmärkt...
mm
Jag förstår precis hur du menar och jag är benägen att hålla med dig till 100.

Jag försöker att hålla apparna till det minimala, inget facebook eller messenger på telefonen då kommer den bli som sirap vid WIFI/Mobildata användning. Det hjälper en hel del.

Tack för alla svar.
Citera
2018-05-16, 05:41
  #5
Medlem
Fotbollspucks avatar
Om du inte kan rappa själv på den så kan Sofia gör det https://www.youtube.com/watch?v=5py9W5Az39Q
Citera
2018-05-16, 17:08
  #6
Medlem
Testa en lättvikts-rom istället. Istället för original kan du ju köra Cyanogen eller liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback