Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-15, 22:48
  #1
Medlem
Halloj!
En fråga, hur monterar jag bort extraljusen på min Kia vars bultar sitter genom regplåten. Jag måste ju som komma åt muttrarna på baksidan, måste man börja ta lös en del av karossen eller finns det nåt bättre/lättare sätt?

/tummen mitt i handn' 😣
Citera
2018-05-15, 22:56
  #2
Medlem
Knoppys avatar
Om de sitter på en hållare som är monterad bakom regplåten så får du plocka bort den vita delen med regnumret för att komma åt att lossa skruvarna, så får du montera tillbaka regplåten efter det den här videon kanske kan ge dig ett hum om hur du ska göra.

Hoppas jag fattade allt rätt. Lycka till!
Citera
2018-05-16, 00:05
  #3
Medlem
Ja alltså dom sitter ju på en hållare bakom regplåten, på videon du länkade så är det ju popnitat, jag har 6 bultar med troligtvis mutter bakom.
Citera
2018-05-16, 04:56
  #4
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devil78
Ja alltså dom sitter ju på en hållare bakom regplåten, på videon du länkade så är det ju popnitat, jag har 6 bultar med troligtvis mutter bakom.

Aha okej. Har du möjlighet att hissa upp bilen, med typ en domkraft? Då borde du kunna krypa under och se om du kommer åt eventuella muttrar på baksidan. Risken är väl att det är trångt och jävligt bara.
Citera
2018-05-16, 11:08
  #5
Medlem
Det sitter en stor kåpa under motorn som blockar hela undersidan.
Jag tror att jag får öppna delar av fronten.
Citera
2018-05-16, 15:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devil78
Det sitter en stor kåpa under motorn som blockar hela undersidan.
Jag tror att jag får öppna delar av fronten.

Annars tar du bara bort plastkåpan framför kylaren så kommer du åt på baksidan. Tar 1 minut.

Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback