Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-05-15, 17:30
  #1
Medlem
Flusons avatar
Ålder: 22 år gammal vid det här tillfället!
Vikt: 74 kg
Längd: 187 cm

Drogerfarenhet: Cannabis, Opiater/Opioider, Benso-preparat, Hallucinogena droger, Dissociativa droger, Centralstimulerande Droger

Detta utspelade sig för ett antal år sen.

Vaknar tidigt på morgonen och ser att jag fått en meddl. notis på Facebook från en kompis (som vi kan kalla för "Steffe") med en bifogad bild, på bilden syns en stor påse vita avlånga
potenta crystal meth kristaller. Ser dunder ut! Han undrar om jag vill köra fullt ös en natt eller två och jag tvekar inte en sekund. Hoppar in i duschen, efter det så käkar jag en redig frukost, dricker en kopp kaffe och intar 2 mg Alprazolam samt röker en spliff. Kollar mitt stash och tar med mig några kartor Ksalol 1mg, en näve Rivotril 2mg och ett par kartor Diazepam 10 mg tabletter. Ikväll ska vi skeva till det tänker jag

Står helt stångad och inväntar nu bussen och känner hur bensot börjar verka. Det är en solig sommardag och jag mår toppen bra! När bussen kommer så kliver jag på och sätter mig på första bästa plats. Sitter där jätte taggad, och undrar hur det här kommer att sluta. Exalterad som fan och sitter och fantiserar om hur ruset kommer kännas.

Väl framme i den lilla orten så springer jag förbi bolaget och köper på mig en massa stark cider, sprit och öl åt mig och mina kamrater. En massa 7,hejdå och 70cl flaska sprit får duga i nuläget Jag börjar nu knalla mot polarens lägenhet och kliver in källarvägen på bottenplan och knackar på dörren!

Dörren öppnas och jag möts av en galen blick med stora tefatspupiller, "kom in! kom in!!" säger Steffe. Ser direkt på honom att det är rena och potenta saker han fått tag i. Jag öppnar en Kopparbergs och hälsar på alla som sitter i soffan, vissa är nedrökta och sitter och dricker, andra helt tweakde på kristaller. Bjuder runt på dricka och Steffe sitter och spelar på sitt Playstation, sätter mig sedan i soffan bredvid honom och meckar en joint. Kränger även en karta Ksalol och Rivotril till polaren och bytte det mot lite av hans kristaller..

Fick en schysst mängd fina kristaller i en liten påse och laddar upp en lina på fatet. Drar i mig det och fan så det svider, det svider så in åt helvete! Men direkt så känner jag mig påtänd, pang boom! Efter några minuter känns det längs hela ryggraden och alla babblar i munnen på varandra. Vi dricker, drar mer linor och röker det även i en hemmagjord Crystal meth pipa byggd av en glödlampa. Jag snortade det mest bara då jag tyckte att effekten var allt för överväldigande vid rökning. Polaren tog en fet hit ur pipan och ställer sig upp och säger "Fy fan alltså!! Det här går inte att beskriva!!!", han börja tweaka rejält och det är nästan så man blir orolig när man ser en person i det tillståndet, i en så kraftfull euforisk rush och liksom stammar ur sig orden som om han skulle fått i sig en hög dos MDMA.

Tiden går super fort och ingen har koll på klockan. Alla sitter i soffan och pundar loss, nu är det kväll och jag är redigt nedrökt, habbad, full och påtänd på kristaller. Kombinationen av dessa droger tillsammans är helt jävla underbart. Ren kemisk lycka! Magiskt med andra ord! Inget eller ingen kunde stoppa mig den här kvällen, jag var odödlig. Natten gick fort och nu är det morgon igen, vi sitter och väntar på att Systembolaget ska öppna för att fortsätta en natt till. När klockan står på "bolaget" så knallar jag i rask takt ner mot byn och mådde som en gud, man kan tänka sig att jag borde blivit paranoid nu vid det här laget men knepet är att jag käkar benso samtidigt för att ta bort den där udden av oro/ångest och paranoia man kan få efter en natt på uppåt.

Kliver in på systemet igen och får massa konstiga blickar men bryr mig inte så särskilt mycket om det utan jag har ett mål och det är att fixa mera dricka. Försöker spela så normal som möjligt och plockar ihop det jag ska ha och går sedan till kassan för att pröjsa för allt. Kassabiträdet kollade en liten stund på mig och jag stod där och försökte stå så pass stilla och bete mig så pass normalt som möjligt. Han frågar efter legitmation och det börjar bildas en kö bakom mig. "Visst!" säger jag och sträcker mig efter passet som jag har i innerfickan. Klumpig som jag är hade jag tydligen lagt några Tramadol tabletter där plånboken och passet låg så när jag sträckte fram mitt pass så hade det fastnat några tabletter mellan sidorna på passet, så de ramlade ut på kassabandet.. Sa något i stil med "Hoppsan!" och plockar snabbt upp mina tabletter igen. Han reagerade inte direkt på det och lät mig handla min dricka. *Pust*, det är en intern kamp att försöka hålla sig normal. "Smacka inte med munnen!", "Spänn/tugga inte med käken!", "Prata som normalt folk!!".

Väl tillbaka i vännens lägenhet så fortsätter vi våran knark binge. Vi dricker, snortar, röker poppar habbar och har det jävligt roligt! Steffe kommer fram med ett fat 70% Blomstertjack och jag tar en lina men känner inte så mycket då meth ruset är allt för påtagligt. Kristallerna maskerade liksom riktigt schysst blomster så där kan man få sig en uppfattning av hur potent detta Crystal Meth var. Jag var liksom mellow, lugn på benso och alkohol fast samtidigt helt speedad på samma gång. En obeskrivlig känsla. Nu börjar det närma sig kväll igen och Steffe bjuder in en till kompis som kom in helt stört skön på någon drog (vi kan kalla han "Kristian"), jag frågar vad det är han har tagit och Kristian svarar "ingen aning asså men är heeel skön mannen, rökte nåt..", så antar att han rökt Heroin då de såg så ut när han satt där på golvet och noddade till då och då.

Grejen är den att vi alla sitter och har det trevligt, ända tills Kristian klampade in och efter ett tag börjar gnälla och klaga på Steffes val av musik. "Vafan är de här för skit asså, sätt på nåt bättre. De här kan man ju inte lyssna på" säger Kristian. Så Steffe sätter på något annat men musiken duger aldrig, så jag säger till honom "Men säg vad du vill höra då!? Välj du", lite smått irriterad i rösten. Men han total ignorerar mig. Så vi bytte låt igen och "det var bara töntar och bögar som lyssnar på sånt här skit". Jag hade börjat tröttna på hans ruttna vibbar och hans taskiga attityd mot Steffe och våran omgivning, och vid det laget hade jag absolut noll hämningar och kände att jag skulle kunna göra vad som helst. Hade redan varit uppe en natt och nu är det kväll igen och jag är skev som fan och skiter i vilket känns det som. Agerar först och tänker sen, den mentaliteten hade jag vid det här tillfället.

Kristian sa något nedlåtande igen till min kompis, dock så minns jag ej vad det var han sa men något som räckte för att det helt plötsligt skulle slå slint i skallen på mig, och jag rushar fram emot knivlådan och Kristian ser det så han börjar resa på sig och jag hinner precis fram till knivlådan och han försöker få bort min hand från att öppna den. Jag är inte så speciellt muskulös, jag är ganska lång men var lite smalare på den tiden. Kristian är stor och på något vänster (blev själv chockad) så får jag tag i ett bra grepp runt hans nacke och välter ner honom på golvet samtidigt som jag tar en hand runt hans hals och säger åt honom att "sluta vara så jävla negativ och dryg eller så kommer jag hugga ner din jävla fitta". Jag kokade av ilska av respektlösheten han visade mot mina vänner, främst min vän Steffe som äger lägenheten. Steffe och två andra kom och slet bort mig från Kristian och bad mig ta det lugnt, det resulterade i att jag blev ännu mer förbannad och ska på lådan igen men då skriker alla att Kristian måste gå ut och det är snabbt. Adrenalinet var på topp och jag blev glad att han inte gjorde motstånd och snabbade sig på ut medans han kunde. Den där incidenten kunde ha slutat riktigt jävla illa och jag är glad att folk stoppade mig. Kristian och jag är goda vänner idag och det hade blivit så onödigt om kniven hann fram. Då blev jag faktiskt rädd för mig själv, alla var liksom i chock utav det som hade hänt och fattade ingenting.

Detta fick mig att tänka, jag är ingen våldsam person, jag är egentligen trevlig, generös och artig . Men det fick mig att tänka till på vad den här drogen/drogerna gör med mig. Det var sista gången jag tog Crystal meth och sålde resterande kristaller. Har aldrig fått någon så kraftfull snedtändning förut och misstänker starkt att det var Meta kristallerna (i kombination med alla andra droger) som gjorde mig så där. Jag tar aldrig till våld såvida det inte är nödvändigt såsom självförsvar. Ja ni fattar!

Men kvällen och natten fortsatte och alla började bli lite slitna så vissa hade gått hem, Steffe som redan varit i uppe flera dagar innan är nu helt slut och tar en till hit från sin Meth-pipa. När han andas ut ångorna så får han en konstig och koncentrerad blick rakt ut i tomma intet, sen lyftar han armen och pekar "Vem är det där?", jag svarar "Det är ingen där! Du inbillar dig bara", helt plötsligt säger han något i stil med "Tempelriddarna, det är kanske dom". Då puttade jag lite på Steffe och sa att nu är det dags för dig att sova, och jag såg på honom att han kom på sig själv om hur skruvad han var i pallet så jag gav honom några Ksalol och Rivotril, 20-30 minuter senare sover han som en stock. Och jag lägger mig i soffan och gör detsamma, tar lite benso, rullar upp en fin bruning och lägger mig ner och röker den och känner hur allting i kroppen och sinnet slappnar av.

Vad har jag lärt mig av det här? Jo, skippa Meth och ta droger i lämpliga doser och kombinera inte en massa uppåt och neråt preparat tillsammans med varandra som den idiot jag är. Detta var en skrämmande kväll/natt och det är tur att allting slutade som det slutade då vi är jätte bra vänner idag, jag och Kristian!

Snipp snapp slut så va sagan slut...

Hejs!
Citera
2018-05-15, 17:40
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Kul och beskrivande historia som höll mig fast från början till slut. Klokt att du valde att göra dig av med resten av methet, det där är inga trevliga grejor.

Förutom mordtillbudet låter det som att ni hade en härlig kväll.

Edit: Kul postsignatur, passande för inlägget:
"Inte träffat Krille på aslänge, han lämnade mig efter en kvart, gråtandes"
Citera
2018-05-15, 17:46
  #3
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Kul och beskrivande historia som höll mig fast från början till slut. Klokt att du valde att göra dig av med resten av methet, det där är inga trevliga grejor.

Förutom mordtillbudet låter det som att ni hade en härlig kväll.

Edit: Kul postsignatur, passande för inlägget:
"Inte träffat Krille på aslänge, han lämnade mig efter en kvart, gråtandes"
Tack!

Haha ja det var passande
Citera
2018-05-15, 18:05
  #4
Medlem
justinsane420s avatar
Trevlig läsning.

Meth värkar fett läskigt.
Citera
2018-05-15, 18:09
  #5
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Trevlig läsning.

Meth värkar fett läskigt.
Jo, det florerade fullt med Meth i orten där ett tag för några somrar sen. Folk blir ju psykotiska på det efter ett tag.

Kommer ihåg att den tiden var en riktigt kaotisk period när det där härjade bland folk och mina vänner

Och tack för uppskattningen! Stay away from meth boys 'n girls!
Citera
2018-05-17, 20:34
  #6
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
man kan tänka sig att jag borde blivit paranoid nu vid det här laget men knepet är att jag käkar benso samtidigt
Det här fick mig att garva av nån anledning sjukt knep minsann!

Skön och välskriven rapport, glad att du lärde dig av kvällen och gjorde dig av med knaskristallerna!
Citera
2018-05-20, 01:31
  #7
Medlem
JojjeMeduzas avatar
5/5 Trevligt rapport. Känner igen mig lite i beskrivningen av de vilda festerna har varit på några. I mitt fall blev det inte bråk med kniv, utan lägenhetsinnehavaren tog tag i yxan och började svinga den mot den som hade börjat kaxa.
Citera
2018-05-29, 13:48
  #8
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
5/5 Trevligt rapport. Känner igen mig lite i beskrivningen av de vilda festerna har varit på några. I mitt fall blev det inte bråk med kniv, utan lägenhetsinnehavaren tog tag i yxan och började svinga den mot den som hade börjat kaxa.
Skriv en triprapport om de då! Skulle lätt läsa

Kul att folk gillar rapporten i alla fall. Tror många som varit och är djupt nere i träsket känner igen sig i denna berättelse, eller åtminstone kan relatera till den med andra ord. Vi är inte ensamma
Citera
2018-05-29, 17:56
  #9
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Skriv en triprapport om de då! Skulle lätt läsa

Nä, det blir ingen rapport från min sida. Är inte så bra på att skriva och mina tidigare rapporter har alla hamnat i papperskorgen. Hehe
Citera
2018-06-07, 06:57
  #10
Medlem
snusaren92s avatar
Fan har aldrig stöt på Christel-meth
Visst metamfetamin många gånger men inte riktga kristaller!
Kan tänka mig att dom skulle vara Nice att inta IV
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback