Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 13:25
  #37
Medlem
utan.att.stannas avatar
Fyfan vilken smörja. Se ej!
En svag 2/10
Citera
2019-02-15, 04:46
  #38
Medlem
Har läst allt av "John Ajvide" och tycker att han är en mycket bra författare. Han har skrivit en jävla massa bra skit denna korta berättelse är inte en av de bättre han skrivit. Finns massa annat jag hellre skulle se filmatiserats, men kommer ändå se den med väldigt låga förväntningar.
Citera
2019-02-24, 10:07
  #39
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Ojoj idel hyllningar...

Jag gillade den inte.

Denna typ av film brukar tilltala mig men historien kändes alldeles för simpel. För lite mystik. Den var inte vidare estetiskt tilltalande heller och sexscenen kändes krystad och onödig.

Jag gillade den inte heller och håller med om det du skriver. Tycker om novellen men filmatiseringen var simpel med platt mystik, karaktärerna var utan dynamik och dialogen för dålig. Det fanns inget som lockade mig i filmen och jag stängde av innan slutet.
Citera
2019-02-26, 23:29
  #40
Medlem
ZzekeWargs avatar
Någon som vet vad låten som Tina lyssnade på i bilen heter?
Citera
2019-02-27, 09:52
  #41
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZzekeWarg
Någon som vet vad låten som Tina lyssnade på i bilen heter?

Är det inte "På väg" med Turid?
Citera
2019-02-27, 10:12
  #42
Medlem
ZzekeWargs avatar
Jo det var det! Stort tack min vän!
Citera
2019-03-10, 21:07
  #43
Medlem
Gautamas avatar
Vem var snubben som Tina bodde ihop med? Var de ett par? Varför? De verkade inte gilla varandra för fem öre.
Citera
2019-03-10, 23:56
  #44
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vem var snubben som Tina bodde ihop med? Var de ett par? Varför? De verkade inte gilla varandra för fem öre.

Det viktiga var väl att skildra honom som en ond vit trashig man. Fast sådär ser väl många relationer ut. Ingen kärlek men folk vill inte vara ensamma.
Citera
2019-08-02, 18:16
  #45
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Men va fan alltså? Vad tänkte jag på när jag beslutade mig för denna film . Några missfoster eller vad man kan kalla dem av samma sort hittar tillbaka till varandra efter åra tal . Sedan blir det omänskliga groteska sexscener . Ja , de är ju inte ens människor . Lyteskomik till hela filmen . Dessutom tråkigt och inget man bryr sig om egentligen i handlingen . Nej !!! Se inte filmen . Sedan att hennes finske mongolida kompanjon visar att han är en bad guy . Gjorde det hela bara mer *gäsp*
__________________
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2019-08-02 kl. 18:50.
Citera
2019-08-07, 14:19
  #46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Inte helt oäven men lite ojämn.
Citera
2019-08-31, 22:05
  #47
Medlem
Luftgevars avatar
För jävla konstig film. 2/10. Se inte
__________________
Senast redigerad av Luftgevar 2019-08-31 kl. 22:31.
Citera
2019-08-31, 22:46
  #48
Medlem
Enmansdemos avatar
För oss som inte läst novellen och inte tänker läsa novellen kan någon förklara
vad hon och han är för slags grobianer?

Det är ju helt värdelöst att göra tittaren beroende av boken, eftersom film-handlingen
sammanfattas såhär tillkortakommande...
som om hon vore självklar, och människa med sjätte sitter..istället för att skriva att detta är
en följd utav att hon är en overklig homo habilis kvarleva?

"Tullinspektören Tina är begåvad med en övernaturlig förmåga, ett extraordinärt luktsinne. Detta leder till att hon kan avslöja saker om dem som vill passera färjeterminalen där hon arbetar som tulltjänsteman"
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-31 kl. 22:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback