Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 19:11
  #49
Medlem
Uppsala, Västerås och Köping kan man få upp från youtube om man använder en "free video proxy". Uppsala går bäst och där kan man se en kärring hojta i en megafon, från EXPO:s apgäng som försöker störa. Mycket underhållande. Enköping går dock inte in.
En reflexion: De borde lägga ett djupt vänthallseko på uppropet inför avgående flyg.
Citera
2018-08-27, 19:12
  #50
Avstängd
53280s avatar
Här har vi ett verklig övergrepp på demokratin, alla politiker brolier som snyftar ut lokal media om någon nedriven affisch här och där, sedan tystar man en stickare som AfS.
Citera
2018-08-27, 19:23
  #51
Medlem
krautbrains avatar
Det sitter ingen på Youtube som kontrollerar videos manuellt. Om något klipp blir massanmält eller liknande så sköter ett automatiskt system om vad som händer. Först när man överklagar beslutet kan det hända att en människa granskar.

Det kan även hända att AFS själva gjort begränsningar i var videorna ska visas för att spela Allan. Inte så svårt, men stor risk att få skit om nu Youtube mot förmodan uttalar sig.

Kan även vara ren och skär censur som alla i tråden skriker om.

Troligtvis är det alternativ ett. I så falla kommer videorna återställas. Det är Youtubes system i sig som är knas. Små speltillverkare har utnyttjat systemet för att ta ner dåliga recensioner. Här verkar politiska motståndare göra detsamma mot AFS. Om man gick ihop tusen pers och massflaggade RS youtubekanal (om dom har någon) så skulle säkert något liknande hända dom.
Citera
2018-08-27, 19:33
  #52
Medlem
Ulo2000s avatar
Syns man inte så finns man inte, tyvärr.

Man har inte fått någon exponering eller draghjälp av traditionell media och nu nekar man AfS den enda plattformen de har för att nå ut till en större publik. Det finns ingenting i AfS material som bryter emot svensk lagstiftning, man censurerar helt godtyckligt. Det här beror på Bonniers kampanj där man propagerat för censurering av "hat" på internet. Då gick regeringen ut och kallade facebook och google till möte. Politikerna och ljudmedia sitter i knät på varandra och försöker begränsa våran frihet!
AfS behövs verkligen i det här förljugna och frihetshatande samhället. Ett parti som äntligen sätter ner foten och pekar långfingret till både oligarkmedia och våra lättköpta landsförrädare till politiker.
Citera
2018-08-27, 20:48
  #53
Medlem
Nycticoraxs avatar
Gissar också på att odemokratiska typer har utnyttjat luckor i YTs system. Skulle gissa på att videorna är tillbaka innan morgondagens slut. Även om YT är privat så har det blivit ett vedertaget sätt att dela med sig av videos med olika budskap, och därmed har Google även ett etiskt och moraliskt ställningstagande. Det skulle se dåligt ut att dom själva censurerar filmerna på helt lagliga torgmöten.
Citera
2018-08-27, 20:59
  #54
Medlem
Doktor Porks avatar
Det känns ju en aning surrealistiskt att inte kunna se någon video utom Köping, inte ens informationen om ur man ska rösta, men plötsligt kan man se det om man laddar ner Opera som någon föreslog och slog på VPN. Om de tror jag surfar från Ukraina får jag visst se svenska torgmöten, men inte om jag bor i Sverige trots att jag är inne på samma konto. Mycket märkligt.

Det här är att något man säger skulle vara olagligt är ju för övrigt uppenbart falskt eftersom det på varje torgmöte står en rätt stor mängd poliser och lyssnar, plus att man tillhandahåller bevismaterialet genom att själva spela in det och lägga upp det på nätet. Det hade varit den enklaste saken i världen att sätta dit partiet för hets mot folk grupp och så vore fallet.
Citera
2018-08-27, 21:30
  #55
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det sitter ingen på Youtube som kontrollerar videos manuellt. Om något klipp blir massanmält eller liknande så sköter ett automatiskt system om vad som händer. Först när man överklagar beslutet kan det hända att en människa granskar.

....

Det får man hoppas. Aktiv censur från Youtube vore fullständigt vansinnigt.
Det finns ingenting i AfS tal som skulle kunna bryta mot Youtubes policy. I så fall skulle Trumps tal också censureras - han säger i princip samma sak.
Citera
2018-08-27, 21:47
  #56
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Det känns ju en aning surrealistiskt att inte kunna se någon video utom Köping, inte ens informationen om ur man ska rösta, men plötsligt kan man se det om man laddar ner Opera som någon föreslog och slog på VPN. Om de tror jag surfar från Ukraina får jag visst se svenska torgmöten, men inte om jag bor i Sverige trots att jag är inne på samma konto. Mycket märkligt.

Det här är att något man säger skulle vara olagligt är ju för övrigt uppenbart falskt eftersom det på varje torgmöte står en rätt stor mängd poliser och lyssnar, plus att man tillhandahåller bevismaterialet genom att själva spela in det och lägga upp det på nätet. Det hade varit den enklaste saken i världen att sätta dit partiet för hets mot folk grupp och så vore fallet.

Nej du kan se samtliga torgmöten om Youtube tror att du kommer från något annat ställe än just Sverige, det är svenska IP:n som är blockade från att se torgmötena.

Det är en Sverigeblock som kontot har och övriga klipp varningstext.
Citera
2018-08-27, 22:24
  #57
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Här har vi ett verklig övergrepp på demokratin, alla politiker brolier som snyftar ut lokal media om någon nedriven affisch här och där, sedan tystar man en stickare som AfS.

Vadå, menar du att det finns något problem? Jag menar, Hanif Bali, där har du ett RIKTIGT hot mot demokratin. Han delade trots allt en meme. EN MEME! Och drack mjölk! MJÖLK!

AfS, ett politiskt parti som skrämmer etablissemanget, blir nedstängda från en av de största mediekanalerna, och en SD-politiker blev nyss beskjuten från en bil. Vad är det mot en meme? EN MEME! Näe, här står allt rätt till.

Vi får aldrig glömma hotet mot demokratin. Hanif Bali drack faktiskt mjölk! MJÖLK!
__________________
Senast redigerad av Lydan 2018-08-27 kl. 22:28.
Citera
2018-08-27, 22:27
  #58
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Nej du kan se samtliga torgmöten om Youtube tror att du kommer från något annat ställe än just Sverige, det är svenska IP:n som är blockade från att se torgmötena.

Det är en Sverigeblock som kontot har och övriga klipp varningstext.

Ah. Då står allt rätt till. Man kan alltså ändå ta del av deras information inför valet om man fixar en Kongolesisk VPN och surfar in direkt til videon?

Fy fan, jag som trodde att det rörde sig om att försöka tysta dem. Det här är ju inga problem. Klart alla sitter på varsin kongolesisk VPN. Det är ju så valinformation har spridits i Sverige i 100 år. Demokratin segrar igen!
Citera
2018-08-27, 22:40
  #59
Moderator
Siegfrids avatar
Val 2018 --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2018-08-27, 23:17
  #60
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi

Utländsk påverkansoperation, eller agerar youtube på direktiv/önskemål från våra egna lagstiftare?

Youtube har sin egen politiska agenda, och den är inte kompatibel med AfS.
De värnar yttrandefriheten så länge man tycker som dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback