Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-25, 19:33
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat
Du tror inte att majoriteten av alla puckon har blivit puckon pga att andra gör åt puckot och/eller andra säger åt puckot vad denne ska göra?

Rökförbud är ett bra exempel på något som staten borde lägga noll och ingen energi på. En lag som är helt ovidkommande i ett samhälle och som kostade oss ytterligare ett gäng dyra byråkrater. Eventuella rökförbud eller röktillstånd tror jag nog både gäster och (därmed i förlängningen) krögaren är fullt kapabla att själva ta beslut om. Precis som du själv skriver, du hade valt rökfritt och säkert många med dig. Marknaden styr, men bara helt sant vid liberalism, eller hur?

Man kan inte låta bli att undra, vem är det som äger luften?
Vi överöses av nya beslut, lagar och regler dagligen, den ena mer idiotisk och förnedrande än den andra.

När ska den konservativa ivern att hitta nya sätt att kuva och styra potentiellt fria människor ta slut....

Det är inte så jävla kul få sin middag förstörd av ett skogsmongo som röker bordet brevid, tom haft mina barn med och puckon röker. Ytterst sällan, kan bara komma på en gång jag sett en rökare lämna uteserveringen för att röka en bit bort. EN GÅNG.
Citera
2020-08-25, 23:47
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Det är inte så jävla kul få sin middag förstörd av ett skogsmongo som röker bordet brevid, tom haft mina barn med och puckon röker. Ytterst sällan, kan bara komma på en gång jag sett en rökare lämna uteserveringen för att röka en bit bort. EN GÅNG.

Hahaha, jag förstår problemet. Jag vill inte heller få middagen förstörd av en rökande granne, därför valde jag rökfria restauranger. Jag anser det vara ideologiskt fel av staten att blanda sig i rökning på t ex en restaurang. Vem äger luften? Du? Jag? Svenska medborgare? Staten? På en restaurang äger nog åtminstone krögaren luften mer, än staten, om någon. Skogsmongo eller ej, det borde vara upp till krögaren och därmed i förlängningen gästerna som bestämmer angående rökningen. Som sagt, ett litet problem som marknaden löser själv.
Jag håller däremot med dig att många är dåliga på att visa respekt. Också ett tungt arv från mångårigt socialkonservativt styre.
Men eftersom detta nu blivit väldigt OT, så lägger jag ner det här.

Önskar dig ett gott och fritt liv, i realiteten/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback