Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-16, 08:42
  #25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ok jag skriver det igen.
Jag ville ha tips på hur jag kan hålla katten borta ifrån min tomt. Vad i dom orden är det som du inte förstår? Trollar du bara eller?
Jag hade inte en tanke på att det skulle bli en diskussion överhuvudtaget efter som min tanke med tråden inte var att diskutera utan att få tips på hur man kan hålla katter borta, inget mer.
Hunden är inte av en ras som ska sitta i hundgård och den kommer att gå lös på tomten även i fortsättningen och sen om jag har koll eller inte får du tycka vad du vill om.
Du kan också få tro att jag skapar en tråd med ett annat syfte än det jag skriver. Vore ju smartare om jag skrev nåt helt annat då och inte frågar efter de ja frågar.

Vems katt som gör vad är så klart svårt att veta när/om något hänt, om man inte sett det när det hänt. Och det kan kanske vara en grävling som klättrat på en bil eller pissat i utemöblerna, det kanske är grannkärringen som virrat omkring, hon är inte heller kopplad eller i bur vad jag vet. Jag har inte just dom problemen själv.
Jag har bilarna i garage, dynor till utemöblerna inomhus och de ända ställe jag hittat skit som inte är från min hund är under granen där katten ofta är. Men det är inte problemet för mig i den här tråden utan det var ett generellt svar på vad många upplever att lösa katter kan skapa för problem.
Visst. Grävlingar, vargar, sniglar, kossor, fåglar och alla världens djur kan också skapa problem där dom är, och dom kan säkert bajsa i sandlådor där barnen leker eller klättra på bilar. Jag är ingen zoolog.

Kör en kattskrämma när du tagit in vovven i huset.
Citera
2018-05-16, 10:12
  #26
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Kör en kattskrämma när du tagit in vovven i huset.
Du menar en sån med ultraljud?
De kanske vore nåt men då kanske andra grannens hundar bli galna då dom är i hundgård dygnet runt.
Sökte lite snabbt och hittade en gammal tråd här ifrån Flashback och då var det någon som stördes av att grannen körde med någon sån.
Men ja ska läsa på lite om dom.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback