2018-12-30, 00:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Ok.
Jo det spelar roll för att Edomiterna som utger sig för att vara Judar idag har tagit det riktiga folkets plats och hela världen tror att dom är de riktiga Israeliterna. Detta får till följd att hela doktrinen om Kristus blir fel och mycket svår att förstå.
Edomiterna som säger sig vara Judar är egentligen Romare och det är även dessa Romare som skapat den falska Kristendomen och den falska religionen Islam, Allt detta för att dölja den sanna läran om Yashaya(Kristus riktiga namn som betyder frälsare).

Yashaya är från Jacobs säd, här har vi ytterligare en felaktighet i kristendomen där det pratas om jungfrufödelsen (det är inte vad bibeln egentligen säger) Jesus är dock Guds son till anden (den första ande som Gud skapade). Jesus är inte Gud som kristendomen säger.

Här kan du lyssna lite om vilka Judarna är (tidsstämplad länk):
https://youtu.be/jvknkASFffs?t=2420

Vad gäller satanister så kanske jag använder uttrycket lite slarvigt... men egentligen inte ty om du inte är på Kristus sida så är du på motståndarens sida. Det finns bara 2 sidor.
Med det sagt så sitter ju inte alla som inte tror på Jesus och ritar sataniststjärnor och dricker blod.

Jag får intrycket att du tacklar detta ur ett rent religiöst perspektiv - jag kanske har fel och då får du gärna rätta mig - men nån teologisk diskussion är jag knappast intresserad av. Men om jag omformulerar min fråga lyder den: är det bara icke-kristna som måste visa obrutet släktskap med det/dem de tror på, eller borde inte även t.ex svenska kristna kunna visa samma anknytning till sin tros ursprung för att inte bli ifrågasatta?
Citera
2018-12-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag får intrycket att du tacklar detta ur ett rent religiöst perspektiv - jag kanske har fel och då får du gärna rätta mig - men nån teologisk diskussion är jag knappast intresserad av. Men om jag omformulerar min fråga lyder den: är det bara icke-kristna som måste visa obrutet släktskap med det/dem de tror på, eller borde inte även t.ex svenska kristna kunna visa samma anknytning till sin tros ursprung för att inte bli ifrågasatta?

Det jag säger är att bibeln berättar historien om Israeliterna. En Israelit är en människa som härstammar från Jacob Israels säd.
Kristna som inte är Israeliter kan också bli frälsta, men dom kan aldrig bli Israeliter.
Bibeln vantolkas med flit inom kristendom men om man studerar vad som verkligen står i den så kan man finna sanningen och förstå vad som händer i världen.

Hela Judendomens skapande av landet Israel är ett trick av icke Israeliter. Dessa falska "Judar" gömmer sig bakom det riktiga folkets förbund med Gud och det är därför ingen lyckas komma åt dom.
Citera
2019-01-10, 17:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
92% av dagens judar kanske ursprungligen härstammar från konvertiter - men det gör ju så gott som alla vi ”kristna” svenskar också (finns ju inte många asa-troende kvar..).

Ja och Khazars (Ashkenazis) är den största grupp av konvertiterna och nu den största gruppen i vad de kallar ”Israel” även om man ska ha ägnat sig åt viss missionerande västerut, i Nordafrika. Hyfsat många judar med rötter i Marocko, Alegeriet osv men inte i nivån med Ashkenazis.

Om jag inte minns fel så är de bara Ashkenazis / Khazars som styrt ockupationen från 1948-2019
Dvs alla ledare har varit Khazars. (detta är jag dock lite osäker på, hörde det i förbifarten)

Du frågar också vad de spelar för roll och anledningen att de döljt de så hårt är för deras (urusla) argument om ”vi var här för 3000 år sedan” inte gäller då de var i östra Europa / Ryssland / Ukraina

Vi får också en hint om vilka Jesus kan ha menat i Revelation 3:9

Citat:
Behold, I will make them of the synagogue of Satan, which say they are Jews, and are not, but do lie; behold, I will make them to come and worship before thy feet, and to know that I have loved thee.
Citera
2019-01-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ashkenazis / Khazars

Återigen, dessa är inte samma sak.

Citat:

Författaren till Uppenbarelseboken var en kristen av judisk härkomst och den gängse uppfattningen är att termen "falska judar" syftar på de judar som förnekade att Jesus var Messias.
Citera
2019-01-11, 02:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

Återigen, jo, ”Ashkenazis” är Khazars, de mest ljus hudade (säger man så? Menar vita typ) judarna härstämmar härifrån, östra Europa och Ryssland. Vilket syns på dem, och med all deras hudskador de får av solen i Palestina, något de inte är anpassad för.

Citat:
Författaren till Uppenbarelseboken var en kristen av judisk härkomst och den gängse uppfattningen är att termen "falska judar" syftar på de judar som förnekade att Jesus var Messias.
Det är citat av Jesus.
Ashkenazis/Khazars är oftast ateister, men följer delar av Talmud men har inget blodsband, eller av ”Abrahams säd” eller hur de brukar säga. Varken troende eller via blodet/generna.

Men du kanske har rätt på den frågan, Bibeln utspelade sig trots allt inte i Kazakstan.
Citera
2019-01-11, 11:00
Medlem
Citat:
Återigen, jo, ”Ashkenazis” är Khazars, de mest ljus hudade (säger man så? Menar vita typ) judarna härstämmar härifrån, östra Europa och Ryssland. Vilket syns på dem, och med all deras hudskador de får av solen i Palestina, något de inte är anpassad för.

Ashkenazer har bott i Europa i 1500-2000 år, i norra Europa i åtminstone 1000 år. Det är tillräckligt för att ge dem ljusare hy.

Citat:
Det är citat av Jesus.

Nej, det är Johannes på Patmos som skriver till församlingarna i Smyrna och Filadelfia ett antal decennier efter Jesu död.
Citera
2019-01-11, 12:52
Bannlyst
Står även i bibeln om detta, de som kallar sig judar men i själva verket är en satans synagoga.
Citera
2019-01-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Står även i bibeln om detta, de som kallar sig judar men i själva verket är en satans synagoga.

Ja? Det är det som har nämnts i de senaste inläggen.
Citera
2019-01-11, 15:12
Medlem
Arbetarbroders avatar
I
Citat:
Ashkenazer har bott i Europa i 1500-2000 år, i norra Europa i åtminstone 1000 år. Det är tillräckligt för att ge dem ljusare hy.
Vad grundar du det på då?

Citat:
Nej, det är Johannes på Patmos som skriver till församlingarna i Smyrna och Filadelfia ett antal decennier efter Jesu död.
Jaja, läser du klart så ser du vad jag skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Han tror de är alla judar, och att de alltid varit så,
Judendomen är en väldigt ond religion och Khazars teorin brukar kritiseras för man inte lägger skulden på deras Talmud utan ursprung. Men de använder sig av Talmud även om de inte tror på g-d. Många av dem åtminstone.

Snabb grundlägggande genomgång i ”Khazars, also known as Jews” på BitChute
https://www.bitchute.com/video/lxLQ3CPkyin9/
Citera
2019-01-11, 19:56
Medlem
Citat:

Du är sällsynt diffus i ditt svar till Arbetarbroder. Han har helt rätt i att Johannes skriver ner Jesus ord, dvs vad Jesus menar. Vad Arbetarbroder sen anser det tyder på är hans tro, vilket jag inte tänker gå in på.

Dessutom var Johannes en jude som när han träffade Jesus personligen förstod att Gud hade förkastat Judendomen och därför följde Guds son, Jesus som var en "äkta jude", dvs följde vad Bibeln föreskrev. Det var därför av avund bla som de falska judarna, bla i Sanhedrin, dödade Jesus för att han följde Bibeln som Guds ord istället för den då rådande supermakten, det romerska imperiet. Det handlar med andra ord inte om köttsliga släktskap och politik utan att följa Bibeln, som bla att inte föra krig eller rusta upp krigsmakten.

Att dessa som följde det som Jesu lärde som det rätta i Antiokia började kallas kristna långt efter Johannes anslöt sig till Jesus som apostel är en annan historia. Johannes var en jude geneaologiskt som blev kristen och var som sådan fortfarande jude men inte utövare av judaismen som för övrigt strider mot bibelns läror.
Senast redigerad av Utredaren 2019-01-11 kl. 20:22.
Citera
2019-01-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ja och Khazars (Ashkenazis) är den största grupp av konvertiterna och nu den största gruppen i vad de kallar ”Israel” även om man ska ha ägnat sig åt viss missionerande västerut, i Nordafrika. Hyfsat många judar med rötter i Marocko, Alegeriet osv men inte i nivån med Ashkenazis.

Om jag inte minns fel så är de bara Ashkenazis / Khazars som styrt ockupationen från 1948-2019
Dvs alla ledare har varit Khazars. (detta är jag dock lite osäker på, hörde det i förbifarten)

Du frågar också vad de spelar för roll och anledningen att de döljt de så hårt är för deras (urusla) argument om ”vi var här för 3000 år sedan” inte gäller då de var i östra Europa / Ryssland / Ukraina

När du nu citerat Bibeln kan det vara på sin plats att klargöra vad som menas med att vara jude på rätt sätt enligt Paulus.

Romans 2:28-29 King James Version (KJV)

28 For he is not a Jew, which is one outwardly; neither is that circumcision, which is outward in the flesh:

29 But he is a Jew, which is one inwardly; and circumcision is that of the heart, in the spirit, and not in the letter; whose praise is not of men, but of God.

Så för att vara tydlig så är nog mycket, mycket få medborgare i den moderna staten Israel judar enligt Paulus förklaring utan falska judar i den mån de bekände sig till judaismen/judendomen och Paulus han var jude, tvättäkta sådan.
Senast redigerad av Utredaren 2019-01-11 kl. 21:00.
Citera
2019-01-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
När du nu citerat Bibeln kan det vara på sin plats att klargöra vad som menas med att vara jude på rätt sätt enligt Paulus.

Romans 2:28-29 King James Version (KJV)

28 For he is not a Jew, which is one outwardly; neither is that circumcision, which is outward in the flesh:

29 But he is a Jew, which is one inwardly; and circumcision is that of the heart, in the spirit, and not in the letter; whose praise is not of men, but of God.

Så för att vara tydlig så är nog mycket, mycket få medborgare i den moderna staten Israel judar enligt Paulus förklaring utan falska judar i den mån de bekände sig till judaismen/judendomen och Paulus han var jude, tvättäkta sådan.

Det anses ju vara det här, spänningen mellan Kristustroende judar och icke-troende judar, samt Kristustroende judar och Kristustroende icke-judar, som Johannes på Patmos syftar på när han pratar om falska judar i Uppenbarelseboken. Paulus stod ju för ståndpunkten att man inte behövde vara jude för att nå frälsning, vilket andra hävdade. Khazarer har förstås inte ett skvatt men saken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in