Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 23:09
  #1
Medlem
Hej!
Jag och min sambo har precis tagit steget att vi vill bli med barn. Känns så bra!


Nu behöver jag alla tips för att bli gravid fort. Alla husmors tips ni bara har.

Tack på förhand!
//mom to be
Citera
2018-05-14, 23:24
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emaneman
Hej!
Jag och min sambo har precis tagit steget att vi vill bli med barn. Känns så bra!


Nu behöver jag alla tips för att bli gravid fort. Alla husmors tips ni bara har.

Tack på förhand!
//mom to be

Ha mycket sex från 3-4 dagar innan ägglossning till 3-4 dagar efter ägglossning.
Citera
2018-05-14, 23:35
  #3
Medlem
Vaginalt sex före ägglossning fram till ägglossning. Det räcker med någon gång så där. Spermier lever ca 5 dagar.
Ät folsyratabletter om du är kvinna och c-vitamin om du är man.
Händer det inget på några månader så kan du ligga med någon granne som har barn. Då blir du förmodligen gravid direkt.
Citera
2018-05-15, 00:08
  #4
Medlem
PaulPaljetts avatar
Folsyra för dig, ligga för er båda. Undvik alkohol. Stressa ner, ät bra, träna. Ha tålamod.
Citera
2018-05-15, 13:55
  #5
Medlem
Tänk på att det kan ta några månader att bli gravid så blir inte stressad om det inte funkar direkt. Stress kan nämligen göra att det blir ännu svårare.
Citera
2018-05-16, 13:22
  #6
Medlem
Miekkalinnas avatar
Frugan min blev gravid på ca 2 månader med samtliga av våra barn.
Vi prickade ägglossnings tiden med +-3 dagar.
Efter samlaget höll hon upp benen i några minuter så att samtliga 100 miljoner simmare stannade kvar ett tag.

Jag gick omkring i stora pösiga boxershorts och mjukis brallor under några månader. De sägs att spermaproduktionen och kvaliteten ökar om pungen får hänga och det inte blir så varmt av tajta brallor.

Blev gott resultat för oss så lycka till.
Citera
2018-05-16, 22:25
  #7
Medlem
Tack för alla seriösa och bra svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback