Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-15, 19:27
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Om jag förstår ditt resonemang rätt så måste det alltså finnas ytterligare servrar som det inspelade sparas på. Servrar som vi inte har tillgång till?


Återigen detta är bara något jag tror. Inte någon fakta i det hela.

Men det jag finner lustigt är såklart det jag skrev åvan. På något vis spelar telefonen in och ger mig reklam för samma sak.
Citera
2018-05-15, 22:10
  #26
Medlem
ljusetssvins avatar
Jo det har hänt mig och det var INTE slumpen en av gångerna i allafall.
Det var så skumt och jag märkte det tack vare att det var helt utanför min normala intresse av saker jag pratar om..

Varför skulle det inte kunna vara så?
Förstår ni inte att pengar styr och att det är reklam som är framtiden!
Om du får något gratis så är det du som är varan!

Tekniken finns och tänk på vad du ger dina appar tillåtelse att använda..
Det ena och det andra och din MIC!!!
Inte olagligt inget att förlora.
Det är ju inte så att dom avlyssnar varje ord du säger men program fångar upp vissa ord och nästa gång du googlar så...

Ni som tror detta bara är konspirationer är antingen med i konspirationen eller helt dumma i huvudet!
__________________
Senast redigerad av ljusetssvin 2018-05-15 kl. 22:17.
Citera
2018-05-16, 00:33
  #27
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusetssvin
Jo det har hänt mig och det var INTE slumpen en av gångerna i allafall.
Det var så skumt och jag märkte det tack vare att det var helt utanför min normala intresse av saker jag pratar om..

Varför skulle det inte kunna vara så?
Förstår ni inte att pengar styr och att det är reklam som är framtiden!
Om du får något gratis så är det du som är varan!

Tekniken finns och tänk på vad du ger dina appar tillåtelse att använda..
Det ena och det andra och din MIC!!!
Inte olagligt inget att förlora.
Det är ju inte så att dom avlyssnar varje ord du säger men program fångar upp vissa ord och nästa gång du googlar så...

Ni som tror detta bara är konspirationer är antingen med i konspirationen eller helt dumma i huvudet!
Hmm. Uppenbarligen är det du själv som är helt dum i huvudet.

För det första så är det du som hävdar att detta är är en konspiration, således kallade du precis dig själv för i huvudet, congrats.

Om du är osäker på vad en konspiration eller konspirationsteori är så har du ju alltid Google till hands ()

Sedan så tror jag att det helt enkelt inte att det skulle vara så värt det som du vill få det att låta. Visst, bättre riktad reklam. Men kom igen, så jävla stor skillnad gör det väl knappast att de är beredda att sätta hela sin och företagets framtid på spel?




PS:
!!!!!!!!!!!!!!!1!1!!2!!!!!! AARRGGHH!!!!!!!123#;
__________________
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-05-16 kl. 00:39.
Citera
2018-05-17, 16:14
  #28
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Hmm. Uppenbarligen är det du själv som är helt dum i huvudet.

För det första så är det du som hävdar att detta är är en konspiration, således kallade du precis dig själv för i huvudet, congrats.

Om du är osäker på vad en konspiration eller konspirationsteori är så har du ju alltid Google till hands ()

Sedan så tror jag att det helt enkelt inte att det skulle vara så värt det som du vill få det att låta. Visst, bättre riktad reklam. Men kom igen, så jävla stor skillnad gör det väl knappast att de är beredda att sätta hela sin och företagets framtid på spel?




PS:
!!!!!!!!!!!!!!!1!1!!2!!!!!! AARRGGHH!!!!!!!123#;
Varför skulle dom sätta hela företaget på spel, utveckla gärna!
Om du ger en app tillgång till din mic och den snappar upp vissa ord så är det inte samma sak som att avlyssna en människa vilket är olagligt.

Ta av dig ögonbindeln nu ditt rövmongo!
Citera
2018-05-17, 18:34
  #29
Avstängd
Plaguetongues avatar
google känner igen vanor och liknande, om din "vän" googlar på nånting och google känner av kontakten mellan dig och din vän, exempelvis att du mailar honom eller nåt liknande så antar jag att du kan få samma reklam som han, men jag tror inte google har nån avlyssning på din telefon som hör vad du pratar om för att kunna skicka riktad reklam. det vore både olagligt och knappast värt det.
Citera
2018-05-18, 08:34
  #30
Medlem
Samowiedzas avatar
Har inte hänt mig personligen, men såg en tankvärd livesändning för ett tag sedan.

Is Google always listening:Live Test
https://www.youtube.com/watch?v=zBnDWSvaQ1I
Citera
2018-05-18, 08:53
  #31
Medlem
Tasstasss avatar
Det händer ofta. Jag har testat att prata med sambon om de mest absurda saker för att testa det och det dyker alltid upp info om eller reklam om det ganska omgående.

Har ni förresten inte tänkt på hur ofta någon är taggad och det står typ "Det var det här jag pratade om igår när vi fikade!" i kommentarer under reklam på tex Facebook? Tillfällighet varje gång?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback