Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 19:22
  #1
Medlem
Jag är i Florida och började använda 'Telia Semestervecka' med surf och telefoni i en vecka.
Men det är så att mobila nätverket är rejält söligt, såpass att det får problem att använda bankID, helt enkelt behöver en bra wifi för använda det, samma gäller revolut appen.

Jag har beställt is mobile (https://www.usmobile.com/shop/produc...t-GSM-SIM-Card).
Har en Huawei honor 8 som jag köpt i Sverige och enligt supportern på US mobile kommer GSM SIM-kortet fungera.
Men jag är lite osäker hur snabbt det kommer vara om det blir bättre än det nuvarande jag har av semestervecka från Telia?

Eftersom affärer här och på nätet påstår att mobiler från andra länder kan vara så att dem inte fungerar med sim korten/nätet i USA ?

Har ni förslag eller tips på vad jag bör använda ? Tror ni detta GSM kommer ha tillräcklig hastighet för BankID och liknande ?


Edit:
Kan nämna när jag surfar med Telias semestervecka så visas E och R (r för roaming antar jag) uppe vid barsen som visar täckningen


Går det att se vad min telefon har för MHz band?
__________________
Senast redigerad av Quizy 2018-05-14 kl. 19:48.
Citera
2018-05-14, 20:19
  #2
Medlem
I USA används på många håll fortfarande D-AMPS och man har inga simkort. Man får en telefon som bara går att använda med en operatör, typ så.

Normalt så går det inte att skapa Wifi hotspots med amerikanska telefoner heller. Det är avstängt enligt principen ”Ett abonemang per enhet”.

I amerika är din röv ägd av telebolagen.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-05-14 kl. 20:23.
Citera
2018-05-14, 20:57
  #3
Medlem
En släkting fixade ett prepaid sim med T-Mobile när jag var och hälsade på. Kolla det.
Citera
2018-05-14, 21:01
  #4
Medlem
Om det står E & R så är det segt då E står för Edge/GSM och farten är ca det dubbla mot vanligt gsm nät men mycket långsammare än tex 3G eller 4G. Kolla nätverksinställningarna så du har valt 3G & 4G och inte bara gsm. Simkortet kommer garanterat att passa och du kommer få en snabbare surf, dock upplevde jag att nätet i Florida (Orlando)är lite segt eller kanske bara överbelastat. Telefonen fungerar också garanterat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback