Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-15, 00:17
  #13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramssexuell
Jag antar att du egentligen tycker att världen ska styras av de kärleksfulla, för motsatsen till starka är svaga och vad vore fördelen med att de svaga styr?
Om världen lyssnade till Guds budskap och levde efter det så skulle inte världen vara förlorad trots de hot som den står inför. De som styr världen är starka i den meningen att de inte kan rubbas. De följer sin snitslade bana och ingen kan hindra dem eller påverka dem. Och de kommer att göra livet på jorden till ett helvete för de som inte behövs och de som inte är önskvärda. De är en lika stor fara för världen som de asteroider och kometer som har en bana som korsar jordbanan och de supervulkaner som då och då utrotar de flesta djurarter på jorden.
__________________
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2018-05-15 kl. 00:24.
Citera
2018-05-19, 05:08
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Sverige har blivit ett principlöst och ryggradslöst land. Det hela utspeglar sig i hur folket
upplever situationen. Man vill inte stå för någonting, de politiska partierna kör med
"dubbeltalk". Svenska folket vill vara lojala dem som styr, men bristerna börjar synas mer och mer.
Ena dagen kommer ett besked, inom några veckor ett annat besked.

Jag kan ge en andlig beskrivning på det som håller på att hända Europa och Sverige, man vill
utplåna den kristna synen på människor. Dom pratar om tolerans, men inget om heder och respekt.
Den biten står muslimerna för. Svenska folket måste se till sin kristna bakgrund om det ska
bli någon ordning igen. Jag kan säga rent ut vad det handlar om rent andligt, och det andliga
avspeglar sig i tillvaron, kristendomen kämpar, men sekulärsverige fattar inte riktigt att
det också är en andlig kamp.

Reflektioner?


Det yttersta av länder och som en skall akta sig mycket noga för, men det är just "detta Sverige", det!
Förtappat sedan Gud- vet- när?!?
Men för svenskar, och alla dessa nysvenskar, men akta sig detta mycket noga för!
Det finns en inneboende hederlighet och går man hand i hand med Gud så detta bara en vet...
Man överger inte sin innersta tro, man överger inte den Gud man påstår sig tro på.
Den som så gör, och det är det de flesta av "dessa svenskar" som gör, den är inte TRO_VÄRDIG.

Ondskan tar sig och detta mycket riktigt olika uttryck.
Till exempel och bland annat så påstår de onda att Ondskan inte finns.
Hehehehehehe

Jag tror inte på Mission, jag tror på människan.
Människan självt måste tro, annars finnes där ingen tro.
Där ingen vill ta ansvar får man luta sig mot Gud.
__________________
Senast redigerad av manot 2018-05-19 kl. 05:21.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback