Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 15:44
  #1
Medlem
Tänker väl att det här kanske är en bra plats att fråga... Har en MTB. (29") som jag har försett med ett trainerdäck och slang för att köra inomhus på trainern vintertid. Nu tänkte jag byta och satte på däcket igen men samma slang (det borde funka tycker jag) men då öppnar sig däcket/släpper från fäljen. Kand et verkligen bero på slangen? Den är ju smalare eftersom den är anpassad till ett smalare däck... Nån som vet?
Citera
2018-05-14, 19:49
  #2
Medlem
JoeDevolas avatar
Ja, du bör ha en slang med samma mått som du hittar på sidan av fälgen.
Citera
2018-05-15, 05:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Ja, du bör ha en slang med samma mått som du hittar på sidan av fälgen.

Jo, men det är det nog, slangen är vald efter trainer-däcket som är betydligt smalare än mtb-däcket.

Med det sagt så kan det nog vara så att slangen var fel från början, men att det inte märktes på trainerdäcket eftersom det sitter betydligt tajtare på fäljen. Tack för svaret!
__________________
Senast redigerad av prikrux 2018-05-15 kl. 06:09.
Citera
2018-05-15, 14:21
  #4
Medlem
Senast det hände mig så hade sidorna av fälgen blivit så slitna av fälgbromsen så att de böjts utåt. Med resultatet att däcket inte kunde hållas på plats och ett hjulbyte blev nödvändigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback