Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 12:53
Medlem
Som rubriken lyder. Jag står för allt SD står för och har tänkt skänka min röst till SD i kommande val, men min läggning ställer till det lite. Diskussionen ifall homosexualitet är en avart/synd/jämförbart med tidelag och pedofili får ni ta annanstans, men det är ju ett faktum att partiet inte direkt är homovänliga.

Nu är jag inte den paradskuttande glitterbögen som kräver en massa rättigheter, utan vill helt enkelt kunna vara med min kille utan att någon ska behöva lyfta på ögonbrynen över att vi är två män. Allmänt hångel är förkastligt oavsett läggning, så det handlar snarare om acceptans över min förhållandesituation, än om att ni behöver se samlagsliknande scener på gatan, krav på inseminationer, adoptioner och fan och hans moster som homolobbyn med RFSL i spetsen hittar på.

Jag har med stor fasa sett på hur vi "berikats" under årtiondena och hur det Sverige jag är uppvuxen i inte finns kvar längre. Det krävs förändring. Denna vill jag bidra till genom att åtminstone rösta rätt.

Mina frågor är:
Om jag ger min röst till SD, är det första steget till att få mig att bära en rosa triangel?
Vill ni ens ha min röst?
Citera
2018-05-14, 12:56
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Vem bryr sig om vem som är bög 2018. Alla röster på SD behövs för att stoppa vansinnet.
Citera
2018-05-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torghandlaren
Som rubriken lyder. Jag står för allt SD står för och har tänkt skänka min röst till SD i kommande val, men min läggning ställer till det lite. Diskussionen ifall homosexualitet är en avart/synd/jämförbart med tidelag och pedofili får ni ta annanstans, men det är ju ett faktum att partiet inte direkt är homovänliga.

Nu är jag inte den paradskuttande glitterbögen som kräver en massa rättigheter, utan vill helt enkelt kunna vara med min kille utan att någon ska behöva lyfta på ögonbrynen över att vi är två män. Allmänt hångel är förkastligt oavsett läggning, så det handlar snarare om acceptans över min förhållandesituation, än om att ni behöver se samlagsliknande scener på gatan, krav på inseminationer, adoptioner och fan och hans moster som homolobbyn med RFSL i spetsen hittar på.

Jag har med stor fasa sett på hur vi "berikats" under årtiondena och hur det Sverige jag är uppvuxen i inte finns kvar längre. Det krävs förändring. Denna vill jag bidra till genom att åtminstone rösta rätt.

Mina frågor är:
Om jag ger min röst till SD, är det första steget till att få mig att bära en rosa triangel?
Vill ni ens ha min röst?

Majoriteten av de som röstar på SD vill framförallt få bort alla flyktingbarn och reglera invandringen. Ingen bryr sig om att du gillar samma kön.
Citera
2018-05-14, 12:58
Medlem
VWazzs avatar
Själv hatar man SD, men nuförtiden pallar ingen bry sig om andras läggning. Jag som muslim, bryr mig inte ens och dömer inte bögar, så jag är rätt säker på att SDs politik inte är anti gay. Säkerligen finns där dock homofober i partiet, precis som i alla andra partier. Känner du att du står på bakom SDs politik, kör hårt! Blir ingen nazi märkning på dig, det är säkert!
Citera
2018-05-14, 12:58
Medlem
Bög eller hetro, vi behöver all hjälp vi kan få för att vinna valet! Ge SD din röst!
Citera
2018-05-14, 12:59
Medlem
gurkmajjas avatar
Hur menar du att SD inte är "homovänliga"? Vilka åtgärder anser du behöver vidtas av homovänlig art som SD nekar till? Anser du att du som homosexuell ska särbehandlas positivt?
Citera
2018-05-14, 13:05
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Klart du borde rösta på SD, vi vill ha din röst och alla andra röster vi kan få! Fast det såklart, du röstar då emot att du ska få adoptera t.ex. - så avvägningen är upp till dig.
Citera
2018-05-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Hur menar du att SD inte är "homovänliga"? Vilka åtgärder anser du behöver vidtas av homovänlig art som SD nekar till? Anser du att du som homosexuell ska särbehandlas positivt?

Självfallet inte. Heller ej särbehandlas negativt. Inte särbehandlas alls, och det innefattar diskriminering eller påhopp som jag hoppas SD ej ställer sig bakom. Något guldkort till homolobbyn är jag inte ute efter, tvärtom, bara att få vara en vanlig svensk som alla andra.

Det är väl inte konkreta åtgärder som ska vidtas, ej heller något jag efterfrågar, däremot är det ju känt att exempelvis Jesper Nilsson hoppade av just på grund av att han var oönskad i partiet. Om det berodde på läggning eller inkompetent politisk gärning vet jag ej.
Citera
2018-05-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Klart du borde rösta på SD, vi vill ha din röst och alla andra röster vi kan få! Fast det såklart, du röstar då emot att du ska få adoptera t.ex. - så avvägningen är upp till dig.

Det är ingen fråga som kommer prioriteras i den här galenskapen. Jag tycker att alla ska få adoptera eftersom att alla får skaffa barn. OM det nu skulle vara en nackdel med gayföräldrar (vilket jag inte tror) så är väl det roligare med det än barnhem och vara föräldralös.
Citera
2018-05-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ett rätt bra exempel är ju Björn Söders uttalande. Såvitt jag vet har SD inte tagit avstånd från det, men jag kan ju ha missat det i så fall.

EDIT:

Citatet är:
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Söder
”Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala.”
Senast redigerad av RulleRivare 2018-05-14 kl. 13:52.
Citera
2018-05-14, 14:20
Medlem
Varför skulle nån bry sig om det?

Men sd är inge vidare å lägga sin röst på heller.

De vill ha en fascistisk polisstat och de är dessutom för kärnkraft som det i sverige är helt tyst om i alla medier hur fukushima läcker hela tiden.

Vi behöver inte fler poliser i sverige.

Vi behöver straff för dom som skadar andra eller utvisning om nån håller på och misshandlar folk om och om igen eller våldtar nån.

Poliser har vi gott om men de prioriterar fel och kollar vem som kör 40 på en 30 väg eller 90 på en 70väg.
Såna småbrott spelar ingen större roll.
poliser finns det redan gott om som sagt.
Senast det var kontroll kunde jag räkna till 12 till 14 poliser för att kontrollera folk på väg hem från jobbet i bilen.
Senast redigerad av Blatteman 2018-05-14 kl. 14:25.
Citera
2018-05-14, 14:33
Medlem
ronken82s avatar
Har personligen inget mot homosexuella, och förstår inte det hat som alltid verkar ha funnits gentemot dom, och varför i hellvete bryr sig folk om vad andra gillar att göra i sänghalmen? Jag kommer att rösta på SD, vilket jag har gjort 3 ggr, och du, TS är hjärtligt välkommen till mitt parti :-) även om jag vet att det tyvärr finns element inom partisympatisörerna som hatar bögar. SD/2018!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback