Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-30, 01:43
  #133
Medlem
Det krävs en feminist för att försvara institutionell diskriminering.
Citera
2018-07-30, 08:35
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det krävs en feminist för att försvara institutionell diskriminering.

Det krävs en antifeminist SAMT rejält bakom flötet sådan, för att tycka att 17% kvinnliga regissörer är diskriminerande mot män.
Citera
2018-07-30, 08:45
  #135
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Anna Serner!
Ännu en tokförvirrad feminist som leker bort mina skattepengar.
Kultursverige av idag är en avvart på den kommunistiska kulturen.
Den hade dock ett vällovligt syfte att stärka fosterlandskänslan och befästa statens makt över allt.

"Vår" svenska kultur har till syfte att förstöra Sverige och slå sönder det som fungerar genom att vara som Orwells 1984. Allt som är "normalt" rätt skall vara fel och tvärt om.

Kultur, kultur som inte bär sig självt skall "dö".
Är kulturen så djävla dålig så den måste drivas runt av skattemedel har den inget existensberättigande.

Endast kultur som den stora massan nyttjar och betalar för bör överleva och gör så.

Dessa djävla avvarter till "kultur" som mina skattemedel köper och får mig att vomera har inget att göra i ett funktionellt samhälle.

Kultur som folk vill ha överlever och skit saneras bort av sig självt.

Skattefinansierade "lallare/slackers" som gör vidriga politiska utspel levandes på mina skattemedel, hur djävla dumt låter inte det?

Vill man hålla på med sin djävla hobby så får man göra det på sin fritid och för sina egna pengar som man arbetar ihop själv!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-07-30, 08:51
  #136
Medlem
Det är svenska mäns fel, ni har tillåtit detta hända och nu klagar ni!
Citera
2018-07-30, 10:48
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det krävs en antifeminist SAMT rejält bakom flötet sådan, för att tycka att 17% kvinnliga regissörer är diskriminerande mot män.


Du känner en hel massa medan jag kan bevisa institutionaliserad diskriminering mot män.

Du har dina känslor, jag har fakta.
Citera
2018-07-30, 11:03
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Du känner en hel massa medan jag kan bevisa institutionaliserad diskriminering mot män.

Du har dina känslor, jag har fakta.

Institutionaliserad diskriminering bevisas via faktiska tal olfen.
De faktiska talen gällande nu ex. könsfördelningen av filmregissörer talar sitt tydliga språk.

Visst! man kan ju sitta på sin lilla misogyna stjärt, och med bestämdhet hävda att denna extrema övervikt av manliga regissörer beror på att kvinnors hjärnor saknar avdelningen: regikompetens.

Men olfplutten, då tycker jag vi ska starta där...bevisa nu för mig och resten med all din "fakta" att kvinnors hjärnor inte kan tänka rörliga bilder och/ eller regissera film, tack.
Citera
2018-07-30, 14:22
  #139
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Institutionaliserad diskriminering bevisas via faktiska tal olfen.
De faktiska talen gällande nu ex. könsfördelningen av filmregissörer talar sitt tydliga språk.

Visst! man kan ju sitta på sin lilla misogyna stjärt, och med bestämdhet hävda att denna extrema övervikt av manliga regissörer beror på att kvinnors hjärnor saknar avdelningen: regikompetens.

Men olfplutten, då tycker jag vi ska starta där...bevisa nu för mig och resten med all din "fakta" att kvinnors hjärnor inte kan tänka rörliga bilder och/ eller regissera film, tack.
Nej, det gör det inte.
Institutionell diskriminering bekräftas i institutionens stadgar, policys och beslut.
Om 90 000 män och fyra kvinnor vill regissera film, så kan du inte knuffa bort 89 900 män och tvinga in 96 kvinnor till tjänsterna.
Du får helt enkelt acceptera att vi är olika predisponerade och att det viktigaste är friheten för kvinna som man att ge sig in i regissörsvärlden om de vill och ha samma chans eller möjlighet utifrån sin kompetens att få regissera.
Citera
2018-07-30, 18:53
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Institutionaliserad diskriminering bevisas via faktiska tal olfen.
De faktiska talen gällande nu ex. könsfördelningen av filmregissörer talar sitt tydliga språk.

Visst! man kan ju sitta på sin lilla misogyna stjärt, och med bestämdhet hävda att denna extrema övervikt av manliga regissörer beror på att kvinnors hjärnor saknar avdelningen: regikompetens.

Men olfplutten, då tycker jag vi ska starta där...bevisa nu för mig och resten med all din "fakta" att kvinnors hjärnor inte kan tänka rörliga bilder och/ eller regissera film, tack.

Nu känner du igen.
Se pansarveckets svar.
Citera
2018-07-30, 23:04
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, det gör det inte.
Institutionell diskriminering bekräftas i institutionens stadgar, policys och beslut.
Om 90 000 män och fyra kvinnor vill regissera film, så kan du inte knuffa bort 89 900 män och tvinga in 96 kvinnor till tjänsterna.
Du får helt enkelt acceptera att vi är olika predisponerade och att det viktigaste är friheten för kvinna som man att ge sig in i regissörsvärlden om de vill och ha samma chans eller möjlighet utifrån sin kompetens att få regissera.

Fast nu har vi inte 90 000/4 som söker, inte heller har vi 100/100 som resultat.

(Däremot har vi se rätt länge tror jag, ett jämnt antal män/ kvinnor som går ut filmhögskolans regilinje.)
Citera
2018-07-30, 23:12
  #142
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu har vi inte 90 000/4 som söker, inte heller har vi 100/100 som resultat.

(Däremot har vi se rätt länge tror jag, ett jämnt antal män/ kvinnor som går ut filmhögskolans regilinje.)
Det betyder inte att all är lika intresserade av att regissera film, eller ens bra på det.
Ska vi ha dåliga regissörer med rätt kön eller bara koncentrera oss på de som är bra?
Citera
2020-11-13, 12:57
  #143
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Fy fan. Anna Serner är ju helt djävla vidrig. Jag antar att kärringen är kommunist.

4:45
"Vi har byggt vår demokrati på ALLA MÄNNISKORS LIKA VÄRDE och det ska präglas av jämställdhet..."

https://www.youtube.com/watch?v=b_7YU5974Fw

Satkärringen ska inte upplysa mig om vad svensk demokrati är för någonting. Det är rätt uppenbart att den handlar om val, en gång vart fjärde år. Det är demokrati för gemene man och det slutar där. Mannen på gatan förväntar sig också att kunna få uttrycka sig fritt, vilket inte gäller, så där brister demokratin i Sverige. Den brister också som så genom att folket byts ut mot nya väljare mer vänligt inställda till makten än vad svenskarna har utvecklats till att vara.

Mörker.

Att kärringen Anna Serner "har ett stöd" är inte konstigt eftersom det finns en massa andra kommunister i Averige med makt. Det tar naturligtvis inte avstånd från henne och hennes ideer sm ska påverka.

2:14
Citera
2020-11-13, 15:29
  #144
Medlem
Nästa regering ska lägga ned filminstitutet då det ej i något sammanhang står i samklang med svensk kultur. Vi har en livtidsförsörjd regissör Agneta Fagerström, som inte har uträttat mycket.

Hobbyverksamhet ska inte betalas med skattemedel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback