Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-14, 01:11
  #1
Medlem
Var på dejt för ett tag sedan med en trevlig tjej jag träffat i en app.
Jag bestämde tid och plats, ett trevligt ställe vid vattnet. Hon var lite sen till mötet men allt började bra. Vi lärde känna varandra, kom på att vi hade en del gemensamt. Efter ett par glas bubbel övergick samtalet till mer personligt, framtid och annat. Än så länge verkade allt gå som på räls.
Hon ville röka och jag sade absolut! Vi gick ut och satte oss i de utemöbler restaurangen hade. NU började det bli en aning intimt, vi var nog inne på fjärde nu, händer och kroppsspråk började kommunicera. Jag såg i hennes ögon att hon ville så jag tog chansen och vi började hångla.
Vi satt där ett tag till, pratade å hånglade. Vi pratade om en andra dejt, hon fick bestämma och hon valde plats, tid och datum. Sedan var det dags att tänka på refrängen. Vi gick tillsammans mot tuben, tog tuben, allt var bra. Jag skulle av några stationer tidigare så jag kysste henne farväl och sade att vi ses snart igen. Skickade ett sms till henne för att kontrollera att hon kommit hem ordentligt och hon svarade att det inte var några problem.
-En vecka går.
Hör av mig till henne innan andra dejten och frågar om det fortfarande är på. inget svar.
Nu har det gått ytterligare en tid och fortfarande inget svar. Absolut får man ångra sig och jag lipar inte för en person jag träffat en gång men frågan är vad fan som hände, allt var ju så bra.
Kanske någon på fb som har en bra gissning?
Citera
2018-05-14, 01:18
  #2
Medlem
Kommer skriva en variant på samma sak jag skrivit förut. För en hyfsat attraktiv tjej är det inget ovanligt med en "bra dejt", tjejer kan hångla med nästan vem som helst som dom är det minsta attraherade av idag och särskilt då dom fått lite innanför västen. Ett hångel är i princip kvitto på att du inte är direkt motbjudande och hon var lite full och kåt just då men inte så mycket mer. Vi killar får generellt sett otroligt mycket mindre sexuell uppmärksamhet av det motsatta könet och är ovana vid fjäskande tjejer som anstränger sig för att samtalet ska flyta på bra så vi är svältfödda på det och tror att minsta interaktion med en tjej som flyter på någorlunda innebär att hon är såld på dig. Att dejten kändes bra för dig och att ni hånglade betyder tyvärr jack shit i princip - det är helt enkelt inte tillräckligt. Utöver det kan vad som helst hänt i hennes liv, men kontan är att du inte var tillräckligt intressant.
Citera
2018-05-14, 01:22
  #3
Medlem
Rent spontant så skulle jag säga att hon träffat en annan kille som hon tycker är mer intressant.
Citera
2018-05-14, 01:27
  #4
Medlem
Zer0Shits avatar
Hon kanske är död.

z
Citera
2018-05-14, 01:28
  #5
Medlem
Eftersom alkohol var inblandat så gissar jag på att hon försa sig och gav dig tomma löften, när hon vaknade upp dagen efter så ångrade hon väl sig och gav dig kalla handen. Det finns inte så mycket att göra, skriv inte till henne igen om hon inte svarar.
Citera
2018-05-14, 01:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computeme
Rent spontant så skulle jag säga att hon träffat en annan kille som hon tycker är mer intressant.

Har gått i dessa tankar.
Citera
2018-05-14, 01:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Hon kanske är död.

z

Nä såg henne här om dagen.
Citera
2018-05-14, 01:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Eftersom alkohol var inblandat så gissar jag på att hon försa sig och gav dig tomma löften, när hon vaknade upp dagen efter så ångrade hon väl sig och gav dig kalla handen. Det finns inte så mycket att göra, skriv inte till henne igen om hon inte svarar.

Håller med.
Citera
2018-05-14, 01:49
  #9
Medlem
Helt ärligt så har jag gjort så flera gånger. Orsakerna är olika men bla har det berott på 1, alkohol iblandat så vet jag att jag överdriver alla känslor och därmed handlar annorlunda tillskillnad från ett nyktert tillstånd.
2, att jag dagen efter dejten hunnit tänka om och funnit personen inte lika intressant (vanligast för mig)
3, jämför personen med en annan jag dejtar och om personen i fråga inte får lika många delar på plus-sidan jämfört den andra dejten så ser jag ingen anledning till att fortsätta ses
4, man vill heller inte vara ”dissig” och kan uppfattas som intresserad fast man bara varit trevlig och social.

Om du verkligen vill veta om en tjej är genuint intresserad så bör du dejta utan alkohol inblandat. Fika eller gå på promenader är underskattat.
Citera
2018-05-14, 01:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Kommer skriva en variant på samma sak jag skrivit förut. För en hyfsat attraktiv tjej är det inget ovanligt med en "bra dejt", tjejer kan hångla med nästan vem som helst som dom är det minsta attraherade av idag och särskilt då dom fått lite innanför västen. Ett hångel är i princip kvitto på att du inte är direkt motbjudande och hon var lite full och kåt just då men inte så mycket mer. Vi killar får generellt sett otroligt mycket mindre sexuell uppmärksamhet av det motsatta könet och är ovana vid fjäskande tjejer som anstränger sig för att samtalet ska flyta på bra så vi är svältfödda på det och tror att minsta interaktion med en tjej som flyter på någorlunda innebär att hon är såld på dig. Att dejten kändes bra för dig och att ni hånglade betyder tyvärr jack shit i princip - det är helt enkelt inte tillräckligt. Utöver det kan vad som helst hänt i hennes liv, men kontan är att du inte var tillräckligt intressant.

Absolut! Förstår helt. Detta är inte heller min första dejt. Har haft fler som gått bra och fler som gått mindre bra. Det som var speciellt med denna var just att det gick bra och vi klickade och sedan inget mer. Men men, ibland hakar man bara upp sig på vissa.
__________________
Senast redigerad av Dindeldanden 2018-05-14 kl. 01:53.
Citera
2018-05-14, 01:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecannotcola
Helt ärligt så har jag gjort så flera gånger. Orsakerna är olika men bla har det berott på 1, alkohol iblandat så vet jag att jag överdriver alla känslor och därmed handlar annorlunda tillskillnad från ett nyktert tillstånd.
2, att jag dagen efter dejten hunnit tänka om och funnit personen inte lika intressant (vanligast för mig)
3, jämför personen med en annan jag dejtar och om personen i fråga inte får lika många delar på plus-sidan jämfört den andra dejten så ser jag ingen anledning till att fortsätta ses
4, man vill heller inte vara ”dissig” och kan uppfattas som intresserad fast man bara varit trevlig och social.

Om du verkligen vill veta om en tjej är genuint intresserad så bör du dejta utan alkohol inblandat. Fika eller gå på promenader är underskattat.

Håller med och Tack!
Citera
2018-05-14, 02:07
  #12
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecannotcola
Helt ärligt så har jag gjort så flera gånger. Orsakerna är olika men bla har det berott på 1, alkohol iblandat så vet jag att jag överdriver alla känslor och därmed handlar annorlunda tillskillnad från ett nyktert tillstånd.
2, att jag dagen efter dejten hunnit tänka om och funnit personen inte lika intressant (vanligast för mig)
3, jämför personen med en annan jag dejtar och om personen i fråga inte får lika många delar på plus-sidan jämfört den andra dejten så ser jag ingen anledning till att fortsätta ses
4, man vill heller inte vara ”dissig” och kan uppfattas som intresserad fast man bara varit trevlig och social.

Om du verkligen vill veta om en tjej är genuint intresserad så bör du dejta utan alkohol inblandat. Fika eller gå på promenader är underskattat.

Enligt mina erfarenheter så är det där till stor del bara skitsnack, alkohol är egentligen det allra bästa för det öppnar upp ditt inre och visar vem du är och hur du mår. Beter du dig dåligt, udda eller avvikande när du är berusad så är det en varningssignal.

Alla mina flickvänner och sambos har jag träffat när jag varit ute och festat och min nuvarande flickvän och jag har bott ihop i 10 år nu. Jag märkte ganska snabbt att hon var en bra, stabil, klok och rolig tjej när vi träffades under en festnatt och hon är samma person idag.

Men visst, alla kan drabbas av ågren och ångra vad som hände då för mycket alkohol intagits.
Är rätt säker på att TS har råkat ut för en sådan tjej och då är det bara att vända blad och gå vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback