Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 00:32
  #1
Medlem
Tjena!
Slutade på tram CT i November förra året och har inte rört skiten sen dess efter flera års beroende, bestämde mig när jag var uppe i 2000mg /dag och fick åka in med ambulans efter ett epilepsi anfall.
Mår bra idag, kan dock bero på att jag började med duloxetin efter ATn vilket hjälpt mig somfan.
Men undrar när hjärnan återställer sig helt efter långt opiatmissbruk?
Och om någon har ungefärliga veckor/månads tider på när kroppen/hjärnan förändras till sitt normala tillstånd efter denna typ av missbruk?

Har även fått grova overklighetskänslor efter detta och undrar om någon upplevt samma och hur/när man blir av med dessa? Är ändå ett halvår sen jag slutade.
Citera
2018-05-14, 01:33
  #2
Medlem
krautbrains avatar
Eftersom du brukat så länge så kanske det inte är att du klivit av i sig som ger dig overklighetskänslorna? Du har troligtvis tryckt bort en hel del negativa tankar/känslor under tiden. Kan det till och med vara en anledning till att du trillade dit på ett missbruk ifrån första början? I så fall kanske du väntar förgäves och det är ditt inre du behöver jobba med.

Hoppas du får en fin sommar trotts allt.
Citera
2018-05-14, 04:56
  #3
Medlem
f30malmos avatar
Tog ca 1 år för mig.
Citera
2018-05-14, 08:33
  #4
Medlem
JayJayAdamss avatar
Vad menar du med overklighetskänslor?

Det är väldigt olika från person till person men PAWS (post acute withdrawal syndrome) som du är inne i nu kan pågå från ca 3 månader till flera år beroende på hur länge och hur mycket man missbrukat och andra faktorer som har med ens kropp att göra.

Jag gick på jonk i 6-7 år och det tog mig ca 6-8 månader men då började jag träna och motionera för att få igång kroppens endorfinsystem.

Vill du snabba på processen tycker jag du ska börja träna, helst jogging eller gym. Käka en bra kost, sov dina 7-8 timmar, var ute i solen under dagarna osv.

Efter ett tag när man börjar må bättre fast det inte gått över helt så känns det ändå som det gått över för man jämför med hur man mått tidigare. Det sker successivt som tur är.
Med lite jobb kommer du få njuta en del av sommaren.
Citera
2018-05-14, 08:34
  #5
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Hade också overklighetskänslor i kanske 9 månader sen försvann dom
Citera
2018-05-14, 13:18
  #6
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Overklighets känslor kan va biverkning av cymbaltan
.

Rävgift enl mig
Citera
2018-05-15, 02:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Eftersom du brukat så länge så kanske det inte är att du klivit av i sig som ger dig overklighetskänslorna? Du har troligtvis tryckt bort en hel del negativa tankar/känslor under tiden. Kan det till och med vara en anledning till att du trillade dit på ett missbruk ifrån första början? I så fall kanske du väntar förgäves och det är ditt inre du behöver jobba med.

Hoppas du får en fin sommar trotts allt.

Ja det stämmer, förlorade i stort sett hela min familj i missbruk och mådde väldigt dåligt, därav jag började.
Tack för svar!
Citera
2018-05-15, 02:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vad menar du med overklighetskänslor?

Det är väldigt olika från person till person men PAWS (post acute withdrawal syndrome) som du är inne i nu kan pågå från ca 3 månader till flera år beroende på hur länge och hur mycket man missbrukat och andra faktorer som har med ens kropp att göra.

Jag gick på jonk i 6-7 år och det tog mig ca 6-8 månader men då började jag träna och motionera för att få igång kroppens endorfinsystem.

Vill du snabba på processen tycker jag du ska börja träna, helst jogging eller gym. Käka en bra kost, sov dina 7-8 timmar, var ute i solen under dagarna osv.

Efter ett tag när man börjar må bättre fast det inte gått över helt så känns det ändå som det gått över för man jämför med hur man mått tidigare. Det sker successivt som tur är.
Med lite jobb kommer du få njuta en del av sommaren.

Jag gick på tram dagligen i ungefär 1 år, som max 2000mg på en dag, har börjat träna nu och äter bättre och känns faktiskt som det lättat lite vilket är grymt skönt.
Har innan knappt kunnat prata med människor för att det känts som jag varit i min egna ”bubbla” och hört vad folk säger min inte kunnat ta in det, svårt att förklara men har varit så sjukt obehagligt
Citera
2018-05-15, 02:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Overklighets känslor kan va biverkning av cymbaltan
.

Rävgift enl mig
Hade dom innan jag började med min medicin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback