Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 20:10
  #1
Medlem
Hej!

Jag ska ut och äta frukost i stockholms innerstad ganska snart och jag undrar om det finns några riktigt bra och trevliga ställen att äta hos?

Jag önskar gärna att stället har lite historia bakom sig, gamla anor och självklart bra och god mat och dryck att erbjuda. Vilka ställen bör jag titta närmare på? Den lite mer klassiska stilen vore som pricket över i:et och om det är nära en tunnelbana är det ett extra pluss i kanten!

Tack så mycket!
Citera
2018-05-13, 20:19
  #2
Medlem
King Pins avatar
Grand Hotel. Bra frukost, utsikt över vattnet och slottet, 100 meter från Kungsträdgårdens tunnelbana.
Citera
2018-05-13, 22:58
  #3
Medlem
Vassili Zaitsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Grand Hotel. Bra frukost, utsikt över vattnet och slottet, 100 meter från Kungsträdgårdens tunnelbana.


Håller helt med. Har ätit frukost där några gånger. Fantastiska råvaror och engagerad personal.
Citera
2018-05-14, 00:41
  #4
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vassili Zaitsev
Håller helt med. Har ätit frukost där några gånger. Fantastiska råvaror och engagerad personal.
Verandan på Grand Hotel med sjöutsikt menar du?
Hotel Diplomat med sjöutsikt
http://www.petitefrance.se/frukost-19171920
Vetekatten på Kungsgatan
Citera
2018-05-17, 23:09
  #5
Medlem
håller med övriga, lyxfrukost hittar du bara på hotell och då är grand pampigast

då flesta bättre hotell i stan har bra frukost, om du tycker grand är för dyrt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback