Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 18:52
  #1
Medlem
GaiaSees avatar
Söker efter tråd som handlar efter holistisk livsstil/ alternativa behandlingmetoder för olika tillstånd. Var ska jag leta?
Citera
2018-05-13, 19:47
  #2
Medlem
pwmus avatar
Googla din idiot
Citera
2018-05-13, 20:58
  #3
Medlem
GaiaSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwmu
Googla din idiot

Va fan tror du jag gjort dumbkoff!?
Citera
2018-05-13, 23:14
  #4
Medlem
Entekopps avatar
Ayurveda, traditionell kinesisk lr tibetansk medicin är vad du behöver. Kan lära dig allt du behöver kunna om kropp å knopp. Dom är väldigt lika och beskriver samma saker på olika sätt. Välj den som passar dig bäst. Viktigast är att du skaffar dig förståelse om Yin och Yang i kines å tibet- medicin. I Ayurveda är det pitta, kapha å vata.
Citera
2018-05-15, 07:19
  #5
Medlem
GaiaSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entekopp
Ayurveda, traditionell kinesisk lr tibetansk medicin är vad du behöver. Kan lära dig allt du behöver kunna om kropp å knopp. Dom är väldigt lika och beskriver samma saker på olika sätt. Välj den som passar dig bäst. Viktigast är att du skaffar dig förståelse om Yin och Yang i kines å tibet- medicin. I Ayurveda är det pitta, kapha å vata.

TACK för svar. Vet du om det finns forum r på flashback? Har sökt med ljus och lyckta men bara folk som vill kränga saker och bag är inte riktigt där än. Hade velat prata med någon som lever den livsstilen.
Citera
2018-05-15, 21:51
  #6
Medlem
Entekopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiaSee
TACK för svar. Vet du om det finns forum r på flashback? Har sökt med ljus och lyckta men bara folk som vill kränga saker och bag är inte riktigt där än. Hade velat prata med någon som lever den livsstilen.

Är dåligt med forum tyvärr. Bättre du utbildar dig hur som helst. Då får du lära dig rätt samt att du lär känna folk som har samma intressen.

Jag lever själv till stor del efter kinesisk medicin å ayurveda för att balansera min kropp så jag kan mer energi och bättre fokus.
__________________
Senast redigerad av Entekopp 2018-05-15 kl. 22:46.
Citera
2018-05-16, 01:09
  #7
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiaSee
TACK för svar. Vet du om det finns forum r på flashback? Har sökt med ljus och lyckta men bara folk som vill kränga saker och bag är inte riktigt där än. Hade velat prata med någon som lever den livsstilen.

Du tror inte de du finner kommer att antingen vara:

1. Cyniska nasare som låtsas vara The Real Thing men sedan i förbifarten tipsar om var du kan bränna pengar på bluffprodukter (hjälpsamt länkade, och de tar både Visa och Mastercard!), eller:
2. Blåsta idioter som gått på ovanstående och tack vare placeboeffekt yrar om hur bra det funkar?

Är du skeptisk till det jag skrev så PM:a gärna; jag har en mindre kvantitet av Dalai Lamas navelludd som botar både cancer och dålig andedräkt som du kan få köpa till kompispris.
Citera
2018-05-16, 08:55
  #8
Medlem
GaiaSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Du tror inte de du finner kommer att antingen vara:

1. Cyniska nasare som låtsas vara The Real Thing men sedan i förbifarten tipsar om var du kan bränna pengar på bluffprodukter (hjälpsamt länkade, och de tar både Visa och Mastercard!), eller:
2. Blåsta idioter som gått på ovanstående och tack vare placeboeffekt yrar om hur bra det funkar?

Är du skeptisk till det jag skrev så PM:a gärna; jag har en mindre kvantitet av Dalai Lamas navelludd som botar både cancer och dålig andedräkt som du kan få köpa till kompispris.

Kommer säker träffa dom oxå men är dels skeptisk till naturen och dels av övertygelsen att jag vill lära mig tekniker/tillvägagångssätt/naturlig näring etc själv och inte behöva pröjsa någon. Om jag pröjsar för bikramyoga men odlar min egen svamp (för microdoser) så känner jag inte att jag går på någons bluff. Men det är klart, kompispris för navelludd kan ju va värt 🤙
Citera
2018-05-16, 08:57
  #9
Medlem
GaiaSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entekopp
Är dåligt med forum tyvärr. Bättre du utbildar dig hur som helst. Då får du lära dig rätt samt att du lär känna folk som har samma intressen.

Jag lever själv till stor del efter kinesisk medicin å ayurveda för att balansera min kropp så jag kan mer energi och bättre fokus.

Det är precis vad jag tänker göra och starten av denna tråd var mitt allra första blinda försök att famla efter tips men jag letar, läser, söker varje dag. 🤙❤
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback