Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-13, 16:38
  #1
Medlem
sasos avatar
fyfan säger jag bara
var på en restaurang igår som serverade gammalt mat, den var kall och man kunde se att det var någon annans
undrar om man kan polisanmäla stället?
hur vanligt är det?
Citera
2018-05-13, 16:50
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Tror inte polisen bryr sig särskilt mycket, ring Livsmedelsverket istället och be dem göra ett oväntat besök!

Nu för bara några dagar sedan när jag var inne i stan så trallade jag förbi en av de lokala pizzeriorna...
Såg att dörren in till köket stod på vid gavel (om man rundar huset så kan man se in) så av ren reflex så kikade jag in och såg till min fasan att de hade en hel vagn fylld med "portionsbitar" med rå köttfärs som stod sisådär i dörrhålet och "luftades av lite" .. att notera var ju den tunga trafiken som brummar och spyr avgaser bara EN METER ifrån dörren samt en hel FLOCK av flugor som surrade runt hela vagnen....

USCH!
Näe ska man äta så vill man äta fräsch och färsk mat!

Låt ryktet sprida sig!
Citera
2018-05-13, 17:02
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Shit vilka sunkiga hak ni går till...
Citera
2018-05-13, 17:05
  #4
Medlem
crispy-lips avatar
Vilken restaurang var det?
Jag tycker det är ännu värre när mat ramlar ner på golvet och de lägger upp den på tallriken igen. Såg detta hända på en kinarestaurang i Stockholm för ett par veckor sedan.
Citera
2018-05-13, 17:28
  #5
Medlem
Grabbar asså..
Begriper ni er inte på hur man fixar te käk hemma för högst halva priset, så var så jävligt goda och fortsätt käka den " gudomliga " maten på uteställena.. .
Citera
2018-05-13, 17:31
  #6
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Grabbar asså..
Begriper ni er inte på hur man fixar te käk hemma för högst halva priset, så var så jävligt goda och fortsätt käka den " gudomliga " maten på uteställena.. .
Du betalar inte bara för maten utan för hela upplevelsen
Citera
2018-05-13, 18:10
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
fyfan säger jag bara
var på en restaurang igår som serverade gammalt mat, den var kall och man kunde se att det var någon annans
undrar om man kan polisanmäla stället?
hur vanligt är det?

På vilket sätt kan du vidimera att det var rester från tidigare kund? Bilder eller bara egen känsla...
Citera
2018-05-13, 18:17
  #8
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Du betalar inte bara för maten utan för hela upplevelsen

Som tex överraskande hårstrån och grusbitar! och en o annan släng av magont såklart !
Citera
2018-05-13, 19:05
  #9
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
På vilket sätt kan du vidimera att det var rester från tidigare kund? Bilder eller bara egen känsla...


det var ketchup på potatisen som var nederst
Citera
2018-05-13, 19:45
  #10
Medlem
Vilken restaurang var det
Citera
2018-05-13, 19:53
  #11
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Vilken restaurang var det


Nu när jag tänker efter är det på flera restauranger. Kallare mat i botten har jag varit med om i många restaurager. Tänkte inte på det.
Citera
2018-05-13, 20:39
  #12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
det var ketchup på potatisen som var nederst

Förstår fortfarande inte vad du menar. "Ketchup på potatisen som var nederst"?

Nederst?

Till att börja med låter ketchup som ett jävla hak och inte som en restaurang.

Utveckla, tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback