Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-05-17, 11:57
  #49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag tänker inte förklara hur det internationella juridiska systemet fungerar, det får du allt googla själv.

När du ändå håller på kan du kolla upp skillnaden mellan EU och FN.

Nej jag tänker inte googla för att stödja ditt påstående.
Citera
2018-05-17, 22:49
  #50
Medlem
Alltså ... jag brukar faktiskt gilla Jan Björklund hyfsat annars. Tycka att han är en ganska skicklig och helt acceptabel retoriker i debatter. Klart bättre än sitt parti.

Men här ... vilken genomklappning! Svamlar och nästan stammar som respons på den unge mannens lugna och sansade frågor och kommentarer. Måste han kanske ha ett färdigt manus att utgå från?

Efter detta kan jag bara hoppas att Liberalerna åker ur riksdagen. Ut med dem bara, utan att passera ”Gå”. Om de inte ens kan ha en partiledare som ger ett stabilt intryck - vad har de då (jo, två batikhäxiga Cecilior som också bör förpassas ut i glömskan).

Mina sympatier går till den unge mannen.
Citera
2018-05-18, 02:01
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej jag tänker inte googla för att stödja ditt påstående.

Nej det förstår jag att du inte är särskilt sugen på, det där med att utbilda dig själv verkar inte vara av särskilt stort intresse.

Egentligen räcker det med den empiriska bevisföringen, samtliga konventionsanslutna stater (möjligtvis undantaget Turkiet senaste året) följer EKMR samt ED:s domar. Även länder som exempelvis Ryssland som är välkända för att bryta mot MR. Anledningen är helt enkelt att konsekvenserna av att inte följa lagstiftningen är för stora, både rent juridiskt och sett till omvärldens reaktion. Således är det helt otänkbart att Sverige inte skulle följa de avtal vi ingått.

Nu anser jag den saken vara utredd. För att citera professor Rosling: Det här är ingenting att diskutera, jag har rätt och du har fel.
Citera
2018-05-18, 02:21
  #52
Medlem
RobRoyss avatar
Jan Björklund säger i princip att Geneve-konventionen gäller oavsett vilket pris eller konsekvenser det får för ursprungsbefolkningen. Det "lilla" pris som han ser med massinvandringen, det är bara den direkta kostnaden med språkkurser etc. Vilken korrupt ljugpotta.

Jan Björklund, varför rustar Ryssland upp? Är det NATO som har raketbaser runt Ryssland eller är det Ryssland som har raketbaser runt NATO-länderna? Hur stor, Jan Björklund, är Rysslands krigsbudget jämfört med USA:s och NATO:s? Har Ryssland det senaste året minskat eller ökat sin krigsbudget? Är det Ryssland eller USA/NATO som gång på gång invaderar och bombar sönder länder? Om vi ska vara helt ärliga - är det verkligen Ryssland som skall ses som den aggressive här?
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2018-05-18 kl. 02:45.
Citera
2018-05-18, 19:07
  #53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Och hur låter en NMR:are?
Orden han valde eller vad grundar du din uppfattning på?
Och om han vore det menar du då att hans frågor inte har något värde, eller vad?
Vad menar du exakt.
Du är ju dessutom inte objektiv ett dugg.
Hade du varit objektiv så hade du lyssnat på vad killen frågade, pratade om, utan din egna fördom.
Eller du kanske till och med tycker att NMR:s medlemmar ställer raka, obekväma frågor.
Och att det är NMR för dig.
Intressant att veta hur du tänkte.

Och nej jag är inte medlem i NMR så du slipper fundera över det. Men jag ser våra politiker som folkförrädare, ansvarslösa och fullkomligt ute i det blå och fladdrar.
Finns många med mig som delar den uppfattningen.
Vad ska man kalla politiker som skiter i sitt egna folks ve och väl?
De "traumatiserade" får mörda oss i godhetens namn. Samla lite blommor och stäm in i sången så är allt glömt och förlåtet, tycker de.
Bra för dig att veta.

NMR låter ganska exakt som killen i klippet sett till retorik och ordval. Jag har lyssnat på vad mannen frågade och jag svarar utifrån egna åsikter, objektiva eller ej.

Att du liksom den unga mannen i klippet ser politiker som folkförrädare visar möjligtvis på din tveksamma objektivitet. Jag tror trots allt inte på att politiker generellt skiter i det folk de har i uppdrag att representera.

Det är uppenbart med vilka du sympatiserar och det känns enbart löjligt att du anklagar mig för bristande objektivitet.
Citera
2018-05-18, 21:32
  #54
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
NMR låter ganska exakt som killen i klippet sett till retorik och ordval. Jag har lyssnat på vad mannen frågade och jag svarar utifrån egna åsikter, objektiva eller ej.

Att du liksom den unga mannen i klippet ser politiker som folkförrädare visar möjligtvis på din tveksamma objektivitet. Jag tror trots allt inte på att politiker generellt skiter i det folk de har i uppdrag att representera.

Det är uppenbart med vilka du sympatiserar och det känns enbart löjligt att du anklagar mig för bristande objektivitet.

Må så vara. Jag donerade nyss pengar till NMR därför att jag litar på dem och tycker de är trevliga. Hellre nazister än dagens så kallade liberaler. Betraktar mig själv som en vanlig snubbe.

Du tror för mycket gott om dina politiker. Tror du gott om Fredrik Reinfeldt, Annie Lööf och Stefan Löfven också?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback