Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 21:34
  #1
Medlem
Frågan går ut till er som aktivt tittar på tv, inte de som har det som bakgrundsbrus eller som sällskap för att stilla tystnaden. Det verkar finnas gott om folk som fortfarande tittar på TV 2018, men vad tittar ni på?

Brukar ni se fram emot vissa program? Följer ni några serier? Följer ni vad som händer i världen? Blir ni inte fruktansvärt irriterade på alla reklamer? Brukar ni byta till en annan kanal när de händer eller lider ni igenom det?

Berätta gärna varför ni fortfarande tittar på TV trots att året är 2018!
Citera
2018-05-12, 21:40
  #2
Medlem
På morgonen följer jag Nyhetsmorgon på TV4 och Malou.

Sen gillar jag Modern Family (Fox) väldigt mkt också.
Tycker Cam är höjdpunkten i den serien, han är helt underbar
Citera
2018-05-12, 21:46
  #3
Medlem
Kotties avatar
Lagt ner TV nästan helt.
Renoverade gillestuga + vardagsrum nyss, TV'n åkte ner helt till gillestugan så ingen TV alls i vardagsrummet. Kollar bara TV nu om det är något särskilt, typ bra film, evenemang eller sport.

Slötittande/bakgrundbrus är helt borta vilket blev ett jäkla plus.
Citera
2018-05-12, 22:09
  #4
Medlem
Jag tittar inte så mycket på, det blir mest på webben där man själv kan välja när man vill se ett visst program. Jag har nog väldigt blandad smak, att det är mycket reklam kan ibland vara störande men oftast bryr jag mig inte så mycket. Jag tittar mycket på nyheter men också sport, dramaserier, reality och dejtingprogram. Så det är väldigt blandat.
Citera
2018-05-13, 00:12
  #5
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja ser med ett halvt öga på nyheterna, typ TV4 kl 19 sen lite Rapport 19.30 medans jag äter. Sen stänger jag av. Eventuellt nån serie på ettan eller tvåan utan reklam, som Homeland eller Gomorrah. Annars tittar jag inte mkt.

Skulle aldrig falla mig in att se en film på TV4 t.ex. Obegripligt att nån gör det.
Citera
2018-05-13, 07:22
  #6
Medlem
Formel 1
Citera
2018-05-13, 08:32
  #7
Medlem
8xxSeriess avatar
Tittar enbart på TV mestadels under vinterhalvåret, då streamar jag det jag vill se, dokumentärer, ev någon film. Vanlig dönicks-tv som eurovision fotboll nyheter och sån skit är för pöbeln.
Citera
2018-05-13, 09:27
  #8
Medlem
TobiasBeechers avatar
Själv är jag ingen tv-tittare, men kan svara för ett par på 70+ som jag känner för att representera deras svar. De ser Farmen, Robinson, Skavlan, På spåret, Agenda, Halvåtta hos mig, Nyheterna. Det vill säga det mesta som sänds på SVT och TV4 mellan kl 19-21.30 både vardagar och helger, på helgerna är alkohol inkluderat. De är vanliga svenssons födda på 40-talet som inte är intresserade av Narcos eller andra Netflixserier, utan föredrar konservativt mysiga SVT-program och gapiga dokusåpor.

För egen del lär dock tv:n stå på en hel del i sommar under fotbolls-vm samt direktsända debatter i valrörelsen.
Citera
2018-05-13, 13:14
  #9
Medlem
onelostsouls avatar
Inget.
Citera
2018-05-13, 14:55
  #10
Medlem
Gynekologstols avatar
Det var nog 15-20 år sedan jag tittade på TV senast. Jag minns att jag tittade lite på debatterna inför valet 2002, men efter det så har jag inga som helst minnen av TV.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback