Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-10, 20:15
  #697
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Bor i en storstad med en massa olika nationaliteter. Så länge man sköter sig och "tar seden dit man kommer" upplever jag inga som helst problem.

Hatten av och in i ugnen då för mig
Citera
2018-09-10, 20:39
  #698
Medlem
Ja inte kommer de få något att säga till om inte. Sjuklövern kallas sjuklövern av en annledning. Ett parti, 7 avdelningar. De är så korkade att de inte ens själva är medvetna om de.

Måste säga att Löfven sitter kvar roar mig något oöverhört. Eftersom Alliansen är mindre måste de ta stöd av SD annars kommer nästa 4 år se exakt ut som de senaste 4 åren. Alliansen kommer få höra det i all evighet om de tar makten med hjälp av SD.

Löfven ska ju enligt lagen bara sitta kvar om det är det troligaste alternativet. Och helt ärligt så är det ju det. Alliansen har ju faktiskt sagt att de aldrig kommer stödja sig på SD. Nu kommer de få äta upp det och jag kan inte sluta skratta åt hur desperata och patetiska de är just nu.
Citera
2018-09-10, 20:42
  #699
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du snackar mycket skit du för det är inte trevligt i Sverige längre. Du åker aldrig kollektivt? Du är aldrig ute och cyklar litegrand? Åker inte till mataffären?
Du har rätt i att jag åker BMW och inte tåg/buss. Att jag går ut på dagen, inte fredagkväll. Att jag bor i villa i Lund, inte i lägenhet Trollhättan. Om du inte kan välja som jag så tycker jag synd om dig, och har förståelse för att du inte är nöjd. Vore fantastiskt skönt att komma tillbaka till det Sverige på 1970-talet som jag själv är uppväxt i. Men det är kanske Gated community som gäller i framtiden.
Citera
2018-09-10, 21:49
  #700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av politiker.ljuger
Så vad händer i samhället om det blir ytterligare fyra år till där 15-20 % AV SVERIGES BEFOLKNING inte för göra sin röst hörd på demokratisk väg?

Du måste ju förstå att demokrati grundar sig i att en majoritet ser till att styra och därmed utesluta en minoritet. Att du blir butthurt över att SD är en minoritet är något du har rätt till, men måste också förstå är helt vanligt. Det är landets 3:e största parti, det finns två koalitioner som enskilt är dubbelt så stora och tillsammnans mer än 80%.

Så känn på den ironin - ni är i minoritet och blir behandlade som minoriteter.
Citera
2018-09-10, 22:05
  #701
Medlem
Kwatos avatar
Jag har uppmuntrat och hejat på personer som haft stora tvivel om att rösta på SD och det ser även ut som att jag faktiskt påverkade några till att göra det. (De har berättat för mig att de röstade på SD).

Men som vanligt känner jag mig lite konstig när jag ska försöka svara på vad "vi" ska göra om SD blir utfrysta. Saken är ju den att SD sätter sig själva i frysfacket t ex genom att, som Jimmie gjorde på valkvällen, basunera ut att han skickar en inbjudan till en person som konsekvent har sagt att han aldrig kommer att sätta sig i ett samarbete med SD. Det är en oframkomlig väg och Jimmie framstår bara som dum nu. Jag gick över till AfS eftersom SD för en allmänt lågmäld och feg tillvaro utifrån de fina och välavlönade positioner som partiet har. Jimmie skulle aldrig ha tagit avstånd från Trump, utan istället skulle han ha lärt sig av honom.

Facit:

SD gör för första gången i historien ett val som är en stor besvikelse, ett val i den storleksordning som de lägst skattande opinionsinstituten har förutsett, och långt under den nivå som förutspåddes av de som skattade SD högt, kort och gott ett riktigt uselt jävla bottennapp! AfS resultat är självklart en ännu värre bedrövelse, men med tanke på förutsattningarna så är det inte så konstigt.

Efter förra valet skrev jag att SD borde ordna massmanifestationer i storstäderna i protest mot att de och deras väljare blir utfrysta. SD kommer även fortsatt att vara utfrysta, och det blir en lätt match för sjuklövern faktiskt, då SD inte blivit större i valet än 18%. Jag tycker att SD borde massmanifestera i protest mot att de inte får ingå i regeringen. Massmanifestationer är det enda effektiva sättet för SD att påverka debatten och realpolitiken i den situation som har uppstått. Och det skulle få effekt om bara de satsade på att få sina väljare att gå man ur huse. Men att de faktiskt kommer att satsa sina kära tillgångar och inkomster på detta, det kan jag inte lova. Det är helt upp till dem själva!
Citera
2018-09-10, 22:09
  #702
Medlem
Alltså istället för att grina varför gör ni inte bra insändare och försöker visa hur ni ser på problemen och göra Facebook meddelanden där man kan dela så att politikerna ser att det inte behöver vara Hitler för att man inte vill ha svarta islamister med 70 i IQ 300 tusen extra varje år utan kanske hjälpa några tusen som blir jagade för nåt istället. Gör bra meddelanden och ge er inte-det är politik. Få det att låta bra liksom som vi alla tycker att det är. Jag röstar inte på SD för att de är så borgerliga moderaterna som mest. Men ni är inget dumt på spåren bara kämpa. Lycka till
Citera
2018-09-11, 10:37
  #703
Medlem
politiker.ljugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
Du måste ju förstå att demokrati grundar sig i att en majoritet ser till att styra och därmed utesluta en minoritet. Att du blir butthurt över att SD är en minoritet är något du har rätt till, men måste också förstå är helt vanligt. Det är landets 3:e största parti, det finns två koalitioner som enskilt är dubbelt så stora och tillsammnans mer än 80%.

Så känn på den ironin - ni är i minoritet och blir behandlade som minoriteter.

Det jag menar är om de, jag röstar inte på SD, som röstar inte får gehör för sina åsikter kommer att ta till andra metoder. Exempelvis våldta din dotter analt och sen ställa sig och pissa på henne, fota och lägga ut på nätet så att alla dina grannar kan se vad din dotter är för något. Kanske tvinga din son att ha samlag med sin pappa fota och visa för världen. Det här inget jag önskar någon så klart men, detta händer i andra delar av världen eftersom de känner att det inte finns någon som lyssnar.

Jag VET vad demokrati är, jag vet också vilka risker det finns med ett folk som känner kraftig desperation över sin livssituation.
__________________
Senast redigerad av politiker.ljuger 2018-09-11 kl. 11:31.
Citera
2018-09-11, 19:50
  #704
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av politiker.ljuger
Ta det som en seriös fråga. Vi är många som vill ha SDs politik och därför röstar vi på dem. Om sedan alla andra riksdagspartier väljer att frysa ut SD så glömmer de att med detta så säger de till oss som faktiskt röstar på sd att våra röster inte ska räknas. Men vad händer med rättigheter att kunna påverka politiskt? För det är väl överenskommelsen i ett demokratiskt samhälle, att vi kan påverka genom fria och demokratiska val. Bryter exempelvis sossarna mot den överenskommelsen så gäller inte de andra spelreglerna heller, eller?

Jag kan förstå att ett parti som har 13-14% inte har supermycket att säga till om. Men att gå så långt som att totalt frysa ut våra demokratiska möjligheter att påverka landet som jag bor i och som jag betalar skatt till för att det ska fungera, DET SKAPAR EN FRUSTRATION OCH EN ILSKA HOS MIG.

Så vad händer i samhället om det blir ytterligare fyra år till där 15-20 % AV SVERIGES BEFOLKNING inte för göra sin röst hörd på demokratisk väg?

Poppar upp champagnen och önskar dem lycka till nästa mandatperiod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback