Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 19:28
  #1
Medlem
Ja, vilka muskler tränar man med de här 7 maskinerna, tränar någon av maskinerna till exempel vaderna och ger snygga vader, motsvarar resultatet utav någon a maskinerna resultatet man kan få a squats? Och svar på liknande frågor kopplade till maskinerna https://imgur.com/a/23xsIcH
Citera
2018-05-12, 19:34
  #2
Medlem
abborrmasters avatar
Kan inte ärligt säga att jag ser hur alla funkar men det brukar vara dåligt med underkroppsträning för utegymsmaskiner.

Är en av funktionerna en sittande tålyft så är svaret ja. Annars skulle jag säga att du än mer fokuserar på vader i sittande såväl som stående tålyft än squats eftersom lår och arsle får dra största lasset i squats.

Kasst svar men snabbt.
Citera
2018-05-12, 22:37
  #3
Medlem
fabhairdays avatar
Har aldrig sett liknande maskiner tidigare, men mina gissningar:
1. Marklyft, med två val av grepp?
2. Hyperextencions, pull up bar med viktbälte, hanging leg/knee raises
3-4. Sned bänk och /eller nån typ av rodd.
5. ?
6: Bänkpress? med möjlighet till chin ups?
7. ?
Som sagt, vilda gissningar, antag att allt jag säger är fel.

Isolerad vadträning får du genom att lyfta kroppen + extra vikt med hjälp av tårna och framfoten, gärna från en upphöjning så du kan gå under framfotshöjd med hälen.
Citera
2018-05-13, 21:40
  #4
Medlem
Nej, ingen maskinträning kan ersätta de resultat du får av squats.

Ibland gråter jag en skvätt över hur mycket prima stål som gått till att bygga meningslösa maskiner, när det kunde blivit användbara skivstänger i stället.

Det enda vettiga med de avbildade maskinerna var att man kunde göra chins och dips i dem.
Citera
2018-05-13, 22:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Nej, ingen maskinträning kan ersätta de resultat du får av squats.

Ibland gråter jag en skvätt över hur mycket prima stål som gått till att bygga meningslösa maskiner, när det kunde blivit användbara skivstänger i stället.

Det enda vettiga med de avbildade maskinerna var att man kunde göra chins och dips i dem.

Och ibland gråter jag när folk är lika obildade som dig.

Deras hemsida är streetbarbell.com men dom verkar ha fått sin hemsida hackad. Kolla in deras facebooksida så länge, det finns lite videos på när utrustningen används.
Citera
2018-05-14, 06:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Och ibland gråter jag när folk är lika obildade som dig.

Deras hemsida är streetbarbell.com men dom verkar ha fått sin hemsida hackad. Kolla in deras facebooksida så länge, det finns lite videos på när utrustningen används.

Och hur menar du att man får samma effekt av "knäböj" i maskin som av knäböj med fria vikter? Upplys mig som är så obildad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback