Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 17:32
  #1
Medlem
elastikmandens avatar
Hej flash. Lite nostalgifrågor bara, om ni har tid? Hittade en mycket gammal iPhone 3s i en låda, med kablar och allt. Antagligen mer än 10 år gammal. Laddade den och allt funkar hur bra som helst! Jag vill inte sätta in något simkort, men kör den bara på wifi. Den var 0 ställt, så det finns hela 6gb att använda! Ha ha. Nå men Ios går nog inte att uppdatera, den är på 6,61, och det verkar inte som att det går att få någon högre? Jag vill kunna skriva från den, som typ messenger, whatsupp, os.v. Men de appar kräver för hög Ios? Så: finns det någon app där man kan prata och skicka bilder os.v, som inte kräver högre Ios än 6? Bara en kul grej. Den är i övrigt helt felfri, inte en skråma, kan man kanske sälja den till någon samlarnörd?🐒��🤣
Citera
2018-05-12, 17:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Hej flash. Lite nostalgifrågor bara, om ni har tid? Hittade en mycket gammal iPhone 3s i en låda, med kablar och allt. Antagligen mer än 10 år gammal. Laddade den och allt funkar hur bra som helst! Jag vill inte sätta in något simkort, men kör den bara på wifi. Den var 0 ställt, så det finns hela 6gb att använda! Ha ha. Nå men Ios går nog inte att uppdatera, den är på 6,61, och det verkar inte som att det går att få någon högre? Jag vill kunna skriva från den, som typ messenger, whatsupp, os.v. Men de appar kräver för hög Ios? Så: finns det någon app där man kan prata och skicka bilder os.v, som inte kräver högre Ios än 6? Bara en kul grej. Den är i övrigt helt felfri, inte en skråma, kan man kanske sälja den till någon samlarnörd?🐒��🤣
Den stödjer inte högre än 6.x,
Citera
2018-05-12, 18:14
  #3
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Den stödjer inte högre än 6.x,
Ja, jag skrev fel, 6.1.6 ser jag, men finns det ingen app alls som stödjer det? Någon gammal? Ville sätta in viber, men det gick ju inte. Tack för svaret, blev mycket klokare.🙃
__________________
Senast redigerad av elastikmanden 2018-05-12 kl. 18:18.
Citera
2018-05-12, 18:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Ja, jag skrev fel, 6.1.6 ser jag, men finns det ingen app alls som stödjer det? Någon gammal? Ville sätta in viber, men det gick ju inte. Tack för svaret, blev mycket klokare.🙃

Med tanke på att iOS 6 lanserades för 6 år sedan så skulle jag ge upp projektet
Citera
2018-05-12, 21:13
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Telefoni: felsökning och problem
/Moderator
Citera
2018-05-13, 01:54
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Ja, jag skrev fel, 6.1.6 ser jag, men finns det ingen app alls som stödjer det?

Nej. Apple är tämligen aggressiva i att få utvecklare att sluta stödja versioner som inte längre underhålls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback