Citat:
Ursprungligen postat av
123ADHD
Jag förstår din tanke, ett långsiktigt sparande till sig själv förhoppningsvis, istället för att jaga ett hyreskontrakt på ett radhus för 9-11 000:- så kanske det är bättre att använda sina sparpengar och ge sig in på marknaden? vad anser du? läskigt att bränna 98% av sitt kapital dock men det är så sverige fungerar idag om man vill ta sig någonstans.
Jag kan/vill inte ge något råd eftersom jag inte känner dig eller dina behov och jag har dessutom ingen aning vart marknaden tar vägen och hur du skulle reagera på det osv, jag vet inte heller om ditt förhållande med din flickvän kommer hålla osv. Oftast är det helt andra saker som förstör ett sådant här köp. Jag känner de som köpte hus 1990, fick panik och sålde det med förlust 1992. Därefter rusade priset ganska bra och idag hade de sålt huset för 6 ggr köpesumman. Istället bodde de i en lägenhet dessa år, med högre boendekostnad än de haft i huset.
Det är lite såhär att om du känner att du måste be om råd, så är du kanske ute på hal is. Det stora problemet är kanske inte om räntan kommer stiga utan om förhållandet med din flickvän kommer hålla. Har ni barn osv? (du behöver inte svara, jag menar bara att det är en del att fundera över de flesta svar borde du själv sitta på)