Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 22:44
  #277
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Kan någon extremt hockeykunnig förklara för mig varför Finland valde att gå på halvfart och förlora mot Danmark tidigare i turneringen? Finns det en vits med en läggmatch mot Danmark, sända ut ett budskap till framtida matcher? Eller? Någon?

Eller var Danmark så oortodoxa i sitt spel att Finland hade problem att hitta rätt tempo mot dem? Hade Finland problem med tempoväxlingar mot Danmark? Kan NÅGON förklara förlusten mot Danmark efter dagens kross mot Kanada?


Bra frågeställning, experterna hänger i den länkade tråden, annars svarade du rätt bra själv, alltid svårt att lira mot B-nationer. https://www.flashback.org/p64031694#p64031694
2018-05-12, 22:45
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Hur många prov behövs för att du ska acceptera Finland som ett stort hot?? Finlands forward har 4 st som e top 50 NHL denna säsong, varför blunda?

Var har jag sagt att Finland inte är ett hot? Att Kanada gör en dålig match och Finland gör en bra match är väl inte exklusivt varandra?
2018-05-12, 22:48
  #279
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Var har jag sagt att Finland inte är ett hot? Att Kanada gör en dålig match och Finland gör en bra match är väl inte exklusivt varandra?


Nä men du lixom räknar bort 3 matcher som "ingenting" o sen vänta bara tills Kanada ställer finnarna på prov, så blir de 5-1 ähhh Kanada sög, vad e nästa ursäkt?
2018-05-12, 23:00
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Bra frågeställning, experterna hänger i den länkade tråden, annars svarade du rätt bra själv, alltid svårt att lira mot B-nationer. https://www.flashback.org/p64031694#p64031694

Försökte leta efter svar, men tråden var så stor :/ Jag kan ingenting om hockey, men jag tror att det handlar om tempo. Bra nationer är inte vana med slött/hackigt tempo och oortodoxt spel. Men då bör man inte gå ut och köra offensivt som Finland gjorde. Avvakta, läs spelet och kör defensivt. Hitta mönster och SEN börja spela offensivt när man börjat läsa av Danmarks offensiva spel. Eller har jag fel?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback